Bakan Özer, afet bölgesindeki eğitim öğretim süreçlerini değerlendirdi

Bakan Özer, Malatya'daki incelemelerinin akabinde basın mensuplarına açıklamalarda bulundu.

Bakanlıktan yapılan açıklamaya nazaran, sarsıntıdan sonra eğitimi olağanlaştırmak için Ulusal Eğitim Bakanlığı olarak her türlü tedbiri aldıklarını vurgulayan Özer, şunları söyledi: “Okulları açmadan evvel çadırlarda konteynerlerde eğitimi sürdürmeyle ilgili her türlü dayanak sağladık. Birebir vakitte psikososyal faaliyetlerle ilgili her türlü dayanağı öğrencilerimize, vatandaşlarımıza ulaştırmaya çalıştık. Daha sonra da bölgedeki okullarımızı, eğitim öğretimi başlatmak için üç kademeli bir sistematik geliştirdik. Birinci kademede Kilis, Şanlıurfa ve Diyarbakır'da ikinci periyodu 1 Mart tarihinde eğitim öğretimi başlattık. Osmaniye, Gaziantep ve Adana'da ise 13 Mart tarihi prestijiyle eğitim öğretime başladık. Sarsıntıdan en fazla etkilenen dört vilayetimizde yani Adıyaman, Kahramanmaraş, Malatya ve Hatay'da ise eğitim öğretime 27 Mart'a kadar orta vermiştik. 27 Mart tarihinde merkez ve tüm ilçelerde değil, yalnızca belirlenen ilçelerde eğitim öğretime başlamıştık. Mesela Malatya'da sekiz ilçemizde, Hatay'da yedi ilçemizde, Adıyaman'da yeniden çok sayıda ilçemizde, Kahramanmaraş'ta iki ilçemizde 27 Mart yani geçen hafta prestijiyle eğitim öğretime başlamıştık.”

“Malatya'da eğitim öğretimin başlamadığı hiçbir ilçe bulunmuyor”

Malatya'nın daha farklı bir yaklaşım sergilediğini belirten Özer, “Biliyorsunuz o tarihten itibaren eğitim öğretime başlamayı valiliklerimize bırakmıştık. Geriye kalan tüm ilçelerde bugün prestijiyle 156 okulda eğitim öğretime başlamış bulunuyoruz. Yani Malatya'da artık eğitim öğretimin başlamadığı hiçbir ilçe bulunmuyor lakin bilhassa Etraf ve Şehircilik Bakanlığımız tarafından sağlam raporu verilen okullarımıza öncelik verilerek onlar birinci kademede devreye sokulup süratli bir formda eğitim öğretim başladı. Bugün de eğitim öğretimin başladığı Battalgazi ilçesindeki bir okulumuzu ziyaret ettik. Sahiden öğrencilerimiz çok keyifli, arkadaşlarına kavuşmalarından ötürü. Öğretmenlerimiz büyük bir heyecan duyuyorlar.” ifadelerini kullandı.

Eğitimin çevresindeki çok sayıda alana da hitap ettiğini belirten Bakan Özer, bu nedenle eğitimin hızlı bir şekilde normalleşmesinin hayatı normalleştirme adına büyük önem taşıdığını söyledi. Özer, “Bu hedefle her türlü imkânımızı seferber ettik. Öğrencilerimizin, öğretmenleriyle bir ortaya gelmesiyle ilgili her türlü dayanağı de veriyoruz.” diye konuştu.

Özellikle öğrencilerin kitap ve kırtasiyeyle ilgili her türlü ihtiyaçlarının Millî Eğitim Bakanlığı tarafından karşılandığına işaret eden Bakan Özer, şöyle devam etti: “Diğer taraftan, biraz evvel de bahsettiğim üzere Malatya'daki beş ilçede artık yüklü olarak taşımalı eğitimle, eğitim öğretim sürdürülüyor zira daha az sayıda, 156 okulda eğitim öğretim başladığı için, başka okullarda okuyan öğrencilerin aileleri zorluk çekmesin diye öğrencilerimizi buralara taşıyoruz. Tekrar bölgemizde bilhassa 8 ve 12. sınıfların LGS ve YKS'ye hazırlanmalarıyla ilgili de çok önemli dayanak veriyoruz.”

