Çinli zenginler, lüks tüketimlerinde Fransız markalarını tercih ediyor

Hurun Araştırma Enstitüsü tarafından yapılan çalışmaya nazaran, yıllık 6,5 milyon dolar gelire sahip olanlar toplam nüfusun yüzde 0,3 kadarını temsil etmesine rağmen lüks eşya tüketiminin yüzde 42 kadarını gerçekleştiriyor.

 Araştırmaya nazaran gelecek yıl lüks tüketim harcamaları 2022 yılına kıyasla yüzde 5 azalarak 230 milyar dolar dolayında kalacak. Ne var ki görüşlerine başvurulan deneklerin yüzde 56 kadarı önümüzdeki üç yıl içinde lüks eşya alımları için daha çok harcama yapma niyetinde olduğunu söylüyor.

Lüks eşya alımları için de başı Fransız markaları çekiyor. Bunların başında 4 kategoride önü çeken Hermes geliyor. Channel ise 3 farklı kategoride birinci sırada yer alıyor. Mücevher dalında Cartier beğenilen; bakım dalında yeniden Fransız markaları göze çarpıyor: Dior, Chanel, Givenchy, Yves Saint Laurent ve Guerlain.�

Zengin Çinlilerin paralarını bu alanda nerelere harcama niyetlerine gelince; bunların yüzde 73 kadarı mücevher yahut süs eşyasına yönelecek. Lüks eser için harcayacakları meblağı artırma niyetinde olanlar, deneklerin yüzde 67’si; bunları yüzde 64 kadarı da moda eserlere yönelecek.

Kaynak: Çin Milletlerarası Radyosu
Hibya Haber Ajansı


10.03.2023 12:50:25