Peugeot 508, 2023 prestijiyle yenilenen versiyonu ile daha “Göz Alıcı”, daha “Duygu”lu ve daha “Mükemmel”leştirildi. Fransa’daki Mulhouse Fabrikası’nda üretilecek yeni Peugeot 508, Haziran 2023’te Avrupa pazarında satışa sunulacak.
Sedan, SW ve PEUGEOT SPORT ENGINEERED versiyonlarına sahip yeni 508 ile Peugeot, eser gamının zirve noktası için büsbütün yeni bir siluet ortaya koyuyor. Ön cephe daha fazla dinamizm ortaya koyarken, merkezinde markanın yeni logosunu taşıyor. Yeni 508, ızgara desenini tamponun hacmine entegre ederek çağdaş bir görünüm sergiliyor. Yeni ön cephe birebir vakitte üç pençeli ışık imzasına sahip aydınlatmalarla da dikkat çekiyor. Tüm versiyonlarda ışık imzası son derece ince Matrix LED farlara entegre edilmiş durumda. Geride, yeni LED stop lambaları, kayar sinyallerle imza niteliğindeki 3 pençeli tasarımı birleştiriyor. Yeni 508 ve 508 SW, iç yerde açık bir halde üst sınıf vurgusu yapıyor. Kullanılan döşemelerdeki materyalin kalitesi ve çağdaşlığı kadar daha fazla ergonomi sağlayan ergonomik vites seçici de daha âlâ bir tecrübeye katkı sağlıyor.
Yeni 508, 2,79 metrelik dingil uzaklığına, sedan versiyonda 4,75 metre, SW versiyonda 4,79 metre uzunluğa ve aynalar katlıyken 1,86 metre genişliğe sahip. Yeni 508’de, ızgara motifi tamponun hacmine büsbütün entegre oluyor, desenler bu yeni tasarımı daha da öne çıkarmak için gövde renginde uygulanıyor. Böylelikle ön tarafta daha çağdaş görünüm oluşuyor. Yeni Peugeot logosu, imzadan dışa yanlışsız yayılırken, doğal olarak ızgaranın ortasında yer alıyor. Ön kısım daha az katmanlı bir dizayna sahip. Bu da daha çağdaş görünüme katkıda bulunuyor. Kiriş, ızgaranın içinde kayboluyor ve siluete daha yumuşak bir görünüm kazandırıyor. 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED versiyonunda, parlak ve dokulu siyah desene sahip keskin ve kedi duruşunu destekleyen bir ızgara tasarımı dikkat çekiyor. Üç pençeli Kryptonite imzası, kaputun ucunda tek başına duruyor. Tek modül olarak tasarlanan farlar, 3 pençeli yeni DRL imzası ve derinlik katan 3D efekti ile teknoloji vurgusunu güçlendiriyor.
Yandan bakıldığında yeni 508 ve 508 SW’nin canlı ve dinamik görünümünü 18 inç çapında ve tasarım ile verimliliği birleştiren elmas desenli EPHERRA yeni alüminyum alaşım jantlar destekliyor. Tüm alüminyum alaşım jantlarda bijonları büsbütün gizleyen bir Peugeot logosuna sahip 5 kollu jant tasarımı kullanılıyor. Yeni 508’in ön, yan ve art logoları, yeni tipografi ve yeni Bazalt Gri rengiyle daha çağdaş görünüyor.
Arkadaki ışık imzası, üç pençe temasının daha yatay ve dinamik bir versiyonuyla yine yorumlandı. Tüm eser gamında kayar ve yanıp sönen LED teknolojisi kullanılıyor. Logo, ortadaki siyah şeridin tüm genişliği boyunca uzanan koyu Bazalt Grisi “Peugeot” logosu ile değiştirildi. Bu, art cephenin çağdaşlaşmasına ve görsel olarak daha geniş görünmesine katkı sağlıyor.
Yeni Peugeot 508, 3’ü yeni olmak üzere 7 gövde rengiyle üretilecek:
Okenit Beyazı (Yeni), Eklips Mavisi (Yeni), Titanyum Gri, Selenyum Gri (Yeni), Tekno Gri, Elixir Kırmızı, İnci Siyah
Yeni 508’deki Peugeot i-Cockpit® daha da fazla teknoloji sunuyor. 10 inçlik, yüksek çözünürlüklü merkezi ekran, irtibatlı navigasyon, doğal lisanda ses tanıma, kablosuz irtibat ve kablosuz güncelleme ile donatılan yeni Peugeot i-Connect® Advanced bilgi-eğlence sistemi daha da gelişmiş bir teknoloji tecrübesi sağlıyor. Yeni 508’ler, sürüş keyfi ve konforu açısından PEUGEOT’nun gelmiş olduğu en yüksek seviyeyi temsil ediyor.