Afet bölgesinde LGS ve YKS hazırlık sürecine destek amacıyla yaklaşık 129 bin öğrencinin 3 bin 205 noktadaki destekleme ve yetiştirme kursları ile buluşturulduğunu kaydeden Bakan Özer, tüm bu desteklerin hem niteliklerinin hem de kapasitesinin her geçen gün artırılmaya devam edeceğini söyledi.

3-13 Nisan tarihleri arasında, bugün itibarıyla LGS'ye başvuru sürecinin başladığına değinen Bakan Özer, şunları söyledi: “Diğer vilayetlerdeki öğrencilerimiz otomatik olarak kendi okullarında imtihana gireceği için kayıtları otomatik olarak yapılacak lakin bölgedeki öğrencilerimiz isterlerse bölgedeki vilayetlerindeki, ilçelerindeki okullarda, istemezlerse farklı vilayetlerdeki istedikleri okullarda, istedikleri ilçedeki okullarda imtihana girebilecekler. Tüm öğrencilerimize muvaffakiyetler diliyorum.”

Özer, bu süreçte büyük bir fedakârlıkla çalışan öğretmenlere hitaben, “Gerçekten yalnızca eğitim öğretimle ilgili değil, vatandaşın tüm takviye ve muhtaçlık duyduğu alanda vatandaşın yanında olan öğretmenlerimize, fedakâr öğretmenlerimize en içten şükranlarımı sunuyorum.” ifadesini kullandı. Özer, bölgede okulları açılan öğrencilerin de mutlu olduklarını dile getirerek “Başarılar diliyorum. İnşallah ruhsal sağlamlıklarını artırarak çok daha güçlü bir halde bu eğitim öğretimi tamamlayacaklar.” dedi.

Afet bölgesindeki öğrenciler için LGS kapsamındaki merkezî imtihan tercih süreci başladı

Deprem nedeniyle harika hâl ilan edilen vilayetlerdeki öğrenciler için Liselere Geçiş Sistemi (LGS) kapsamındaki merkezî imtihan tercih süreci başladı. Tercihler 13 Nisan'a kadar sürecek.

LGS kapsamında merkezî imtihan, deprem bölgesindeki vilayetler dâhil ülke genelinde 4 Haziran 2023'te yapılacak. İmtihan müracaatları, yurt dışında e-Okul sistemine kayıtlı olmayan öğrenciler ile deprem nedeniyle harikulâde hâl ilan edilen vilayetlerdeki öğrenciler hariç, tüm 8'inci sınıf öğrencileri için merkezî olarak Bakanlık tarafından 3-13 Nisan'da yapılacak.

Ancak deprem nedeniyle inanılmaz hâl ilan edilen Adana, Adıyaman, Diyarbakır, Gaziantep, Hatay, Kahramanmaraş, Kilis, Malatya, Osmaniye ve Şanlıurfa'daki öğrenciler için alınan özel tedbirler sayesinde bu vilayetlerde kayıtlı olan öğrenciler, istemeleri durumunda başka vilayetlerde imtihana girebilecekler.

Bu durumda olan 8'inci sınıf öğrencileri, müracaatlarını 3-13 Nisan tarihlerinde imtihana gireceği vilayet ve ilçe tercihini yapabilecekler. Müracaatlar, e-Okul sistemi üzerinden yapılacak.

Deprem nedeniyle harikulâde hâl ilan edilen vilayetlerde bulunan öğrencilerden vilayet ve ilçe tercihinde bulunmayan öğrencilerin imtihana gireceği okullar Bakanlık tarafından belirlenecek.

Hibya Haber Ajansı


03.04.2023 15:30:10