Marka tarihinin sembolik modellerinden biri olan Citroen Xantia, konforu, güvenliği ve sürüş keyfi ile ünlenen bir model olmuştu. Citroen BX’in takipçisi olarak orta sınıftaki sedan pazarında konfordan ödün vermeden, salınımı ve yana yatmayı azaltan, yol tutuşu düzgünleştiren elektronik denetimli hidropnömatik süspansiyon sistemi Hydractive II teknolojisi ile araba dünyasına damgasını vurmuştu. Citroen Xantia, 1994 yılında pazara sunulan Activa versiyonu ile büsbütün yatay olarak viraj alma imkanı sağlayan yeni salınım ve yana yatma tedbire sistemi SC-CAR ile teknolojisini daha da geliştirmişti. Bu mükemmel teknoloji, ünlü reklamcı Jacques Séguéla’ya rekortmen atlet Carl Lewis ile birlikte unutulmaz reklam fikrinin çekilmesi için de bir öge olmuştu.
İlk olarak Mart 1993’te Cenevre Araba Fuarı’nda dünyaya tanıtılan Citroën Xantia, 2023 prestijiyle 30. yılını kutlayarak bir koleksiyon arabası oluyor. 1993 yılından 2010 yılına kadar büyük ölçüde Rennes-la-Janais Fabrikası’nda 1.326.259 adet üretilen Xantia, Citroën markasının ikonik modellerinden biri olarak öne çıkıyor. İtalyan tasarım merkezi Bertone’nin teklifine dayanarak Citroën Tasarım Merkezi’nde Daniel Abramson tarafından tamamlanan model, 80’lerin ünlü BX modelinin takipçisi olarak yollara çıkmıştı. Dinamik, akıcı ve güçlü dizaynlı bir sedan olarak, bir üst segmentteki XM’den esinlenen çizgileriyle Citroën eser gamında büsbütün yeni bir siluet sunuyordu. Eşsiz dizaynıyla Xantia, pazara sunulduğu 1993 yılında Yılın En Âlâ Arabası seçilerek muvaffakiyetini tescil etti.
Konfor İçin 9 Yıllık İnovasyon Süreci
Xantia, 9 yıllık üretim hayatı boyunca birçok evrim geçirdi. Başlangıçta, 3 farklı motor seçeneği ile SX ve VSX olmak üzere 2 donanım düzeyi sunuldu. Üst versiyonlar, konfordan ödün vermeden salınım ve yana yatmayı azaltarak yol tutuşu düzgünleştirmeye imkan tanıyan elektronik denetimli süspansiyon sistemi hidropnömatik Hydractive II ile donatılmıştı. 1994 yılında, Hydractive II sistemini içeren Activa versiyonu pazara sunuldu. Yeni versiyonda küre sayısını 10 adede çıkartan ek iki silindir daha vardı. Sistem, yana yatma eğiliminin 0,5 dereceyi aşmasını önlüyordu. Bu donanımla Xantia, yatay bir halde viraj alabiliyordu. Ayrıyeten bu teknoloji Michelin ile özel lastiklerin gelişimini de sağladı. 1995 yılında, station karoserli Xantia Break pazara sunuldu. Xantia, 1997 yılında makyajlandı. Bunlara ek olarak 1998 yılında Xantia, PSA Grubu’nun yüksek basınçlı common rail dizel motoru 2.0 HDi ile yollara çıktı.
İlk olarak 1993 yılında yollara çıkan Citroën Xantia’yı tanımlayan anahtar sözler, konfor, güvenlik, teknoloji ve sürüş keyfi idi. Xantia’nın ve onu takip eden modellerin imzası haline gelen kapitone döşemeler ile o vakitler eşsiz bir konfor sunuyordu. İç yerde, renkler ve materyaller ortasında gerçek bir ahenk sergileniyordu. Ayrıyeten, daha inançlı bir kabin için kapılarda kalın levhalar ve dayanak kirişleri bulunuyordu.
Mutlak Konfor: Hydractive II
Teknoloji açısından Xantia’nın farkını ortaya koyan Hydravtive II, hidroliğin gücü ile elektroniğin suratını birleştiriyordu. Klasik hidropnömatik süspansiyon, aks başına ek bir küre ile donatılıyor. Sistem, süspansiyon silindiri başına bir küre ile olağan devrede solenoid valfler yoluyla etkinleştiriliyor. Bu, süspansiyonun iki esneklik ve sönümleme şartını tanımlamasına müsaade veriyor. Bu sayede esnek ve sportif olabiliyor. Sensörler, bilgisayarın sürüş durumuna bağlı olarak iki mod ortasında seçim yapmasına müsaade veriyor. Bu teknoloji her iki durumda da şoför ve yolcuların büyük bir konfor içinde, sakin bir biçimde seyahat etmelerini sağlayabiliyor.
Reklamcılar İçin İlham Kaynağı Oldu
Önemli yeniliklere ve niteliklere sahip Xantia, Citroën reklamcılığı için de ülkü fikirleri ortaya çıkardı. Carl Lewis’in rol aldığı 1995 tarihli, bir bahis sebebiyle keşiş olmaya zorlanan bir atletin bahis edildiği ünlü reklam bunlardan biri oldu. Argümana nazaran, bir arabanın yatay bir biçimde viraj alması imkansızdı. Fakat Xantia ile bu mümkündü.
Hibya Haber Ajansı
16.03.2023 11:00:06