EMITT, turizm sektörünün uluslararası buluşma platformu oldu

Dünyanın beş büyük turizm fuarı ortasında yer alan EMITT – Doğu Akdeniz Memleketler arası Turizm ve Seyahat Fuarı, 12-15 Nisan tarihlerinde dünya turizm profesyonellerini ve tatil tüketicilerini 26’ncı defa İstanbul’da bir ortaya getirdi. Tüm iştirakçiler için paha yaratan, birbirinden yararlı içerik ve iş birlikleriyle kesimin nabzını bir defa daha tutan EMITT, son gününde turizm dalında teknolojinin ehemmiyetini anlattı.

Güne, Gazete Oksijen Seyahat Muharriri, Gezgin Bahar Akıncı’nın ‘Gezginlerin Seyahat Teknoloji Haritası’ başlıklı oturumu ile başlayan EMITT, ‘Seyahat Teknolojilerinde Teşebbüsçü Ekosistemi’, ve ‘Travel Tech Turizm Kesimi Paydaşlarının İş Yapış Formlarını Nasıl Kolaylaştırır?’ başlıklı oturumlar ile kapanışı yaptı.

“Teknoloji, seyahat eden insanların dünyaya açılan dijital kanatlarıdır…”

Gazete Oksijen Seyahat Muharriri, Gezgin Bahar Akıncı, ‘Gezginlerin Seyahat Teknoloji Haritası’ başlıklı konuşmasında seyahat teknolojilerinin nasıl efektif halde kullanılabileceğinden bahsetti. “Teknoloji seyahat eden insanların dünyaya açılan dijital kanatlarıdır” diyen Akıncı, “Son yüzyılda gelişmesi gereken teknolojiyi son 10 yıla sığdırdık. Pandemi, Ukrayna ve Rusya Savaşı üzere etkenlerle birlikte son on yılda çok süratli bir teknoloji gelişimi yaşadık. Seyahatte dijitalleşme, bilgi akışı konusunda muazzam bir avantaj sağlıyor. Seyahat teknolojisi konusunda dijitalleşme her şeyin erişilebilir ve ulaşılabilir olması, yalnız gezen gezginlere çok büyük kolaylıklar sağlıyor” diye konuştu.





‘Seyahat Teknolojilerinde Teşebbüsçü Ekosistemi’ başlıklı oturumda konuşmacı olarak yer alan; Age Provocateur Kurucu Ortaklarından His Birecikli, “Gelişim ekosistemi bizim için sahiden önemli. O kadar çok yeni ve süratli teknoloji gelişimlerinden bahsediyoruz ki nitekim öğrenmek anlamak, dolu olanı tekrar doldurmaya çalışmak çok sıkıntı. Münasebetiyle yeni teşebbüsler yeni yapılanmalar bizler için çok kıymetli bir noktaya geldi. Paylaşım iktisadının ne kadar güçlendiğini görüyoruz. Bilgilerimizi paylaşarak da diğerlerinin bilgilerimizden faydalanmasını sağlıyoruz. Teknolojiye yatırım yapan firmalar alıp yürüdüler lakin teknolojiye yatırım yapmamış firmalar maalesef iflas ettiler. Teknoloji sayesinde bütün alışkanlıklarımız değişiyor. Hayat daha süratli akıyor ve bizim buna adapte olmamız gerekiyor” dedi.

Age Provocateur’un bir başka kurucu ortağı Gülşah Akın ‘Seyahat Teknolojilerinde Teşebbüsçü Ekosistemi oturumundaki konuşmasında, “Ürettiğimiz teknolojiler hayal edemeyeceğimiz biçimde insanlara ulaşabiliyor ve tesir yaratabiliyor. Türkiye olarak çok genç bir ülkeyiz. Yeniyi, yenilenmeyi ve yeni şeyler üretmeyi seviyoruz. Çok farklı fikirlerimiz var ve bu farklı fikirleri yeni teşebbüsler ile birleştirerek ortaya yeni şeyler çıkarabiliyoruz. Kesimin değişimlere, Start-up’lara ve teknolojiye muhtaçlığı var.. Son periyotlara baktığımızda teknolojiye adapte olmamız daha fazla hızlandı. Teknoloji sayesinde bütün alışkanlıklarımız değişirken bizim de bu alışkanlara adapte olmamız gerekiyor” tabirlerini kullandı.

Fuarın son günündeki, ‘Travel Tech Kesimi Paydaşlarının İş Yapış Hallerini Nasıl Kolaylaştırır?’ başlıklı son oturumun moderatörlüğünü His Birecikli ve Gülşah Akın yaptı. Oturumda; ‘Seyahat ve Turizm Dalında Digital Pazarlama’ sunumu ile Digital Exchange Genel Müdürü Emrah Pamuk, ‘Otellerde Konuk Tecrübesi Değeri ve Teknolojik Yatırımları’ sunumu ile WeBee Genel Müdürü Özgür Zan, ‘Turizm Dalında Konuk Tecrübesinin Metaverse ile Desteklenmesi’ sunumu ile SurveyHands Dijital Bilgi Uzmanı Ertuğrul Aydın yer aldı.

Dijital varlık tahlilinin markalar için ehemmiyetinden bahseden Digital Exchange Genel Müdürü Emrah Pamuk, son 7 yıldan beri Türkiye’de popülerleşen Influencer pazarlamasına değinerek yaptıkları çalışmalardan örnekler verdi.

WeBee Genel Müdürü Özgür Zan, konukların otellerle olan tecrübesini artırmaya yönelik oluşturdukları WeBee platformundan bahsederek yaptıkları çalışmalara dair paylaşımlarda bulundu.

SurveyHands Dijital Bilgi Uzmanı Ertuğrul Aydın, turizm kesiminde konuk tecrübesinin Metaverse ile desteklenmesi üzerine sunum yaptı. Üç boyutlu bilgilerin turizm bölümüne olan katkılarından bahsetti.

Hibya Haber Ajansı


16.04.2023 13:34:03