EMEKLİLİK BAŞVURUSU E-DEVLET ÜZERİNDEN NASIL YAPILIR?
SGK tarafından emeklilik başvurusu adımları şu şekilde anlatıldı:
E-Devlet sistemine giriş yapıldıktan sonra arama kısmına ‘aylık’, ‘emekli’, ‘gelir’ kelimelerinden birini yazdıktan sonra çıkan sonuçlardan ‘gelir, aylık ödenek talep belgesinin verilmesi belgesi’ne tıklanacak.
-Sonra gelen ekranda ‘yeni başvuru’ sekmesi tıklanacak.
-Tahsis talep türü olarak ise ‘yaşlılık aylığı’ seçilecek.
-SSK kapsamında aylık talepe edecekler ‘4A SSK’, Bağkur kapsamında ise ‘4B Bağkur’ seçilecek.�
-Sonra altta yer alan ‘başvur’ butonu tıklanacak.
-TC kimlik numarası, ad-soyad bilgileri ve ikametgah adresi ekrana otomatik geliyor
-Maaş ödemesinin yapılacağı banka seçilerek açıklama kısmına bankanın talep edilen şubesi yazılacak.
-Diğer iletişim bilgileri de doldurulacak.
-‘Aylık alıyor mu?’ sorusunda da evet ya da hayır cevabı mutlaka işaretlenmeli.
-Sonraki ‘ileri’ butonuna basılacak ve ‘başvur’ butonuna basılarak bilgiler SGK’ya gönderilmiş olacak.
29.12.2022 11:13:03