Opel’in kompakt sınıftaki esaslı modeli Astra, 1998 yılı ilkbaharında ikinci kuşağı olan Astra G ismiyle yollara çıktığında, DSA şasi, ESP, H7 farlar ve büsbütün galvaniz gövdesiyle evvel güvenlik ve kalite vurgusunu yaparak segmentinin yıldızlarından olmuştu. Astra OPC, Astra V8 Coupé ve Astra OPC X-treme versiyonlarıyla 2000’li yıllara güçlü bir biçimde giriş yapan Astra, günümüzde yeni kuşak, şarj edilebilir hibrit ve batarya elektrikli versiyonlarıyla öncü karakterini müşterilerine sunmaya devam ediyor.�
Opel, 1991 yılında Astra F’yi Opel Kadett’in varisi olarak tanıttı. Bu, şirketin kompakt sınıftaki muvaffakiyet kıssasında yeni bir periyodun de başlangıcı oldu. 1998 yılında lanse edilen takipçisi, öncüsünün muvaffakiyetini sürdürmek için en uygun şartlara sahipti. Opel Astra G birçok yenilikle yollara çıktı. Örneğin büsbütün galvanizli gövdeye sahip birinci Opel modeli olması onu özel bir yere konumlandırdı. Ayrıyeten şeffaf H7 farların yüzde 30 daha yüksek aydınlatma performansı dışında, yeni geliştirilen DSA (Dynamic Safety Action) şasi ile faal sürüş güvenliği desteklendi. Bunun dışında müşteriler farklı gövde tipleri ortasından seçim yapabiliyordu. Astra G yıllar içinde performans arabası potansiyeli de gösterdi. Örneğin Astra OPC çok sevilirken, Astra V8 Coupé ise Alman Touring Car Masters dışında 24 saat Nürburgring üzere yarışlarda da uğraş etti.�
Astra G, pek çok açıdan yeni kuşak Astra ile pek çok benzerliğe sahip. Öncelikle Opel, yeni jenerasyon Astra ile, muvaffakiyet öyküsünde büsbütün yeni bir sayfa açtı. Şimdiki Astra, karakteristik Opel Vizör marka yüzü ve büsbütün dijital, sezgisel olarak çalışan Pure Panel Kokpit dahil, cesaretli ve yalın dizaynıyla öne çıkıyor. 2022 Altın Direksiyon Ödüllü Astra, birinci kere elektrikli olarak da yollara çıkıyor. Güçlü şarj edilebilir hibrit versiyona batarya elektrikli Opel Astra Electric de katılıyor. Sınıfının en güzel sıfır emisyon menzili ile Opel Astra GSe (WLTP normuna göre: 1,2-1,1 lt/100 km yakıt tüketimi, 26-25 g/km CO2 emisyonu; her biri karma),dinamik sürüş keyfini sorumluluk hissiyle harikulade bir halde birleştiriyor.�
Rüsselsheim’dan Hollywood’a: Geliştirmeden tanıtıma!
Opel Astra G’nin 1990’ların sonunda yerine getirdiği sorumluluklar göz önüne alındığında, arabanın geliştirme sürecinin de çığır açıcı olması şaşırtan değildi. Öncüsünün muvaffakiyetini tekrarlamak, Opel için çok değerliydi. Bu nedenle geliştirme grubu, ikinci Astra kuşağını planlarken büsbütün yeni bir yaklaşımla hareket etti. Değerli gişe hasılatı elde eden “Jurassic Park” sineması tasarımcılara yol gösterici oldu. Aslında Astra G’nin dinozorlarla pek de ilgisi yoktu. Fakat grup, ALIAS isminde ve aslında Hollywood imali üzere gişe rekorları kıran bilgisayar animasyonlu sinemalar için geliştirilen bilgisayar dayanaklı bir tasarım programı kullandı. Dizayncılar, yazılım sayesinde yeni modeli sanal, üç boyutlu bir bilgisayar dünyasında ortaya çıkarabildiler.�
Astra G, 1998 baharında 3 ve 5 kapılı hatchback ve bir de station wagon gövde tipleriyle pazara sunuldu. Devamında 4 kapılı sedan, 2 kapılı coupe, ticari Astravan ve art koltukları da olan cabrio gövde tipleri, eser gamına dahil oldu. Astra G, karakteristik trapez ızgara ve önde konumlandırılan ön camıyla dinamik kama formlu tasarım ile uzatılmış tavan çizgisinin yanı sıra, yüksek kemer çizgisi ve 3 kapılı versiyonda coupe gibisi siluet sayesinde özgün bir tasarımdı. Ayrıyeten 0,29 ile sınıfının en güzel aerodinamik sürtünme katsayısına da sahipti.
