Teknolojinin iş süreçlerine dahil olmasıyla birlikte bina ve tesis idaresi bölümündeki kalite uygulamaları da gelişiyor. Sodexo’nun inovasyona dayalı Ar-Ge çalışmalarıyla iş ortaklarına yarar sağlayacak uygulamalara imza attığını belirten Sodexo Entegre Hizmet İdaresi Kalite Teminat & Müşteri Bağlantıları CFL Müdürü Özgül Açıcı, “Pandemiyle beraber hijyen ve temizlik konularında tüm dünyanın bilincinin artması, bizim ilk günden bugüne sahip olduğumuz bilinç ve uygulamalarımızı daha da ön plana çıkardı. İş süreçlerimize teknolojiyi de dahil ederek çalışmaları anlık olarak görebiliyor, anında aksiyon alabiliyoruz. Ayrıca Türkiye’deki yüksek standartlarımızla birçok konuda globale de öncülük ediyoruz” açıklamasında bulundu.Dünya çapında 56 ülkede hizmet veren ve her gün 100 milyon beşere dokunan Sodexo, bina ve tesis idaresi alanında yüksek kalite standardıyla bölüme istikamet veriyor. Değişen bilimsel bilgiler ve teknolojik uygulamalarla birlikte kalitenin devamlılığını sağlamaya ehemmiyet verdiklerini belirten Sodexo Entegre Hizmet İdaresi Kalite Garanti & Müşteri Alakaları CFL Müdürü Özgül Açıcı, “İşimizi kontrol ediyor ve gerekli noktalarda iyileştirme odaklı çalışmalar gerçekleştiriyoruz. Kurum olarak toplam kalitenin gücüne inanıyoruz. İç ve dış paydaşlarımızla kalitenin gücünü arttırırken sürdürülebilirlik, inovasyon, risk yönetimi ve memnuniyet için çalışıyoruz” dedi.
Pandemi sürecinde eğitim ve kontrolleri sıkılaştırdık
Pandemi öncesinde yürütülen sistemi pandemi periyodunda de yürütmeye devam ettiklerinin altını çizen Kalite Teminat & Müşteri Bağları CFL Müdürü Özgül Açıcı, “Uyguladığımız önlemlerin azamî düzeyde olması pandemi periyodunda işimizi daha da kolaylaştırdı. Ferdî hijyen, zerzevat ve yüzey hijyeni konusunda bildiklerimiz müşterilerimizin beklentileri karşısında bizi zorlamadı tersine azamî düzeyde yapılan çalışmalar olduğu için müşterilerimizin sorularına süratle karşılık verebildik. Pandemi devri boyunca denetimleri ve iç kontrollerini sıklaştırdık. Pandemi nedeniyle yüz yüze eğitim verilemeyen vakitlerde uzaktan eğitimleri sayısını artırarak irtibatı sürekliliğini sağladık. Teorik ve uygulamalı bilgileri içeren görüntülü eğitimleri çalışanlarımızla paylaşarak eğitime hiç orta vermedik. Olağanlaşmaya geçiş öncesi pandemi ile hizmetin orta verildiği işletmelerin eğitimlerini tekrarladık. Tedarikçilerimizden de misal düzeyde ihtimam göstermeleri için firma yetkilileri ile toplantılar yaparak kalitenin sürekliliğini sağladık. Pandemiyle birlikte şirketin genelinde yayınladığımız odak bildirilerimizin ve bilgilendirme yayınlarımızın sayısını yüzde yüz artırarak bilginin yeniliğini koruduk” formunda konuştu.
Bazı hususlarda küreselden daha ilerideyiz
Sodexo Türkiye olarak kimi bahislerde küreselden daha ileride olduklarını hatırlatan Özgül Açıcı, “Öncelikle yönetim sistemlerimizi yazılım ortamında yönetiyoruz. Böylece tüm hizmet verdiğimiz noktalardaki çalışanlarımız değişimlere hızla uyum sağlayabiliyor. Doküman yönetimine ilişkin bütün süreçler, düzeltici faaliyetler, müşteri şikayetleri, iş kazaları, ramak kalalar software olarak yönetildiği için her türlü bilgiyi anında öğrenebiliyoruz” dedi. Besin güvenliği idare sistemi ve HACCP kapsamında azamî düzeyde önlem aldıklarını vurgulayan Açıcı, “Kurallarımız net ve uygulanabilir düzeyde. Türk Gıda Mevzuatı ve diğer ülkelerin standartlarını takip ederek risk yönetimi yapıyoruz” açıklamasında bulundu.
Temizliği anlık olarak görebiliyor ve aksiyon alıyoruz
Yemek ve tesis işletmelerinde yapılan kontrollerde el ve yüzey denetimlerine; ATP aygıtının da kullanımını ekleyerek mikroorganizma ve besin artıklarının tespitini kontrol esnasında anlık olarak yapabildiklerini vurgulayan Kalite Garanti & Müşteri Münasebetleri CFL Müdürü Özgül Açıcı, “Ayrıca floresan sprey ve UV ışık teknolojisi kullanarak da her alandaki temizliğin fiziksel boyutunu da anlık görebiliyor ve hızlı aksiyon alabiliyoruz. Mal kabullerin, donuk ürün ölçümlerinde lazer termometre kullanıyoruz. Böylece daha verimli ve hızlı ölçüm yapabiliyoruz. Çiğ tüketilecek ürünlerin dezenfeksiyonunda kullanılan kimyasal su karışımının etkinliğini ve durulama suyun uygunluğunu kontrol etmek için test kiti kullanıyoruz” açıklamasında bulundu.
Bulaşıkların paklığını özel olarak denetim ediyoruz
Bulaşık makinesinde yıkanan ekipmanlarda deterjan kalıntısı olup olmadığını denetim etmek için fenolfitaleyn kullandıklarını söyleyen Özgül Açıcı, “Böylece kimyasal riski denetim etmek için son etapta gerekli takibi sağlamış oluyoruz. Ekipmanlarımızın dezenfeksiyonu için hazırlanan kimyasal su karışımının aktifliğinin denetimi için test kiti kullanıyoruz. Bulaşık makinasında suyun PH’ını denetim etmek için PH ölçüm çubuğu kullanıyoruz. Bulaşık temizliğinin yanı sıra ellerimizi en az yarım saatte bir yıkamamız gerektiğinden işletmelerimize temin etiğimiz yarım saatte bir çalan el yıkama zilleri ile çalışanlarımıza el yıkamaları gerektiğini de hatırlatmış oluyoruz” halinde konuştu.
Doğanın korunması için çalışıyoruz
Gerçekleştirilen paklık ve besin tedbirlerinin yanı sıra tabiatın korunmasına da katkıda bulunduklarının altını çizen Kalite Garanti & Müşteri Bağları CFL Müdürü Özgül Açıcı, “Kullanılmış yağı filtre ediyoruz. Gıda güvenliği kapsamında kullanılan yağın polar cihazı ile ölçümlerini yapıyor, kullanımını buna göre karar veriyoruz” dedi.�
�
Hibya Haber Ajansı
04.04.2023 05:59:20