Otizmli çocuklar bağımsızlıklarını ergoterapi ile kazanıyor

Üsküdar Üniversitesi NP Feneryolu Tıp Merkezi ÇEGOMER (Çocuk ve Ergen Gelişimi ve Otizm Merkezi) Uzman Ergoterapist Cahit Burak Çebi otizmli çocukların eğitiminde ergoterapinin ehemmiyetinden bahsetti.

Ergoterapi günlük aktivitelere iştiraki artırmayı hedefliyor

Ergoterapideki temel emelin günlük hayat aktivitelerinde bağımsızlığı hedeflemek olduğunu söyleyen Uzman Ergoterapist Cahit Burak Çebi, “Otizm spektrum bozukluğuna sahip bireyin günlük ömür aktivitelerinde; kendine bakım, oyun/üretici aktiviteler ve hür vakit aktivitelerinde sonluluk gözlemlenebiliyor.” dedi. Çebi, günlük hayat aktivitelerine iştirakin amaç alındığını belirterek “Otizm spektrum bozukluğunda toplumsal etkileşim, duygusal ve davranışsal süreçler, öz bakım maharetleri, duyusal maharetler, motor marifetler, akademik öncesi ve akademik marifetler, yürütücü fonksiyonlar ergoterapi sürecinde destekleniyor.” diye konuştu.

Tüm maharetlerin gelişimine katkı sağlıyor

Otizmli bireylerin günlük hayatta azamî bağımsızlık kazanımı sağlanarak kişiselleşmesinin epey değerli olduğuna vurgu yapan Uzman Ergoterapist Cahit Burak Çebi, “Ergoterapi uygulamaları, otizmli çocuklarda yemek yeme, giyinme, banyo yapma, saçlarının taranması, tırnak kesme, tuvalet üzere kendine bakım aktiviteleri, oyun aktiviteleri ve toplumsallaşma üzere hür vakit aktivitelerinde ki hassasiyetlere yönelik çalışmalar yaparak bağımsızlığı desteklemeyi amaçlıyor.” dedi.

Çebi, ergoterapi uygulamalarının birebir vakitte istikrar, uyum, beden farkındalığı, motor planlama, dikkat/aktivite sürdürebilirliği, görsel uzaysal algı, işitsel lisan maharetleri ve akademik marifetlere katkı sağladığını kaydetti.

Ergoterapi seansları bireye özel planlanıyor

Otizmli bireylerde ergoterapi seanslarının, bireyin gereksinimine ve günlük hayattaki sınırlılıklarına nazaran belirlendiğinin altını çizen Uzman Ergoterapist Cahit Burak Çebi kelamlarını şöyle tamamladı:

“Kişiye özel yapılan kıymetlendirme seanslarında bireyin işlevsel duygusal gelişim kapasiteleri, duyusal, duyusal-motor, algısal-motor ve bilişsel süreçleri kıymetlendirilerek bireye mahsus seans maksatları oluşturulur. Amaçlara nazaran terapi planlaması yapılarak bireyin azamî bağımsızlığa ulaşması hedeflenir.”

Hibya Haber Ajansı


14.04.2023 12:50:09