Muhteşem genel paket: DSA şasi, büsbütün galvaniz gövde ve geniş yaşama alanı
Konfor ve güvenlik, Astra G’nin geliştirilme etabında en yüksek önceliğe sahipti. Astra G, dinamik şasi ve güç-aktarma teknolojisinin yanı sıra yüksek dayanımlı çeliklerin kullanılmasıyla neredeyse iki katına çıkan burulma ve bükülme sağlamlığı ile dikkat çekti. Akıllı hafif yapı tahlilleri, güçlü ve verimli motorların bir ortaya gelmesiyle üstün sürüş keyfi elde edildi.�
Yeni geliştirilen DSA şasi, dinamik sürüş özelliklerine katkı sağlarken, farklı yol yüzeylerinde fren üzere kritik durumlarda azamî sürüş stabilitesi de sunuyordu. Alman üretici, yenilikçi tahlilleri, “Opel DSA şasisi sayesinde daha iyi yol tutuşa sahip ön tekerlekler, kontrollü bir toe-in etkisi oluşturarak karşı yönlendirme etkisiyle yalpalama eğilimine karşı koyuyor” sözleriyle açıklamıştı. Güvenlikli şasi tıpkı vakitte yüklü kullanımda bile üstün konfor, kıvrak sürüş özellikleri sunuyordu ve tüm bunları üstün sürüş güvenliği ile birleştiriyordu. 1999’dan itibaren ESP’nin pazara sunulmasıyla güvenlik daha da arttı. Çarpma anında önemli ayak yahut bacak yaralanmalarına karşı muhafaza sağlayan, patentli pedal ayırma sistemi de her Astra G’de standarttı.
1998 yılında Astra G, iç ferahlık konusunda da kendi segmentinde standartları belirliyordu. Öncüsüne nazaran yaklaşık 10 santimetre daha uzun olan aks aralığı, daha fazla iç hacim, bilhassa artta daha fazla baş ve diz arası sağlıyordu. Hatchback gövde tipi 370 litre bagaj hacmi sunarken; station wagon gövde tipinde hacim 1.500 litreye kadar artırılabiliyordu. Birebir vakitte, o vakitler Frankfurter Rundschau tarafından teyit edildiği üzere Astra G, “Kalite açısından kuantum sıçraması” yapmıştı. Kelam konusu güzelleşmeye düşük gürültü ve titreşim düzeyleri dışında kaliteli iç materyaller katkı sağlıyordu. Bununla birlikte, birinci sefer sunulan büsbütün galvaniz gövde, daha yüksek kalite izlenimi ve yüksek bedel müdafaası sağlıyordu.�
Yarış maksatları: Astra G’nin OPC ve V8 Coupe versiyonları
İkinci Astra jenerasyonu birebir vakitte günlük vazifelerini kusursuz bir formda yerine getirmekten çok daha fazlasını yapabildiğini, tanınan bir atlet haline gelerek de gösterdi. Sportif şoförlerin dikkatini çeken Astra G, eş vakitli olarak Volker Strycek idaresinde Opel Performance Center yahut kısaca OPC olarak da bilinen versiyonlarına kavuştu. Performans departmanının birinci modeli, 118 kW/160 HP ile 1998 Astra OPC oldu. Grup çok değil, 4 yıl sonra, 240 km/s sürate ulaşabilen, daha da gelişmiş Astra OPC ile çok daha fazlasının mümkün olduğunu gösterdi. Gelişmiş versiyonun motor kaputunun altında 147 kW/192 HP’lik bir motor vardı ve hem üç kapılı hem de station wagon gövde tipiyle sunuluyordu.�
Ancak Astra G’deki limitleri zorlamak bu versiyonlarla sonlu kalmadı. Opel, 2000 yılından itibaren özel olarak geliştirdiği Astra V8 Coupe ile Alman Touring Car Masters’a katıldı. Yarış arabası şampiyonada ikinci oldu. Ayrıyeten efsanevi 24 saat Nürburgring yarışı üzere farklı yarışlara da katıldı. Opel ayrıyeten 2001 Cenevre Araba Fuarı’nda Astra OPC X-treme konsepti ile uç noktada bir spor arabası de tanıttı. 326 kW/444 HP gücü ile 0-100 km/s hızlanmasını 3,9 saniyede tamamlayabilen Astra OPC X-treme, trafiğe açık yollarda sürülebiliyordu.�
Günümüzde Opel Astra ve Astra GSe: Üstün sürüş keyfi ile sorumlu sürüş
Opel, yeni Astra ile bir defa daha bu sportif mirası, sorumlu bir yaklaşımla geleceğe taşıyor. Eser gamının zirve noktasını oluşturan yeni Astra GSe ve Astra Sports Tourer GSe, güçlü, dinamik ve daha da değerlisi elektrik dayanaklı olarak yollarla buluşuyor. Günümüzde GSe kısaltması “Grand Sport Electric” manasını taşıyor ve Opel’in yeni alt markasını oluşturuyor. Bu kısaltma, sportif lakin tıpkı vakitte sorumlu şoförlerin tüm beklentilerini karşılıyor: Yüksek performans, sportif şasi ve lokal olarak emisyonsuz sürüş için elektrik dayanaklı güç-aktarma sistemi. Tüm bunlar çarpıcı bir dizaynla birleştirildi.
