Gayrimenkul yatırımlarını artık yapay zeka belirliyor

2007 yılında Birleşik Arap Emirlikleri’nde kurulduktan sonra, eş vakitli olarak Türkiye’de de faaliyetlerine başlayan REIDIN, gayrimenkul bilgi şirketi olarak gayrimenkul fiyat endeksleri üretiyor. REIDIN, konut satışları, fiyat hareketleri, pazar talebi, konut tipleri, lokasyonlar üzere birçok bilgi sunabiliyor.�

Veri toplama, gayrimenkul kesiminde çoklukla emlak satışları, kiralama süreçleri ve mülk değerlemesi için tercih ediliyor. İstanbul Hilton Bosphorus Convention Center’da düzenlenen 15. Gayrimenkul Emlak Fuarı’nda gerçekleşen konferansta REIDIN ismine konuşan REIDIN Bilgi Bilimi Müdürü Emre Durgut, gayrimenkul bölümünde data idaresi odağında data analitiğinin ve yapay zekanın ehemmiyeti hakkında bilgiler aktardı. Gelecekte gayrimenkul bölümünde yoğunlukla yapay zeka teknolojilerinin kullanılacağının da altını çizdi. �

Teknolojinin gelişmesine paralel olarak gayrimenkul dalında de datanın kıymeti her geçen gün artıyor. Bilhassa karar verme sürecinde kritik bir kıymete sahip. Emlak profesyonelleri; satın alma, satış ve varlık idaresi üzere süreçler sırasında birçok farklı tıpta bilgiye muhtaçlık duyuyor. Tıpkı vakitte sahip olunan bu datalar, emlak piyasasındaki trendleri, tüketicilerin tercihlerini, mülk performansını ve birçok öteki faktörü anlamak için de kullanılıyor.�

“Gayrimenkul sektöründe yapay zekanın etkisi artıyor””





Gayrimenkul bölümünde de büyük kıymete sahip olan yapay zeka teknolojileri, bilgi tahlili ve tahminleme yapmak için sıklıkla kullanılıyor.  Yapay zeka teknolojileri sayesinde data sürece, tahlil etme ve gerçekçi öngörü yapma süreci otomatik hale gelebiliyor. Tıpkı vakitte mülk değerlemesi sürecinde daha hakikat sonuçlar elde edilebiliyor.�

Günümüzde kıymeti gitgide artan bu hususa ait 16-17 Mart’ta geçekleşen Gayrimenkul Emlak Fuarı’nda konuşan REIDIN Bilgi Bilimi Müdürü Emre Durgut, pazarlama stratejileri için de kullanılan yapay zekanın, müşteri davranışlarını tahlil etmek, müşteri profillerini oluşturmak ve şahsileştirilmiş pazarlama kampanyaları tasarlamak için kullanılabildiğine vurgu yaptı. �

Konuşmasında yapay zekanın kullanım avantajlarına da değinen Durgut, şunları söyledi:

“Emlak sektöründe veri ve yapay zeka kullanımının birçok avantajı var. Daha doğru sonuçlar elde etmek, daha hızlı ve verimli işlem yapmak, müşteri deneyimini geliştirmek, maliyetleri azaltmak gibi. Bunun yanında dezavantajlarını da belirtmem gerekirse yapay zeka, insanların duygusal ve sosyal ihtiyaçlarının göz ardı edebiliyor. Burada da elbette uzman yetişmiş insan kaynağı devreye giriyor.”�

İki gün süren ve bölümün değerlendirildiği 15. Gayrimenkul Emlak Fuarı’nda; Katar, Kuveyt, Bahreyn, BAE, Umman, Ürdün, Suudi Arabistan başta olmak üzere Azerbaycan, Fas, İran, Irak, İngiltere, Hollanda, Almanya, Rusya, Afganistan, Ukrayna, İsveç, Mısır, Yemen, Filistin, Bosna Hersek ve Çin üzere ülkelerden pek çok  firma, Türk gayrimenkul firmalarıyla bir ortaya geldi.�

Hibya Haber Ajansı


17.03.2023 14:28:04