Bakanlıktan yapılan açıklamaya nazaran, Milli Eğitim Bakanlığının zelzelenin yaşandığı birinci günden itibaren öğrenci ve velilerin toplumsal yaşama süratli bir halde ahengini sağlamak için yürüttüğü psikososyal takviye faaliyetleri devam ediyor.
Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer bahse ait yaptığı değerlendirmede, “Depremden çabucak sonra afet bölgesindeki on vilayetimizde rehber öğretmen/psikolojik danışmanlarımız tarafından 782 bin 739 öğrenci ve 443 bin 920 de velimiz olmak üzere toplam 1 milyon 226 bin 659 bireye psikososyal dayanak hizmeti sunuldu. Bakanlığımızca, sarsıntıdan etkilenen bireylerin temel fizikî ya da ruhsal gereksinimlerinin karşılanması, mümkün travma sonrası gerilim belirtilerinin olabildiğince azaltılması, kısa ve uzun devirde daha ahenk sağlayıcı bir fonksiyonelliğin ve baş etmenin artırılması gayesiyle öğrenci, öğretmen ve velilere ruhsal birinci yardım uygulandı.” bilgisini paylaştı.
“1 milyon 25 bin öğrenci ve veli görüşmesi yapıldı”
Bakan Özer şöyle devam etti:
“Ayrıca deprem bölgesinden diğer illere giden Bakanlığımız bünyesindeki kurum ve kuruluşlara yerleştirilen öğrenci ve velilerimizle yaklaşık 1 milyon 25 bin görüşme yapılarak psikolojik ilk yardım hizmeti sunuldu.”
27 Mart tarihinde eğitim öğretimin başladığı ve zelzeleden en çok etkilenen Malatya, Kahramanmaraş, Hatay ve Adıyaman vilayetlerinde psikososyal dayanak hizmetleri çalışmalarına devam edildiğini belirten Bakan Özer, “Bu illerde rehberlik ve araştırma merkezlerine bağlı 44 noktada ‘Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Birimi’ oluşturuldu. Bu birimlerin açılmasıyla birlikte Malatya’da 9 bin 8, Kahramanmaraş’ta 9 bin 849, Hatay’da 12 bin 677 ve Adıyaman’da 4 bin 844 öğrenci ve veliye rehberlik ve psikolojik danışma hizmeti sunulmuştur.” dedi.
Bakan Özer şunları söyledi:
“Söz konusu illerde okulların açılmasıyla birlikte Bakanlığımız tarafından hazırlanan psikososyal eylem planı doğrultusunda deprem psikoeğitim programı sınıf rehber öğretmenleri, kayıp ve yas psikoeğitim programları ise rehber öğretmen/psikolojik danışmanlarımız tarafından öğrencilerimize uygulanmaya başlandı. Öğretmen ve velilere yönelik kayıp ve yas sürecine ilişkin bilgilendirme oturumları da rehber öğretmen/psikolojik danışmanlar tarafından düzenleniyor.”
Henüz okulların açılmadığı ilçelerde ise psikososyal takviye hizmetlerinin rehberlik ve ruhsal istişare hizmetleri ünitelerince yürütüldüğüne dikkati çeken Özer, “Bu illerimizde LGS ve YKS’ye hazırlanan öğrencilerimize yönelik motivasyon, hedef belirleme, sınav kaygısı gibi konularda çalışmalar yapılıyor. Ayrıca rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri birimlerince öğrencilerimizin sosyal duygusal, akademik ve kariyer gelişimleri de yapılan çalışmalarla destekleniyor.” değerlendirmesinde bulundu.
Hayatı normalleştirmenin büyük oranla eğitimin olağanlaşmasına bağlı olduğunu vurgulayan Bakan Özer, bu bahiste çok süratli adımlar attıklarını tabir ederek, “Milli Eğitim Bakanlığı olarak hayatı normalleştirme çabamız doğrultusunda afet bölgesindeki öğrenci ve öğretmenlerimizin eğitim öğretime başlamaları nedeniyle kapsamlı psikososyal eğitim destekleri sunduk. Bu desteklerimiz devam edecek.” dedi.
Hibya Haber Ajansı