OSD’nin Yönetim Kurulu Başkanlığı’na yeniden Cengiz Eroldu seçildi

Türkiye otomotiv endüstrisine taraf veren 13 büyük üyesiyle kesimin en esaslı kuruluşu olan Otomotiv Sanayii Derneği (OSD), 48’inci Olağan Genel Kurulu’nu gerçekleştirdi. Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Mehmet Fatih Kacır’ın yanı sıra kamu temsilcileri ve dal paydaşlarının katıldığı Genel Heyette; deprem felaketinin tesirleri, otomotiv endüstrisinin bu süreçteki çalışmaları ve bu periyotta otomotiv endüstrisinin iktisada katkısının ehemmiyetine ait kıymetli bildiriler paylaşıldı. OSD’nin yeni periyodunda Başkanlık misyonuna Cengiz Eroldu yine seçilirken, bir evvelki periyotta olduğu üzere Lider Vekili Süer Sülün, Lider Yardımcıları Münür Yavuz, Erdoğan Şahin, Aykut Özüner ve Muhasip Üye Yusuf Tuğrul Arıkan oldu.

“Deprem bölgesine desteklerimizi sürdürüyoruz”

Genel Kurul’da yaptığı konuşmada ülkemiz tarihindeki en büyük doğal felaketlerden birini yaşamanın ıstırabı içinde olduklarını söz eden Cengiz Eroldu, “Otomotiv sanayi geçmişte olduğu üzere bugün de bu felaketin yaralarını sarma konusunda var gücüyle çalışmalarına devam ediyor. Otomotiv bölümü olarak biz 1999 Gölcük sarsıntısından dersimizi almıştık. Onun için aslında otomotiv sanayi olarak süratli tepki gösterdik. Üyelerimiz 6 Şubat gününden bu yana, gerek uzman takımlarının bölgede hizmet vermesi yolu ile gerekse depremzedelerin barınma gereksinimlerine yönelik çeşitli dayanaklarını sürdürüyorlar. OSD üyeleri bu süreçte AFAD’a 30’un üzerinde aracı hibe etti, 60’ın üzerinde aracı kullanıma tahsis etti. 129’u arama kurtarma grubu olmak üzere 200’e yakın uzman insan takviyesi sağladı. 72’si tır olmak üzere 100’ün üzerinde araç ile materyal sevkiyatı gerçekleştirdi. Deprem bölgesinde üyelerimiz ve hizmet ağımız çalışanlarından ve ailelerinden maalesef kayıplarımız oldu. Yıkılan, ağır ve orta hasarlı tesislerimiz var. Gerek teşkilatlarımız gerekse tüm vatandaşlarımızın yaralarını sarmak üzere dayanaklarımıza devam ediyoruz. Bu felaketlerin ve yaşadığımız sıkıntıların üstesinden gelmenin en değerli yolu da ülkenin üretmeye ve ihraç etmeye devam etmesidir. Ülkenin paha yaratmaya devam etmesi lazım. Bu da aslında otomotiv endüstrimize bu sene daha da kıymetli sorumluluklar getirmiş durumda” dedi.

“Büyük ve önemli bir otomotiv sanayisine sahip olmak aslında hepimizin gururudur”





2022 yılının Türk otomotiv kesimi açısından değerlendirmesini de yapan Cengiz Eroldu, “Sektör olarak geçen sene öncelikle Türkiye’de 1 milyon 350 bin adet araç ürettik. Bu bir evvelki seneye nazaran yüzde 6 artış manasına geliyor. Bölüm olarak son 10 yılda 10 milyar doların üzerinde yatırım gerçekleştirdik. Tekrar ihracatta yaklaşık 1 milyon adetle yüzde 4’lük bir büyüme gerçekleştirdik. Toplam ihracatımız da 31,5 milyar dolar oldu. Son 7 yıldır dış ticaret fazlası veren bir bölümüz. 2022 yılını 9,1 milyarlık dış ticaret ziyadesiyle kapattık. Öbür taraftan doğal otomotiv sanayi birebir vakitte Türkiye’nin büyümesine, gelişmesine de hizmet eden bir sanayi olarak öne çıkıyor. Türk otomotiv endüstrinin ürettiği yerli eserlerin iç pazar hissesi, arabada yüzde 39, hafif ticari araçlarla yüzde 59, kamyonlarda yüzde 65, otobüslerde yüzde 100, traktörlerde de yüzde 90 mertebesinde. Bu aslında 2 şeyi gösteriyor: Bir tanesi ticari araçlarda ve traktördeki yerli araç hissesinin çok yüksek olmasıdır ki bu çok kıymetli bir bedel. İkincisi, bu tablo bize aslında otomotiv endüstrinin ülkenin büyümesine nasıl takviye verdiğini de gösteriyor. Bilhassa ağır ticari araçlarda ve traktörde neredeyse ülkenin muhtaçlığının tamamını yerli endüstriciler karşılayabiliyorlar. Bu ortaya çıkan tablo, gerçekleştirmesi hakikaten çok güç bir tablo. Bugün Avrupa’nın kaç ülkesinde bu türlü bir tablo görebiliriz? Herhalde 2-3 ülkede fakat bu türlü bir sonuç ortaya çıkabilir. Yani böylesine büyük ve kıymetli bir otomotiv sanayine sahip olmak aslında hepimizin gururudur. Elbette otomotiv endüstrimiz, sırf finans ve maliye hususlarında ülkeye takviye vermenin ötesinde istihdam yaratması ve Ar-Ge yapabilmesiyle de farkını ortaya koyuyor” dedi.

