BMW, elektrikli araç sürümünü Çin’in talebi nedeniyle iki katına çıkardı

BMW, akü ile çalışan elektrikli araçlarının dünya çapında sürümünü 2023 yılının birinci iki ayında bir evvelki yılın birebir devrine kıyasla iki katına çıkardı. Üretici bunun nedenini, Çin’de oluşan talebin harikulâde yüksek olması olarak açıkladı.

BMW Kümesi, tekil piyasa olarak dünyadaki en  büyük pazarını oluşturan Çin’de ise elektrikli arabalarının sürümünü yıl bazında üç katına çıkardı. Küme sözcüsü, haber ajansına verdiği demeçte, Çin piyasasının BMW için olağanüstü değerli olduğunu, hele elektrikli araçlar için bu kıymetin daha da arttığını belirtti. Gerçekten Küme, 2023’te, elektrikli araç satışının Çin’e düşen hissesinin daha da besbelli biçimde artacağını bildirdi.�

Geçen yıl BMW markalı her üç araçtan biri Çin’de satıldı. Böylelikle Çin’in toplam içindeki hissesi BMW’nin ikinci büyük pazarı olan ABD’nin hissesinin iki katından fazlasına çıktı. Çin ile oluşturulan teşebbüs BMW Brilliance Automobile (BBA) 2022’de tam konsolide olduktan sonra şirket yararı, vergi öncesinde 23,5 milyar avro ile bir evvelki yıla kıyasla yüzde 46,4 oranında fazlalaşmıştı.

Bu yolla BMW,  Brilliance China Automotive Holdings Ltd. ile uzun periyotlu iş birliğini güçlendirmeyi, Shenyang’daki üretim kapasitesini büyütmeyi ve lokal üretimi de misal ölçülerde genişletmeyi amaçlıyor. Bu çerçevede 2023 yılı, BMW’nin Çin pazarına BMWiX1 modelin tam elektrikli versiyonunu sürmesine şahit olacak.

BMW, tam elektrikli araba sürümünün global düzlemde tüm araba satışı içindeki payının 2022 yılında yüzde 9 olduğunu ve bu hissenin 2023 yılında yüzde 15 oranına yükseleceği varsayımından hareket ediyor. Bu alanda talebin süratle arttığına işaret eden BMW AG İdare Şurası Lideri Oliver Zipse, bu dinamiğin sürmesi halinde 2030 yılına varmadan tüm satışlarının yarısını tam elektrikli araçların oluşturacağını öne sürdü.

Kaynak: Çin Milletlerarası Radyosu
Hibya Haber Ajansı


18.03.2023 14:30:11