Suzuki, Avrupa’da 2050 yılında karbon nötr olacak

Japon araba üreticisi Suzuki, 2030 mali yılı için “Büyüme Stratejisi”ni açıkladı. Suzuki, 2030 mali yılı için karbon nötr bir toplumun gerçekleştirilmesi için çok değerli planları hayata geçirmeye hazırlanıyor. Bununla birlikte Suzuki, Hindistan, ASEAN ve Afrika üzere gelişmekte olan ülkelerin ekonomik büyümesine katkıda bulunurken ana faaliyet bölgeleri olan Japonya, Hindistan ve Avrupa faaliyetlerine devam edecek. Şirket, müşteri odaklı eser ve hizmetler geliştirmek, faaliyet gösterdiği ülke ve bölgelerle birlikte büyümek için Suzuki’ye mahsus tahliller yaratmaya odaklanacak.

“6 farklı kompakt SUV yollara çıkacak”

Suzuki, 2023 mali yılı ile Japonya’dan başlayarak ticari küçük %100 elektrikli araç modelleri pazara sunacak ve 2030 mali yılına kadar 6 farklı kompakt SUV ile küçük araç tanıtmayı planlıyor. Ayrıyeten küçük ve kompakt araçlar için yeni hibrit araçlar geliştirecek ve bunları %100 elektrikli araçlar ile birleştirerek müşterilerine varlıklı bir çeşitlilik sunacak.

Suzuki, Avrupa’da, 2024 mali yılında %100 elektrikli araçlar sunacak, 2030 mali yılına kadar pazara 5 model daha sunarak SUV ve B segment eser gamını genişletecek. Suzuki ayrıyeten her bir Avrupa ülkesinin çevresel düzenlemelerine ve müşteri ihtiyaçlarına esnek bir formda karşılık verecek. Hindistan’da, Auto Expo 2023’te açıkladığı %100 elektrikli SUV modelini 2024 mali yılında tanıtacak ve 2030 mali yılına kadar 6 model pazara sunacak. Suzuki, kapsamlı eser ve hizmet yelpazesi sağlamak üzere, yalnızca %100 elektrikli araçlar sunmakla kalmayacak, birebir vakitte CNG, biyogaz ve etanol karışımı yakıt kullanan karbon nötr içten yanmalı motorlu araçlar da sunacak.





“Motosikletlerin popülaritesi artmaya devam edecek”

Suzuki, işe gidip gelme, okul yahut alışveriş üzere günlük ulaşıma yönelik küçük ve orta uzunluk motosikletler için, 2024 mali yılında bir %100 elektrikli araç sunacak. 2030 mali yılına kadar %100 elektrikli 8 yeni modeli daha pazara sunarak, elektrikli motosikletlerin eser gamından %25 hisse almasını planlıyor. Şirket ayrıyeten cümbüş maksatlı büyük motosikletler için karbon nötr yakıtları kullanmayı düşünüyor.”

“Dıştan takma motorlar için hedef karbon nötr”

Suzuki, küçük güçlerdeki dıştan takma motorlar için, 2024 mali yılında birinci %100 elektrikli modelini pazara sunacak. 2030 mali yılına kadar ise %5’i elektrikli modellerden oluşan pazara, 5 yeni model sunmayı hedefliyor. Marka ayrıyeten daha büyük güçlerdeki dıştan takma motorlar için ise  karbon nötr yakıtları kullanmayı planlıyor.

“Yeni nesil elektrikli ulaşım”

Suzuki, üst düzey elektrikli araç da dahil olmak üzere çeşitli elektrikli ulaşım seçenekleri üzerinde çalışmaya devam ediyor. Bu çalışma birebir vakitte şoför evraklarını istekli olarak iade eden bireyler için yeni bir ulaşım formunu ortaya koyuyor. KUPO, kıdemli araçların bir evrimi. Mobile Mover ise M2 Labo iş birliği ile geliştirilen çok hedefli bir robot taşıyıcı. Suzuki, müşteri ihtiyaçlarının çeşitlenmesi ve ortamdaki değişikliklerin yarattığı yeni pazar segmentlerindeki varlığını destekleyen küçük ulaşım tahlilleri sunacak.

“2035 mali yılına kadar fabrikalar karbon nötr olacak”

Suzuki, 2030 yılında üretimin nasıl olması gerektiğini gösteren Suzuki Akıllı Fabrika kurulumlarını destekliyor. Böylelikle dünya genelinde insanların ulaşım araçlarını garanti altına alan bir şirket olmaya devam edecek. Suzuki’nin “Sho-Sho-Kei-Tan-Bi” (Daha Küçük, Daha Az, Daha Hafif, Daha Kısa, Güzel) üretim unsurunu dijitalleşmeyle birleştirerek; data, obje ve güç akışını optimize edecek, en aza indirecek ve kolaylaştıracak. Bu teşebbüsler sayesinde, yalın hale gelecek ve karbon nötr için çaba edecek.

Suzuki’nin Japonya’daki en büyük üretim merkezi olan Kosai Fabrikası’nda, gücün verimli ve optimum kullanımı için boyama tesislerini yenilemek ve boyama teknolojilerini güzelleştirilmek üzere boyama tesislerinin CO2 emisyonunun %30 oranında azaltılması hedefleniyor. Tesis ayrıyeten güneş gücü üretimi de dahil olmak üzere yenilenebilir güçlerden etraf dostu hidrojen üretiyor. Hidrojen, 2022’nin sonunda başlayan yakıt hücresi taşıyıcısının teyit testleri için kullanılıyor.