Yeni 508 ile birlikte sunulan yeni bilgi-eğlence sistemi Peugeot i-Connect® Advanced, ergonomi, kalite, pratiklik ve teknoloji açısından değerli bir gelişme ortaya koyuyor. Kompakt direksiyon, tipik bir Peugeot i-Cockpit® özelliği ve eşsiz bir çeviklik ve hareket hassasiyeti sunarak sürüş keyfini 10 kat artırıyor. Direksiyon simidinin ortasında yeni logo yer alıyor. Ayrıyeten multimedya sistemi (Ses kaynakları, telefon) ile ses düzeyi ve ses denetimi butonlarını barındırıyor.
Hibrit versiyonlarda, rejeneratif freni aktifleştirmek için Fren Fonksiyonu (B) devreye giriyor. Akaryakıtlı versiyonlarda bu işlev yerini bir Manuel (M) butonuna bırakıyor. Direksiyonun ardındaki kulakçıklar üzerinden de manuel vites değiştirme imkanı sağlanıyor. Ayrıyeten, motora seçeneğine bağlı olarak farklı sürüş modlarını (Elektrikli, Eko, Hibrit, Normal, Spor ve 4WD) seçme imkanı sağlayan Sürüş Modu seçicisi de bulunuyor.
“Ok Peugeot” denilmesi yeterli!”
Yeni 508, günlük kullanıma uyumlu, irtibatlı, ergonomik bir tecrübe sunuyor. Sistemde en fazla 8 farklı profil saklanabiliyor. 10 inçlik yüksek çözünürlüklü merkezi ekran, kullanımı kolay, bir tablet üzere karşılık veren, çoklu pencereler ve kısa yollar ile özelleştirilebiliyor. Bir akıllı telefonda olduğu üzere, “Ana Sayfa” piyano tuşuna basarak her an ana sayfaya dönmek mümkün. Ekranın üstündeki sabit ekran kısmı, dış sıcaklık, klima, kısayol sayfalarındaki pozisyon, ilişki, bildirim ve saat bilgilerini gösteriyor.
Peugeot i-Connect Advanced, güçlü ve verimli bir navigasyon ile donatılıyor. “OK PEUGEOT” doğal lisanda ses tanıma komutu, bilgi-eğlence işlevleriyle ilgili tüm isteklere erişim sağlayarak güvenliği ve kullanılabilirliği geliştiriyor.�
“Sürüş yardımcılarıyla daha güvenli ve sorunsuz yolculuklar”
Yeni Peugeot 508’de, çeşitli kameralar ve çok sayıda radar tarafından toplanan bilgilerle beslenen sürüş yardımcıları ve en gelişmiş donanımlar, sürüşü, hareketleri ve seyahatleri daha inançlı ve sıkıntısız hale getiriyor:
Durdur ve Kalk fonksiyonlu uyarlanabilir sürat sabitleyici ve araçlar ortası ara ayarına sahip.
Çarpışma ihtarlı otomatik acil durum freni 7 km/s ile 140 km/s aralığında yayaları ve bisikletlileri gece ve gündüz algılıyor.
Aktif Şeritten Çıkma Uyarısı ile şeritten çıkma düzeltmesi.
Sürücü Dikkat Dağınıklığı Uyarısı, direksiyondaki mikro hareketleri tahlil ederek uzun sürüşlerde ve 65 km/s’nin üzerindeki süratlerde dikkat dağınıklığını algılıyor.
Dijital ekranda yol işaretlerinin genişletilmiş tanıma ve gösterimi, olağan süratle ilgili işaretlere ek olarak dur işaretleri, tek taraf işaretleri, sollama yapılmaz işaretleri, sollama sonu işaretlerini algılıyor.
Gece Görüş sistemi, gece yahut düşük görüş şartlarında aracın önündeki yayaları/hayvanları algılıyor. Sistem, şoförün görüş alanına yerleştirilen dijital gösterge panelindeki kızılötesi ekran ile uzun far menzilinin ötesinde algılama sağlıyor.
Kör nokta izleme, geride kalan araç ve nesnelere dair ihtarda bulunuyor.
Yüksek çözünürlüklü park yardım kameraları ile daha net bir görüş sağlanıyor.
Geri vitese takıldığında ayna indeksleme ile kaldırım kenarları daha rahat izleniyor.
Matrix LED farlar, öndeki yahut yaklaşan araçların gözlerini kamaştırmadan azamî uzun far gücü sağlıyor.
Otomatik uzun far geçişi ile gerektiğinde farlar yine uzun huzmeye alınıyor.
Amortisör denetimi ile 3 sürüş modu, Olağan, Spor ve Konfor modlarına sahip.
