DEVA Partisi Eğitim Siyasetleri Lideri Mustafa Ergen, iktidarın yeni öğretmen atama takvimini kıymetlendirdi. “45 bin öğretmen alımı, ülkenin ancak dörtte bir ihtiyacını karşılayabilecek bir rakamdır” diyen Ergen, “20 yılın biriken öğretmen açığıyla bu rakamın daha fazla olması gerekiyordu” tabirlerini kullandı.
“45 bin öğretmen görevlendirme sayısı oldukça yetersiz kalmıştır”
45 bin öğretmen görevlendirmesinin yetersiz kaldığını vurgulayan Ergen, MEB’in ilan ettiği kontenjan sayısını ve dağılımının ülke muhtaçlığına nazaran belirlenmediğini söyledi. Ergen, “Ülkenin öğretmen ihtiyacının, kişi ya da grup talepleri gibi politik kaygılara dayalı olarak belirlenmesinden toplum olarak yorulduk, yaralandık ve irtifa kaybettik” dedi.
“Planlama ihtiyaca göre yapılmalıydı”
Branşlara nazaran kontenjan dağılımını eleştiren Ergen, “Bu dağılımda, ülkemizin içinde bulunduğu öncelikli ihtiyaca göre bir planlama yapılmalıydı. Vatandaşlarımızın içinde bulunduğu deprem gerçeğine bağlı olarak yaşanılan birincil ve ikincil travmaların çözümü, hafiflemesi ve atlatılması için kontenjan yoğunluğunda, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlığın sayı olarak ilan edilenden fazla olması gerekirdi” halinde konuştu.
Ülke olarak geleceğin dünyasında yer alınması için, bilim, teknoloji, yaratıcılık ve girişimcilik temelli kalkınmak için temel bilimlerde yetkinliğin erken basamaklarda arttırılması gerektiğini söyleyen Ergen, “Uluslararası imtihanlar ve ülkemizin ortaöğretim ile yükseköğretim seçme ve yerleştirme imtihan sonuçlarındaki ‘okuduğunu anlama’, ‘matematiksel ve fen-teknoloji’ okuryazarlık muvaffakiyet oranları dikkate alındığında, matematik, fen bilimleri ve bilgisayar öğretmenliğine ait ilan edilen kontenjanların başta olması gerekirdi. Sanat, spor, teknoloji ve yaratıcılık ile ilgili olarak temel eğitimde hissedilen gereksinimi, ilan edilen bu sayıların karşılamayacağı alenen ortadadır. Bu alanlarda yapılacak atama oranlarının taşıyıcı nitelikte sayılarda olması gerekmektedir” ifadelerini kullandı.
“Bu sayının en az 100 bin olması gerekmektedir”
Deprem bölgesinde görev yapan öğretmenlerin durum tespitinin yapılıp yapılmadığını öğrenmek için bazı sorular yönlendiren Ergen, açıklamasına şöyle devam etti:
“Diğer bölgelerimizden, deprem bölgesine gönüllülük teşvik edildi mi? Edildi ise kaç öğretmenimiz hangi vilayetlerde görevlendirildi? Dolayısı ile başka bölgelerimizde oluşan açıkta dikkate alınarak yıllardır süregelen öğretmen gereksinimimiz da tespit edildi mi? Tüm bu sorulara verilen cevapların karşılığına 45 bin sayısı düşüyor ise ülke olarak şad olacağız. Ancak son 20 yılın biriken öğretmen açığı ile bu sayının daha fazla olması gerekmekteydi.”
Ergen’in dikkat çektiği bir diğer husus da öğretmen alım ilanı ve tarih planlamasındaki değerlendirme süreçleri arasındaki sürelerin çok kısa olmasının normal olmaması ve öğretmenlerin atama sürecindeki sözlü sınav aşaması oldu. Ergen, açıklamasında “Tabii ki öğretmenlerimizin bu atama sürecinde de tekrar en büyük derdi, kelamlı imtihanın objektif olarak yapılıp yapılmayacağına ait olmasıdır” tabirlerine yer verdi.
Hibya Haber Ajansı
26.03.2023 11:50:17