2022 yılında otomotiv endüstrisinin direkt istihdamını da yüzde 9 mertebesinde artırdığına dikkat çeken Eroldu, “Diğer taraftan üyelerimizin 15 Ar-Ge merkezi var ve 2022 yılındaki toplam Ar-Ge harcamamız da 7 milyar TL düzeyinde oldu. Bunun yanında 5 bin 200 kişilik Ar-Ge istihdamımız var. Bu sayılar her sene büyüyerek artmaya devam ediyor. Önümüzdeki yıllarda de otomotiv endüstrinin Ar-Ge istihdamının daha da arttığını göreceğiz. Öbür taraftan da 2022 yılında otomotiv kesimi 236 adet patent alma muvaffakiyetini gösterdi. Bütün bunlar otomotiv endüstrimizin Ar-Ge’de ne kadar dilekli ve istekli bir halde çalıştığının kıymetli göstergeleridir” açıklamasında bulundu.

Dünyanın en çok araç üreten 13. ülkesi Türkiye!

Türkiye’nin 2022 yılında dünyanın en çok araç üreten 13. ülkesi olma pozisyonunu koruduğunu hatırlatan Eroldu, “Türkiye otomotiv endüstrisinin küresel arenadaki yerine baktığımız vakit, Avrupa Birliği’nde ticari vasıtalarda ve traktörde birinciliğimizi devam ettirdiğimizi görüyoruz. Tüm bunlar, son 50 yıl boyunca Türk otomotiv endüstrisinin taş üstüne taş koyarak geldiği sonuçlardır. 2023 yılına da aslında uygun bir başlangıç yaptık. Baktığımız vakit; birinci 2 ay sonuçlarında toplam üretimimiz yüzde 14 artış gösterdi. Başka taraftan ihracatımızda da yüzde 8’lik bir artışla birinci 2 ayı kapattık ve bu tablo da bizi 2023 yılı için ümitlendiriyor. Otomotiv endüstrinin en değerli olmazsa olmaz konusu sanayi üretiminin büyütülmesi. Bölümümüzün hali hazırda 2 milyonluk kapasitesi var. Bu kapasitemizi daha da artırıp daha da fazla bedel yaratmak istiyoruz. Burada üç ana başlığımız var. İhracatın korunması ve geliştirilmesi, iç pazarın ticaret istikrarı gözetilerek büyütülmesi ve otomotiv parkının gençleştirilmesi” dedi.

Sektörün stratejik amacı, otomotiv üretiminde Avrupa’da birinci 3 ülke, dünyada ise birinci 10 ülke ortasında yer almak!

Genel konseyde konuşan OSD Lideri Cengiz Eroldu, “Otomotiv kesiminin büyük dönüşümü ve jeo-politik gelişmeler, sıkı iklim maksatları ve çetinleşen ticaret ortamı hepimizi zorluyor. Bu zorluklara karşın biz önümüzdeki periyotta tekrar de başarılarımızı devam ettireceğimize inanıyoruz. Bizim alışılmış endüstriciler için bir tane olmazsa olmazımız var, her vakit çıtayı üst kaldırmak durumundayız. Yani endüstrici olarak hiçbir vakit geriye yahut mevcut performansımızın altında bir performansa razı olamıyoruz. Bu bizim dal olarak DNA’mızda var. O yüzden de biz bütün zorluklara karşın yeniden otomotiv sanayi olarak çıtayı yükseltmek istiyoruz. Bölüm olarak Avrupa’da birinci 3 ülke, dünyada da birinci 10 ülke içinde olma üzere bir stratejik gayemiz var. Bu amaçlarımızın ülke iktisadına, insanlarımıza tesiri çok büyük olacak. Cumhuriyetimizin de 100’üncü yılında biz otomotiv sanayicileri olarak bu maksatlar gerisinde koşmaya, çalışmaya devam edeceğiz. Bundan hiçbir vakit geri adım atmayacağız” açıklamasında bulundu.