“Huzurlu ve konforlu kabin deneyimi”
Yeni Peugeot 508, seyahat ve ulaşımı keyifli kılmak üzere tasarlanan varlıklı bir donanım yelpazesi sunuyor. Rahat ön koltuklar, bağımsız Alman ergonomi ve sırt sıhhati uzmanları derneği tarafından AGR (Sağlıklı Sırtlar Kampanyası) sertifikasına sahip. Sertifika, ön koltukların ergonomisini ve ayar zenginliğini tanımlıyor. Koltuklar ayrıyeten şoför için iki hafıza mümkünlüğü ile elektrik denetimi ve 8 farklı programlı (3 yeni program dahil) pnömatik masaj ve koltuk ısıtması ile donatılabiliyor. Koltuklar, kullanılan materyallerin kalitesini ön plana çıkaracak halde tasarlandı. ALLURE ve GT donanım düzeyleri için standart olarak 2 yeni döşeme, giriş donanım düzeyi için bir TEP/Textile ve GT donanım düzeyi için bir TEP/Alcantara® sunuluyor. Ayrıyeten seçenek olarak 2 Nappa Deri döşeme (Mistral veya Kırmızı), ön koltuk başlıklarında yeni kabartmalı aslan logosuyla sunuluyor. PEUGEOT SPORT ENGINEERED donanım düzeyinde, ön konsol, kolçaklar ve konsolun köpük yastıklarını da vurgulayan Kryptonite renkli dikişlere sahip özel bir döşeme bulunuyor.
Bagaj hacmi; 508 Sedan için 487 ile 1537 litre ortasında değişirken, 508 SW için 530 ile 1780 litre ortasında yükleme alanı sunuyor. Bagaj alanının sağında 12V’luk bir soket, 2 LED ışık, 1 ağ ve depolama yahut çanta kancaları için elastik bant, günlük pratikliği destekliyor.
Yeni 508’in ön konsol, ön kapı panelleri ve orta konsoldaki mavi LED ambiyans aydınlatması yumuşak bir ışık sağlıyor ve arabanın iç yerindeki sofistike atmosfere katkıda bulunuyor.�
Peugeot ve FOCAL® takımları, tüm yolculara özel bir ses tecrübesi yaşatmak için her bir hoparlörün pozisyonunu özel olarak tasarlamak üzere birlikte çalıştı. Kabin içindeki ses sahnesi, sabit ve kusursuz, sesler net ve detaylı, bas derin ve güçlü. Yeni Ön Optimize Edilmiş dinleme modu, ön koltuktaki yolculara eşsiz bir tecrübe sunuyor.
“Mükemmellik, motor seçeneklerine de yansıyor”
Yeni Peugeot 508 ve 508 SW, yeni 180 HP ve 225 HP versiyonuyla iki adet şarj edilebilir hibrit, 130 HP akaryakıtlı ve 130 HP dizel olmak üzere yüksek verimlilik düzeyine sahip gelişmiş motorlarla yollara çıkıyor. Tüm motorlar 8 kademeli EAT8 otomatik şanzımanla donatılıyor. Neo-performans versiyonu 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED Şarj-Edilebilir-Hibrit ise 360 HP gücünü 4 tekerlekten çekişle yola aktarıyor.
Yeni Peugeot 508’de 2 farklı önden çekişli şarj edilebilir hibrit motor seçeneği bulunuyor:
“YENİ PLUG-IN HYBRID 180 e-EAT8”: Önden çekişli, 150 HP PureTech motor (110 kW) ve 81 kW elektromotor ile 8 kademeli e-EAT8 otomatik şanzıman kombinasyonu.
“PLUG-IN HYBRID 225 e-EAT8”: Önden çekişli, 180 HP PureTech motor (132 kW) ve 81 kW elektromotor ile 8 kademeli e-EAT8 otomatik şanzıman kombinasyonu.
PEUGEOT SPORT tarafından tasarlanan 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED versiyonlarında 4 tekerlekten çekişli şarj-edilebilir-hibrit motor devreye giriyor:
“PLUG-IN HYBRID4 360 e-EAT8”: 4 tekerlekten çekişli, önde 200 HP (147 kW) PureTech motor ve 81 kW elektromotor ile 8 kademeli e-EAT8 otomatik şanzıman, artta 83 kW elektromotor ve PEUGEOT 9X8’deki güç idaresi.
180, 225 ve 360 şarj-edilebilir-hibrit versiyonlardaki li-iyon batarya 12,4 kWsa kapasiteye ve 102 kW güce sahip. İki tip entegre şarj aygıtı kelam konusu. Standart olarak 3,7 kW tek fazlı şarj aygıtı sunuluyor. Ayrıyeten opsiyonel olarak 7,4 kW tek fazlı şarj aygıtı (PEUGEOT SPORT ENGINEERED’de standart) alınabiliyor.
Avrupa’daki versiyonlar, en yeni Euro 6.e emisyon normunu karışılıyor ve tamamı 8 kademeli otomatik şanzımanla donatılıyor.
Hibya Haber Ajansı
25.02.2023 16:50:08