Ayrıca, öbür Astra versiyonları üzere, müşterilerin daha evvel yalnızca üst segment araçlarda görmeye alışkın olduğu, sürüşü daha konforlu hale getiren, toplam 168 LED hücreli, uyarlanabilir, parlamayan Intelli-Lux LED® Pixel Far üzere çok sayıda ileri teknoloji ile yollara çıkıyor. Şimdiki Astra jenerasyonunun iç yeri da birebir derecede yenilikçi ve heyecan uyandırıcı. Büsbütün dijital Pure Panel ile tüm analog göstergeler tarihe karışıyor. Bunun yerine, ileri teknoloji eseri insan-makine arayüzü (HMI),ekstra geniş dokunmatik ekranla sezgisel bir kullanım tecrübesi sağlıyor. Opel mühendisleri, şoförün gerekli tüm bilgileri almasına ve tüm kıymetli fonksiyonlara direkt erişmesine, lakin gereksiz data yahut fonksiyonla başının karışmamasına ihtimam gösterdiler. Klima üzere değerli fonksiyonlar yalnızca birkaç kumanda üzerinden çarçabuk ayarlanabiliyor.�
Olağanüstü oturma konforu da Opel’e has bir özellik. Şirket içinde geliştirilen ön koltuklar, AGR (Sağlıklı Sırtlar Kampanyası) sertifikalı ve örnek ergonomileriyle uzun seyahatleri rahatlatıcı hale getiriyor. Şoför, yükseltilmiş gösterge ekranından birçok sürüş takviye sistemini bir ortaya getiren Intelli-Drive 1.0 sistemine ve Intelli-Vision ismi verilen 360 derece etraf görüş sistemine kadar ileri teknoloji eseri yardımcı sistemler tarafından destekleniyor. Yeni Opel Astra buna ek olarak; yavuz bir tasarım tabiri ortaya koyuyor. Gereksiz ögelerden arındırılmış, yalın, heyecan verici çizgiler ve yeni, karakteristik marka yüzü Opel Vizör ile her zamankinden daha dinamik bir tesir bırakıyor.�
Opel hakkında
Avrupa’nın en büyük araba üreticilerinden biri olan Opel, kapsamlı elektrikliye geçiş atılımıyla CO2 emisyonlarının azaltılmasında öncü bir rol üstleniyor. Şirket 1862 yılında Almanya’nın Rüsselsheim kentinde Adam Opel tarafından kuruldu ve 1899 yılında araba üretimine başladı. Opel, Ocak 2021’de Groupe PSA ve FCA Group ortasındaki birleşmeyle yeni sürdürülebilir ulaşım periyodunun global önderi olarak kurulan Stellantis NV’nin bir kesimi. Şirket, İngiliz kardeş marka Vauxhall ile birlikte dünya genelinde 60’ın üzerinde ülkede temsil ediliyor. Opel, sürdürülebilir bir muvaffakiyet tesis etmek üzere müşterilerin gelecekteki ulaşım taleplerinin karşılanmasını sağlamak için elektrikliye geçiş stratejisini uyguluyor. 2024 yılına kadar, her bir Opel modelinin bir elektrikli versiyonu satışa sunulacak. Bu strateji, Opel’in sürdürülebilir kârlı, global ve elektrikli bir gelecek oluşturmak için uyguladığı PACE planının bir kesimi.
Opel, dünyanın önde gelen araba üreticisi ve mobilite sağlayıcısı Stellantis tarafından sunulan marka portfoyünün bir kesimidir. Stellantis (NYSE: STLA) hakkında daha fazla bilgi için www.stellantis.com adresini ziyaret edebilirsiniz.
Hibya Haber Ajansı
01.04.2023 15:20:04