Motosiklet üretim merkezi Hamamatsu Fabrikası’nda, güneş gücü üretim tesislerinin genişletilmesi de dahil olmak üzere güç kullanımının azaltılması ve yenilenebilir güce dönüştürülmesiyle, 2027 mali yılında, daha evvel planlanan 2030 mali yılından evvel karbon nötr olmayı hedefliyor. Şirket, Hamamatsu Fabrikası’nda elde ettiği bilgi birikimini başka fabrikalarda kullanarak, 2035 mali yılında tüm fabrikalarda karbon nötr olmak için teşebbüste bulunacak.

“Gübreden biyogaz elde edilecek”

Suzuki, Hindistan pazarının 2030 mali yılına gerçek büyümesini beklerken, eserlerden kaynaklanan CO2 emisyonundaki azalmaya bakılmaksızın toplam CO2 emisyon ölçüsündeki artışın da kaçınılmaz olmasını bekliyor. Şirket, artan satış adetleri ile toplam CO2 emisyon ölçüsünün azaltılması ortasında bir istikrar kurmak için uğraş edecek. Suzuki, bu zorluğun üstesinden gelmek için biyogaz faaliyetleri yürütecek. Bilhassa Hindistan’ın kırsal bölümlerindeki mandıra atıkları olan inek gübresinden elde edilen biyogazı üretip tedarik edilecek. Bu biyogaz, Hindistan’daki CNG araba pazarının yaklaşık %70’ini oluşturan Suzuki’nin CNG modellerinde kullanılacak.

Suzuki, biyogaz üretimi için Hindistan devlet kurumu Ulusal Süt Eserleri Geliştirme Şurası ve Asya’nın en büyük süt eserleri üreticisi Banas Dairy ile bir mutabakat zaptı imzaladı. Şirket ayrıyeten, Japonya’da inek gübresinden elde edilen biyogazdan elektrik üretimi yapan Fujisan Asagiri Biomass LLC’ye de yatırım yaptı ve çalışmalarına başlıyor.

Şirket, Hindistan’daki biyogaz faaliyetlerinin yalnızca karbon nötr noktasında katkı sağlamakla kalmadığına, tıpkı vakitte ekonomik büyümeyi desteklediğine ve Hindistan toplumuna katkıda bulunduğuna inanıyor. Ayrıyeten gelecekte Afrika, ASEAN ve Japonya üzere bölgelerdeki başka tarım alanlarına da yayılmayı düşünüyor.

Gelişmekte olan ülkelerin karbon nötr olmasına ve ekonomik büyümesine katkıda bulunan Hindistan araba pazarının başkanı Suzuki, CO2 emisyonunun azaltılması noktasında gelişmiş ülkeler ile gelişmekte olan ülkeler ortasında ahenk gerektiren Paris Mutabakatı doğrultusunda hareket ediyor. Şirket, dünyanın her yerindeki paydaşlarına katkıda bulunabileceğine inanıyor.

“Karbon nötr ve otonom için 2 trilyon Yen yatırım”

Suzuki, 2030 mali yılına kadar Ar-Ge harcamalarına 2 trilyon Yen ve sermaye harcamalarına 2,5 trilyon Yen olmak üzere toplam 4,5 trilyon Yen yatırım yapacak. 4.5 trilyon Yen’in 2 trilyon Yen’i elektrikliye geçişle ilgili yatırımlar olacak ve bunun 500 milyar Yen’i batarya ile ilgili yatırımlar olacak.

Ayrıca elektrikliye geçiş ve biyogaz üzere karbon nötr ve otonom alanlarındaki Ar-Ge harcamaları için 2 trilyon Yen yatırım yapılması planlıyor. Bununla birlikte batarya, elektrikli araç bataryası tesisi ve yenilenebilir güç tesislerinin inşası da dahil olmak üzere tesislere 2,5 trilyon Yen yatırım yapılması planlanıyor.

2022 mali yılı için konsolide net satış kestirimi 4,5 trilyon Yen. Bu, orta vadeli idare planında 2025 mali yılı için belirlenen 4,8 trilyon Yen maksadını aşacak bir formda süratle artıyor. Şirket, gelişmekte olan ülkelerin büyümelerine katkıda bulunarak onlarla birlikte büyümek istiyor. Ayrıyeten 3,5 trilyon Yen olan 2021 mali yılı net satış sonucunu 2030 mali yılında 7 trilyon Yen’e çıkarmak için çabalıyor.

Suzuki, yüz yılda bir gerçekleşen değerli bir dönüşümün ortasında, karbon nötr olma ile gelişmekte olan ülkelerin büyümesine katkı sağlama ortasında bir istikrar kurmaya çalışırken bile eserlerinde “heyecan”, “enerji” ve “benzersiz olma” üzere niteliklere sahip olmanın değerli olduğuna inanıyor. Markanın; arabaları, motosikletleri, dıştan takma motorları ve elektro üst seviye araçları, pratik ve duygusal karakterleriyle tüm dünyada müşteriler tarafından beğenildi. Dünyanın dört bir yanındaki Suzuki çalışanları, dünya genelindeki müşterilerin günlük hayatlarını destekleyen ve her vakit güvenebilecekleri etraf dostu eser ve hizmetler sunmak için ağır bir gayret ile çalışıyor.

Hibya Haber Ajansı


25.02.2023 10:50:08