Aprilia’nın ‘Şehir İçi Maceracı’ Scooter’ı Türkiye yollarına çıkıyor

Önde gelen motosiklet ikonlarından Aprilia’nın birinci olarak 2021 EICMA Motosiklet Fuarı’nda tanıttığı Aprilia SR GT 200 modeli ülkemiz yollarına çıkmaya hazırlanıyor. Markanın birinci “şehir içi macera” scooter modeli olarak dikkat çeken Aprilia SR GT 200, sportif ruhu, orjinal çizgileri ve İtalyan tarzı ile bir bakışta bariz hale geliyor. İtalyan motosiklet devi Aprilia’nın hem günlük kullanıcıların tüm gereksinimlerine hem de maceracı ruhları doyurmaya yönelik orijinal modeli Aprilia SR GT 200 Doğan Trend Otomotiv garantisiyle Şubat ayında Türkiye yollarına çıkacak.

Ailenin yepisyeni üyesi Aprilia SR GT 200, kentli mobilite muhtaçlıklarının yanı sıra, arazi şartlarına da uygun özellikleri ile sınıfında fark yaratıyor. 2021 EICMA Motosiklet Fuarı’nda tanıtılmasının akabinde gözleri üzerine toplayan alımlı model, Türkiye pazarına Şubat ayından itibaren Doğan Trend Otomotiv ile giriş yapacak. Aprilia’nın kusursuz İtalyan dizaynını, sportiflik, yüksek performans, verimli Start&Stop sistemi, LED farlar, LCD ekran ve Aprila MIA ilişki sistemi üzere yüksek teknoloji ekipmanlarla birleştiren bu model, sürüş özellikleriyle de her türlü şartta sınıfında öncü bir sürüş dinamiği sunuyor.�

Kusursuz çizgileriyle kendine has tasarım

Aprilia, spor motosikletlerdeki deneyimini, off-road dünyası ile birleştirerek çok taraflılığı SR GT 200 modeline yansıtarak değişik bir scooter modelini doğurdu. Birinci bakışta hem kent içi hem çok istikametli yapısını kusursuz çizgileriyle yansıtan modelin tasarımı, spor tabiatını vurgulayan azaltılmış çizgilerle ve dizayna kusursuz halde entegre edilmiş yolcu tutacaklarıyla tamamlanıyor. LED farlar ve ince kuyruk dizaynını tamamlayan LED stop lambaları da tasarımı kusursuzlaştırıyor.

Motosiklette ileri teknoloji

Tüm araç bilgilerini görmeyi ve denetim etmeyi sağlayan büsbütün dijital büyük LCD ekranda sürüş bilgilerine ulaşılabilirken, sol denetim bloğundaki MODE düğmesiyle motosikletin sürüş modları da seçilebiliyor. Opsiyonel olarak alınabilen APRILIA MIA ilişki sistemi ile akıllı telefon Bluetooth üzerinden araca bağlanarak, gösterge panelinde gelen aramalar ve bildirilerle ilgili bildirimleri de görüntüleyebiliyor. Sistem tıpkı vakitte sağ taraftaki denetim bloğunda bulunan irtibat düğmesi ile; davet cevaplama, arama yapma yahut müzik çalmak için sesli komutların kullanılmasına imkan tanıyor.

Hem kentli hem maceraya hazır

Aprilia SR GT 200, rastgele bir seyahati zevkli ve heyecan verici hale getirmek için tasarlanmış bir model. Scooter dünyasına yeni bir heyecan katan bu orijinal model, kullanım kolaylığı ile kent içi ulaşımı sağlarken, her an maceraya hazır bir ruhu da şoförüne sunuyor. Aprilia teknisyenleri, bu sürüş heyecanını sunan hassas dinamik sürüşün garantisi olan şasiyi oluştururken, markanın hem spor hem de arazi motosikletleri alanındaki deneyimlerinden yararlandılar. Yüksek dirençli güçlendirilmiş çelik borulardan oluşan şase tasarımı, bu model için özel olarak geliştirilen yesyeni uzun aralı süspansiyon ile tamamlanarak değişik bir scooter dayanıklılığı yaratıyor.

Ön tarafta en yakın rakibinden %22 daha yüksek sürüş sunan Showa amortisörleriyle fark yaratan model, geride da çift Showa amortisörü ile sınıfının öncülerinden olmayı başarıyor. Aprilia SR GT 200, bobin yaylı ve ayarlanabilen 5 farklı ön yükleme ayarına sahip art darbe emicileri sayesinde her türlü yol şartında en uygun performans, kusursuz konfor ve yüksek güvenliği şoförüne ve yolcusuna sunuyor.

