5 kişiden dördü influencer pazarlamasının etkili olduğunu düşünüyor

Geçtiğimiz üç yılda hızlanan dijitalleşmenin değiştirdiği bilgiye ulaşma, cümbüş ve alışveriş trendleri, markaların reklam harcamalarına da yansıdı. IAB TR tarafından yayımlanan bilgiler, Türkiye’de 2022’nin birinci yarısında dijital reklamlara yapılan yatırımların bir evvelki yılın birebir devrine kıyasla yüzde 78 büyüyerek 14,73 milyar TL’ye ulaştığını gösterdi. İnternetin giderek farklı mevzu başlıklarında bilginin merkezi haline gelmesi, içerik pazarlaması ve influencer pazarlaması üzere dijital pazarlama tekniklerinin kıymetini de artırdı. �

Konuyla ilgili değerlendirmelerini paylaşan Kerdem Digital Kurucusu Kerim Demir, “Küresel veriler, influencer pazarlaması pazarının 2023’te 21 milyar dolar büyüklüğü aşacağını gösteriyor. Bugün internette her konu başlığında, her alt kırılımda içerik üreterek kendi hedef kitlesini oluşturan farklı ölçeklerden influencer’lara rastlamak mümkün.” dedi.�

10 şirketten 7’si, 2023’te influencer pazarlama bütçesini artıracak

InfluencerMarketingHub tarafından derlenen datalar, daha evvel influencer pazarlaması için bütçe ayırmış markaların yüzde 71’inin, bu yıl bütçelerini artıracağını ortaya koydu. Öte yandan 5 şirketten birinin, pazarlama bütçelerinin yüzde 40’ından fazlasını influencer’larla yürüttükleri kampanyalar için kullandıkları görüldü.





Tüketiciye organik yollarla ulaşmanın giderek daha kıymetli hale geldiğini vurgulayan Kerim Demir, “Influencer’ların birinci örneklerine rastladığımız devrin üzerinden vakit geçmiş olsa da 5 şirketten dördü influencer pazarlamasının hala etkili bir usul olduğunu düşünüyor. Çünkü toplumsal medya fenomenleri, ürettikleri içeriklerle takipçi kitleleriyle itimada dayalı bir bağ kurabiliyor. Markalar, gerçek bireyler tarafından üretilen gerçek içeriklerle bu inanç hissini pazarlama aracına dönüştürebiliyor” tabirlerini kullandı.�

“Ekonomi dijitalleştikçe pazarlama da dijitalleşiyor”�

Tüketicilerin internette çok fazla vakit geçirdiğine ve bu durumun içeriğe duyulan muhtaçlığı artırdığına dikkat çeken Kerim Demir, “Bugün tüketiciler satın alma kararlarını, izleyecekleri sineması, gidecekleri restoranı içerik üreticilerinin paylaşımlarına nazaran belirliyor. İktisat dijitalleştikçe pazarlama da dijitalleşiyor. Bilhassa TikTok, YouTube ve Instagram üzere mecralarda üretilen dikey görüntü içerikler, çok kolay alıcı bulabiliyor ve çok sayıda bireye erişebiliyor. Bu manada özgün içerikler, markalara stratejik fırsatlar sunuyor. Pazarlama biçim değiştirirken tüketicilerin marka tercihlerini de onlarla bağlantı kuran şirketlerin samimiyeti ve gerçekçiliği belirliyor. Gaye kitlelerin karşısına yanlışsız içeriklerle çıkmak da giderek daha fazla kıymetli kazanıyor” diye konuştu.�

“Doğru müşterilere doğru içerik çözümlerini sunmaya çalışıyoruz”

Üç şirketten ikisinin içerik pazarlamasına genel pazarlama bütçesinden farklı bir bütçe ayırdığını vurgulayan Kerdem Digital Kurucusu Kerim Demir, değerlendirmelerini şu tabirlerle sonlandırdı:

“İçerik pazarlamasının ve influencer iş birliklerinin kıymeti bu kadar yüksekken, hakikat bir içerik stratejisinin izlenmesi de kritik hale geliyor. Mecraların standartlarına, maksat kitlenin içerik tüketme alışkanlıklarına nazaran tasarlanan bir içerik ve influencer stratejisi muvaffakiyete ulaşıyor. Bu noktada Kerdem olarak müşterilerimiz için en hakikat içerik tahlillerini bulmaya odaklanıyoruz. Arama sonuçlarında üst sıralarda çıkabilmeleri için optimize edilen, özgünlüğü, tasarımı ve söz seçimleriyle takipçide karşılık bulabilen içerik üretimi çalışmalarımızla markaların erişebildikleri kitleleri büyütebilmelerini sağlamaya odaklanıyoruz. Markalar, seslendikleri gaye kitle kim olursa olsun, o kitleye hitap edebilecek özgün içeriklerle daha çok potansiyel müşteriye ulaşabileceklerini kesinlikle bilmeli ve içerik pazarlamasını kıymetlendirmeli.”�

Hibya Haber Ajansı


28.03.2023 12:34:05