Daimler Truck, sürdürülebilirlik ilkesi ile sektörün dönüşümüne öncülük etmeyi hedefliyor

Sıfır emisyonla ulaşım ve kesimdeki dönüşüme öncülük etme gayesi doğrultusunda uzun yıllardır çalışmalarını sürdüren Mercedes-Benz Türk’ün çatı şirketi Daimler Truck, yürüttüğü tüm faaliyetlerde sürdürülebilirliğe yüksek öncelik veriyor.

2022 yılında sürdürülebilirlik faaliyetleri ve teşebbüsleri kapsamında değerli kilometre taşlarına ulaşan şirket, kelam konusu alanda yeni maksatlar de belirledi. Sıfır karbon eser kümesi araçlarını genişleten Daimler Truck, 2022 yılında seri üretim kapsamında sekiz batarya elektrikli kamyon ve otobüsü pazara sundu. Sıfır emisyona sahip araçlar konusundaki çalışmalarını uzun yıllardır sürdüren şirket, batarya elektrikli ve hidrojenle çalışan araçlara yönelik eser portföyünü genişletmeye devam ediyor.

Emisyonsuz kamyon ve otobüs eser portföyü genişliyor

Daimler Truck, 2024 yılından itibaren uzun uzaklık nakliyatı alanında kullanıma sunacağı, 500 kilometreye kadar menzile sahip olmasını öngördüğü eActros LongHaul kamyonun seri üretim versiyonunu hayata geçirmeyi planlıyor. Şirket hidrojenle çalışan, yakıt hücreli Mercedes-Benz GenH2 kamyonu ise seri üretime yönelik olarak daha da geliştirdi. Birebir vakitte, Daimler Truck ile Volvo Grubu’na bağlı cellcentric ortasındaki ortak teşebbüsle birlikte, yeni yakıt hücrelerinin üretimine de çok yakın bir gelecekte Weilheim tesislerinde başlanması planlanıyor.





2030 yılına kadar eser portföyündeki her otobüs segmentinde batarya elektrikli yahut hidrojenle çalışan karbon nötr araç modellerini sunmayı planlayan Daimler Buses, 2025’ten evvel büsbütün elektrikli kentler ortası otobüsü, 2030 yılına kadar da hidrojenle çalışan kentler ortası otobüsünü pazara sunmayı planlıyor. Şirket ayrıyeten, 2030 yılından itibaren Avrupa’da kent içi otobüs pazar segmentinde yalnızca karbon nötr yeni araçları pazara sunmayı hedefliyor.

Avrupa tesislerinde üretimde sıfır karbon gayesine ulaştı

2022 yılında kaynakların korunması ve iklim dostu üretime yönelik çok sayıda projeyi muvaffakiyetle hayata geçiren Daimler Truck, Avrupa tesislerinde güneş, rüzgâr ve hidroelektrik santrallerinden elde edilen karbonsuz elektrik gücünü kullanarak üretimde sıfır karbon amacına ulaştı. Şirket, dünya genelindeki üretim tesislerinde halihazırda yılda 7,9 GWh elektrik gücü üretimine imkan sağlayan, yaklaşık 7,2 MWp üretim kapasitesine sahip güneş gücü modülleri kurdu. Kelam konusu üretim ölçüsü dört kişilik yaklaşık 2 bin hanenin yıllık tüketim ölçüsüne karşılık geliyor.

“Yeşil Üretim Girişimi” kapsamında 2030 yılına kadar 2021’deki emisyon düzeylerine nazaran üretime yönelik karbon emisyonlarını yüzde 42 oranında azaltmayı hedefleyen şirket, bu mühlet zarfında tüketilen gücün minimum yüzde 55’ini yenilenebilir güç kaynaklarından elde etmeyi öngörüyor.

Tedarik zincirinde elektrikli kamyonlar

Sistemli bir biçimde nakliyat bölümünde karbon nötr güç aktarma organlarına dönüşüme öncülük eden Daimler Truck, tıpkı vakitte kendi tedarik zincirinde de elektrikli kamyonlara tartı veriyor. Şirket bu kapsamda, en büyük montaj fabrikasının bulunduğu Wörth bölgesinde 2026 yılına kadar teslimat trafiğinin tamamının elektrikli araçlardan oluşmasına yönelik bir maksat de belirledi.

Hibya Haber Ajansı


28.03.2023 13:34:10