Sınıfında bir birinci “175 mm yerden yükseklik”

Aprilia SR GT 200, klâsik kompakt GT scooter’lar için daha önce hiç görülmemiş bir değer olan 175 mm’lik en az yerden yüksekliğiyle de dikkat çekiyor. Bu yükseklik, şoförün yoldaki tümsekleri kolaylıkla aşmasını ve rastgele bir yükseklikten inmesine imkan tanıyor. Tüm bu özellikler, hafif dişli ‘her koşula uygun’ lastikleriyle birleşince Aprilia SR GT 200’ü son derece esnek ve her türlü kullanıma uygun hale getiriyor. Parke taşları, tramvay sınırları, rögar kapakları, çukurlar ve stabilize asfalt üzere mahzurların ortak olduğu kent içi kullanımda durdurulamaz olan SR GT 200, şoförün asfaltı terk edip toprak yollara çıkabildiği heyecan verici seyahatlere da hazır bir motosiklet olarak dikkat çekiyor.

Hafiflik, güvenlik ve uygun frenleme

Sofistike şasisi ile Aprilia SR GT 200, tam dolu yakıt tankı ile (200 versiyon için 148 kg) ve hafif alaşım jantlarla yalnızca 144 kg yük sunuyor. Önde 14 ve artta 13 inçlik jantlara sahip olan model, trafikte eksiksiz çeviklik ve yol tutuşu sunarken, yüksek süratlerde da kararlı bir sürüş ortaya koyuyor. Elbette güçlü motorun güçlü frenlemesi de olması gerekiyor. SR GT 200 modeli bu bahiste da başarılı bir performans için önde 260 mm geride ise 220 mm’lik yaprak disk kullanıyor.

Yeni kuşak motor

Birinci sınıf performans için en yeni kuşak i-get motorlar ile donatılan Aprilia SR GT 200, motor gücü ve verimliliği ile kompakt GT scooter segmentinde de iz bırakan i-get ailesinin üyeleri elektronik enjeksiyonlu, dört valfli ve sıvı soğutmalı çağdaş Euro 5 uyumlu motoruyla dikkat çekiyor. Avrupa’nın önde gelen scooter motorlar geliştiricisi Piaggio Group Ar-Ge merkezinde know-how’ın eseri olan bu versiyon sunduğu güç ve verimlilikle tüketicisini her şartta mutlu etmeyi başarıyor.

·        Aprilia SR GT 200 versiyonu, 8500 d/d’de 13 kW (18 hp) ve 7000 d/d’de 16,5 Nm torka sahip orijinal 174 cc tek silindirli motor bloğuna sahip.

Dayanıklılık ve verimlilik bir arada

Bütün bu yeniliklerle donatılan modeli ortaya çıkartırken mühendisler, bilhassa güçlü 200 cc’lik motorunda özel dokunuşlara da imza attı. Termodinamik performansı optimize etmek hedefiyle çok sayıda bileşende titiz bir çalışma ortaya çıkartılan yeni 200 cc motorda, Nikasil kaplamalı bir alüminyum silindir ile güncellenmiş taç geometrisine sahip yeni bir piston ile yanma verimliliğini optimize etmeye katkıda bulunuyor. Bununla birlikte daha büyük debriyajlı CVT şanzıman, motorun yeni güç eğrisine uyacak biçimde revize edildi.

Tüm bunların yanında, Aprilia SR GT 200 serisindeki tüm modellerde sunulan RISS (Regülatör Inverter Start & Stop System) olarak bilinen Start & Stop sistemi de verimliliği arttıracak bir öge olarak göze çarpıyor. Sistem, klâsik marş motorunu, direkt krank mili üzerine monte edilmiş fırçasız bir elektrikli aygıtla ortadan kaldırıyor. Bu sistem, daha sessiz bir çalışma, artan hafiflik, güvenlik ve daha düşük yakıt tüketimi üzere birçok avantajı beraberinde getiriyor. Sistem, scooter durduktan 1 ila 5 saniye sonra motoru otomatik olarak kapatıyor ve klasik bir marş motoru olmadığı için anında yine başlatmak için gaz koluna hafif bir müdahale kâfi oluyor.

Uzun aralıklar yakın oluyor

Verimli motorları ve Start & Stop sistemi ile birleşen geniş yakıt tankı sayesinde uzun aralar kat etmek de çok kolay hale geliyor. 9 litrelik yakıt kapasitesi ve verimliliği sayesinde yaklaşık olarak 350 kilometrelik bir menzil sunabilen Aprilia SR GT 200, bu büyük deposuna rağmen sele altı saklama alanından da feragat etmiyor. 25 litrelik sele altı bölmesi tam kapalı bir kaskı barındırabilirken, ek aksesuarlar Aprilia SR GT 200’ün her vakit seyahate hazır olmasını da sağlıyor. Alüminyum 33 litrelik art çanta ile uzun yollarda eşya taşımak çok daha kolay hale geliyor.

Hibya Haber Ajansı


04.04.2023 06:12:24