Geçtiğimiz haftalarda Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı‘nın koordinesi ile Kadıköy – Tavşantepe Metro hattına 4 durak daha eklenerek 7,4 km uzatılarak eylül ayında tamamlandı.
Hattın işletmeye alınması ile Tavşantepe-Sabiha Gökçen Havalimanı arası seyahat süresi 10 dakika,İstanbul Anadolu Adliyesi-Sabiha Gökçen Havalimanı arası seyahat süresi 12 dakika, Kadıköy-Fevzi Çakmak (Hastane) arası seyahat süresi 42 dakika, Kadıköy-Sabiha Gökçen Havalimanı arası seyahat süresi 50 dakika oldu.
Kadıköy-Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Hattının 1. etabı 2012 yılında tamamlandı. Kadıköy ile Kartal arasındaki 21,7 km’lik bölümde, 16 istasyon ile hizmete açıldı.
Yakacık-Adnan Kahveci, Pendik ve Tavşantepe istasyonlarının inşasıyla, hattın 2. etabı da tamamlandı. 2. etapla birlikte, hattın uzunluğu 26,2 km’ye, istasyon sayısı da 19’a çıkarıldı.
KADIKÖY – TAVŞANTEPE – SABİHA GÖKÇEN METRO DURAKLARI
- Kadıköy
- Ayrılık Çeşmesi
- Acıbadem
- Ünalan
- Göztepe
- Yenisahra
- Kozyatağı
- Bostancı
- Küçükyalı
- Maltepe
- Huzurevi
- Gülsuyu
- Esenkent
- Hastane-Adliye
- Soğanlık
- Kartal
- Yakacık-Adnan Kahveci
- Pendik
- Tavşantepe
- Fevzi Çakmak
- Yayalar
- Kurtköy
- Sabiha Gökçen
KADIKÖY-SABİHA GÖKÇEN METROSU HAKKINDA MERAK EDİLENLER…
Sabiha Gökçen Havalimanı metrosu 2 Ekim 2022’de açıldı.
M4 Kadıköy-Tavşantepe metro hattının Tavşantepe istasyonundan Sabiha Gökçen Havalimanı’na uzatılmasıyla, Kadıköy‘den Sabiha Gökçen‘e metro ile aktarmasız ulaşım imkanı sağlandı.
Sabiha Gökçen‘e Pendik’ten 10 dakikada Kartal’dan 12 dakikada, Kadıköy’den 50 dakikada ulaşmak mümkün hale geldi.
*İlginizi Çekebilir: Sabiha Gökçen Metro Hattı Haberleri
KADIKÖY-SABİHA GÖKÇEN HAVALİMANI METRO HATTI İSTASYONLARI – DURAKLARI ARASI KAÇ DAKİKA?
İstasyonlar arası ortalama ulaşım süresi 2 dakika. Günün en yoğun saatlerinde, seferler arası bekleme süresi 5 dakikaya kadar düşüyor. Seferler arası en uzun bekleme süresi ise 10 dakika.
KADIKÖY-SABİHA GÖKÇEN HAVALİMANI METRO HATTI İŞLETME SAATLERİ KAÇ, SEFER SIKLIĞI NEDİR?
Metro 24 saat açık mı? gibi sorular günlerin uzaması ile daha sık sorulmaya başlandı. İstanbul’da gece metro seferleri yeniden başladı. Cuma’yı Cumartesi’ye ve Cumartesi’yi Pazar’a bağlayan gecelerde M1, M2, M4, M5 ve M6 metro hatlarında seferler kesintisiz olarak devam edecek.
Kadıköy-Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Hattı hakkındaki merak edilen işletme bilgilerine yer verdik. Metro hattının sefer sıklığı pik saatte 5 dakikadır ve 06:00 – 00:00 saatlerinde hizmet vermektedir. İşte detaylar:
İşletme Bilgileri
- Hat Uzunluğu: 33,5 Km.
- İstasyon Sayısı: 23
- Araç Sayısı: 144 (36 adet 4’lü Tren)
- Sefer Süresi: 52 Dk.