Başarı Mükafatları sahiplerini buldu!

Olağan Genel Heyet ayrıyeten, 1990’lı yıllardan bu yana düzenlenen ve klasik hale gelen OSD Muvaffakiyet Ödülleri’nin sahipleri açıklandı. 2022 yılı performansları sonucunda sahipleri belirlenen OSD Muvaffakiyet Ödülleri’nde, OSD üyeleri ortasında meblağ bazında en yüksek ihracatı gerçekleştiren üç üye ve yıllık bazda ihracatını fiyat bazında yüzdesel olarak en fazla artıran bir üye İhracat Muvaffakiyet Mükafatı almaya hak kazandı.

2022 yılında en fazla patent tescili yapan 3 OSD üyesi “Teknoloji Başarı Ödülü” almaya hak kazanırken, birinci sefer 2019 yılında takdim edilmeye başlanan, bağımsız bir heyetin değerlendirmesi sonucunda belirlenen Kurumsal Toplumsal Sorumluluk Projesi alanında ise bir OSD üyesi mükafata layık bulundu.

OSD Üyeleri’nin kalite anlayışı, teslimat güvenirliği, teknoloji geliştirmedeki yetkinliği ve rekabetçilik kriterleri çerçevesindeki değerlendirmeleri ile belirlenen “Başarı Ödülleri”nin yanı sıra “Teknoloji ve Yenileşme” ile “Sürdürülebilirliğe Katkı Ödülü” kategorilerinde ödül alan tedarik sanayi firmaları da belirledi.

İhracat Muvaffakiyet Mükafatı almaya hak kazanan firmalar

2022 Yılında Bedel Olarak En Fazla İhracat Yapan Üç OSD Üyesi;

Ford Otomotiv Sanayi A.Ş. (6,3 Milyar Dolar İhracat)

Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye A.Ş. (3,4 Milyar Dolar İhracat)

Oyak Renault Araba Fabrikaları A.Ş. (2,5 Milyar Dolar İhracat)

2022 Yılında İhracatını Paha Bazında En Fazla Artıran OSD üyesi;

Otokar Otomotiv ve Savunma Sanayi A.Ş. (%40 artış)

Teknoloji Muvaffakiyet Mükafatı almaya hak kazanan firmalar:

Mercedes Benz Türk A.Ş.  (87 Tescilli Patent)

Tofaş Türk Araba Fabrikası A.Ş. (71 Tescilli Patent)

Ford Otomotiv Sanayi A.Ş. (46 Tescilli Patent)

Kurumsal Toplumsal Sorumluluk Projesi Mükafatı almaya hak kazanan firmalar

Türk Traktör “Bir İşaretin Yeter” Projesi

Tedarik Sanayi Mükafatı almaya hak kazanan firmalar;

Üretim Kapasitesi 100 Bin adet altında olan OSD üyeleri:

Kale Oto Radyatör San. ve Tic. A.Ş.

Sazcılar Otomotiv San. Tic. A.Ş.

Üretim Kapasitesi 100 Bin adet üzerinde olan OSD üyeleri:

TKG Otomotiv San. ve Tic. A.Ş.

Tüm OSD üyeleri:

PİMSA Otomotiv A.Ş.

Teknoloji ve Yenileşme Mükafatı:

Coşkunöz Metal Form San. ve Tic.  A.Ş. “Dijital Dönüşüm ve Mühendislik Geliştirme Çalışmaları”

Martur Fompak International “Dijital İkiz ve Arttırılmış Gerçeklik ile Müşteri Deneyimi Geliştirme”

Sürdürülebilirliğe Katkı Mükafatı almaya hak kazanan firmalar;

Ak-Pres Otomotiv A.Ş.

Maxion Jantaş Jant Sanayi ve Tic. A.Ş.

Hibya Haber Ajansı


17.03.2023 13:36:08