E-ticarette ambalaj tasarımı için 4 ipucu

Ticaret Bakanlığı’nın 2022 yılı birinci 6 ayı için yayınladığı rapora nazaran, Türkiye’nin e-ticaret hacmi, bir evvelki yılın birebir devrine nazaran yüzde 116 artış gösteriyor.

Tasarist Yaratıcı Yöneticisi Musa Çelik, günümüz tüketicisinin satın alma alışkanlıklarının durmaksızın değiştiğini lisana getirerek, “Son yıllarda açıklanan verilere göre, tüketicilerin özellikle bir tasarruf yöntemi olarak online alışverişe daha fazla yöneldiği biliniyor. T.C. Ticaret Bakanlığı’nın 2022 yılı ilk 6 aylık raporunda, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 116 artan e-ticaret hacmi ve yüzde 38 artış ile 2 milyar 295 milyon adede ulaşan sipariş adetleri verisi paylaşılıyor.” dedi.

Tüketicinin ağır ilgi gösterdiği online alışverişler için Tasarist Yaratıcı Yöneticisi Musa Çelik, “Özellikle online alışverişlerde eserin her vakit ambalajdan daha değerli olduğu düşünülüyor olabilir. Halbuki ambalaj tasarımı yanlışsız uygulandığında tekrar satın almayı teşvik etme ve müşteri portföyünü geliştirme gücüne sahiptir. Münasebetiyle farklılaşmak, markalar için bugün her zamankinden kıymetli.” yorumlarında bulundu.

Markalaşma yolunda e-ticarette ambalaj tasarım ipuçları





Satışların da ötesinde prestij ve bilinirlik için daha fazla vakit ve emek harcayan markalar, her vakit bir adım önde oluyor. Rafta ya da online alışveriş teslim edildiğinde tüketicinin eserle birinci temasının ambalaj olduğunu göz önünde bulundurmak gerekiyor. Tasarist Yaratıcı Yöneticisi Musa Çelik, online alışverişte inanılmaz tecrübeler yaratmak isteyen markalar için mutlu tüketicilerden gerçek ve olumlu geri bildirimler sağlayabilecek kimi tasarım ipuçlarını paylaşıyor.

“1. Ambalaj, marka bilinirliğini takviyeler. Bilhassa online alışverişlerde tüketicinin eserle teması satın aldıktan sonra olacağından ambalaj tasarımı marka bilinirliğini artırıyor. 2019 yılında yapılan bir araştırma, marka kimliklerini dengeli bir biçimde sunan şirketlerin yüzde 66’sının satışlarının arttığını açıkça gösterdi. Rekabetin ağır olduğu bir pazarda basitçe hatırlanabilecek ambalajlar, tüketici için öne çıkacak.

2. Geliştirilmiş müşteri tecrübesi bağ yaratıyor. Tahminen de misal eserden binlerce alternatifin olduğu dalınızda tüketiciye eserle temas etmenin de duygusal bir haz vermesi yine satın almayı sağlayacak kıymetli bir faktördür. Hasebiyle AR üzere yapay zeka teknolojileriyle ambalajı hareketlendirmek, tüketicinin marka ile etkileşimini artırıyor. Dijital bir çağda yaşadığımızı unutmadan, tüketiciye takipçileriyle paylaşabileceği bir tecrübe kazandırma penceresinden bakarsak işimiz kolaylaşabiliyor.

3. Bağlılık için bedelleri de paylaşın. Araştırmaların büyük çoğunluğu, duygusal bağlılığın rasyonel bağlılıktan daha ağır bastığını gösteriyor. Bu da tüketicilerin markaları kendi kıymetleri ve inançlarıyla örtüşüp örtüşmediklerini kıymetlendirdikleri manasına geliyor. Bilhassa Türkiye’de tüketiciler kendi bedellerini benimsemeyen lakin müşterisi olduğu markaları anında hayatından çıkarma potansiyeline sahip. Münasebetiyle gerçek amaç kitleyi belirledikten sonra kıymet ve toplumsal şuurlarını de tahlil etmek ortak bedelleri paylaştığınızı göstermek için epey kıymetli.

4. Hakikat boyutlandırma tüketicinin dikkatini çekiyor. İçinde yüzde 10 eser ve yüzde 90 boşluk olan bir ambalajın hem estetik hem de etraf için ne kadar makus göründüğünü biliyoruz. Hakikat boyutlandırma, şuur düzeyi hayli yüksek olan yeni kuşak tüketicilerin israf olduğunu düşündükleri bir noktaya geldi. Eserin halini, kırılganlığını ve elbette boyutunu kıymetlendirmek sonrasında ise başarılı bir müşteri tecrübesi sağlamak için boyutlandırmaya değer vermek gerekiyor. Bu sayede nakliye maliyetlerini de düşürebilir, çok daha yeterli müdafaa sağlayabilir ve etrafa hassas bir marka olunduğu gösterilebilir.”

Hibya Haber Ajansı


19.04.2023 11:34:10