- İşletme Saatleri: 06.00 – 00.00
- Yolcu Taşıma Kapasitesi: 70.000 Yolcu/Saat
- Tasarlanan Sefer Sıklığı: 90 Sn. (Teorik), 120 Sn. (Pratik)
- Sefer Sıklığı: 5 Dk. (Pik Saatte)
KADIKÖY-SABİHA GÖKÇEN HAVALİMANI METRO HATTI EMNİYETİ VE GÜVENLİĞİ NASIL SAĞLANIR?
M4 Kadıköy – Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Hattı’nda yaşanabilecek olumsuz durumlara karşı duman ve yolcu tahliye senaryoları hazırlandı. Bu senaryolarla ilgili simülasyonlar yapılarak test edildi. İstasyonlarda bulunan toplam 1281 kamerayla sistem sürekli olarak gözlemlenmekte, kontrol edilmekte ve güvenlik görevlileri aracılığı ile denetimler yapılmaktadır.
Hattın ve depo sahasının sinyalizasyonu, sürekli iletişim bazlı Hareketli Blok sistemine sahiptir. Sinyalizasyon sistemi Thales CBTC sistemi olup trenlerin sürücüsüz park imkânı mevcuttur.�
Hattın inşasında kullanılan tüm ekipmanlar yüksek derecede ısıya dayanıklı ve zehirli gaz çıkarmayan malzemelerden seçildi.
Yangın durumunda yolcuların en kısa sürede ve güvenli bir şekilde tahliyesini sağlamak için; tam otomatik olarak çalışabilen, başta NFPA olmak üzere standartlara uygun, güvenilir duman kontrolü ve tahliye sistemi mevcuttur.
Kadıköy – Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Hattı’nda, tüm sistemin enerji beslemesi, 3 ayrı noktadan yapılmaktadır. Her üç besleme noktasının da devre dışı kalması durumunda, 2 ayrı uçta bulunan jeneratörler devreye girmektedir. Jeneratörlerin devreye girmesiyle, tünel içerisinde kalan tüm trenler en yakın istasyona ulaştırılmakta ve yolcuların tahliyesi sağlanmaktadır.
Enerji beslemesinin sağlanamaması ve jeneratörlerin de devre dışı kalması gibi bir durumda; aydınlatma sistemi ve elektronik kontrol sistemleri, 3 saat süreyle kesintisiz güç kaynakları vasıtasıyla beslenebilmektedir.
KADIKÖY-SABİHA GÖKÇEN HAVALİMANI METRO HATTINDAN; MARMARAYA, DENİZ OTOBÜSLERİNE, TREN GARINA NASIL AKTARMA YAPILIR?
- Kadıköy İstasyonu’nda, T3 Kadıköy – Moda Tramvay Hattı, şehir hatları, deniz otobüsleri ve deniz motorlarına,
- Ayrılık Çeşmesi İstasyonu’nda, Marmaray işletmesine,
- Ünalan İstasyonu’nda, metrobüs işletmesine,
- Pendik İstasyonu’nda, İETT otobüsleri aracılığı ile Pendik Yüksek Hızlı Tren Garı’na aktarma yapılabilir.
METRO İSTASYONLARI NE ZAMAN HİZMETE AÇILDI?
- İhale Tarihi: 14.01.2008
- Sözleşme Tarihi: 06.03.2008
- İşe Başlama Tarihi: 21.03.2008
- İlk Aracın Teslim Alınması: 11.01.2011
- İlk Aracın Raya İndirilmesi: 27.01.2011
- Tünellerin Tamamlanması: Ekim 2011
- Sinyal Sisteminin Devreye Alınması: Mart 2012
- Deneme Seferlerinin Başlaması: 8 Mayıs 2012
- 1. Etap Kadıköy-Kartal Açılış Tarihi: 17 Ağustos 2012
- Ayrılık Çeşmesi İstasyonu’nun Açılışı: 29 Ekim 2013
- 2. Etap Kartal-Tavşantepe Açılış Tarihi: 10 Ekim 2016
- 3. Etap Tavşantepe-Sabiha Gökçen Havalimanı Açılış Tarihi: 2 Ekim 2022
- Kaynak:Metro İstanbul
27.10.2022 15:50:18