Geçtiğimiz günlerde logosu paylaşılan Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu (TOGG)’dan yeni bir paylaşım daha geldi. TOGG’un Twitter hesabından 4 saniyelik logo görüntüsünün yer aldığı anlar paylaşıldı.
Türkiye’nin küresel mobilite markası TOGG,‘Yeniliğe Yolculuk’ hedefinde marka isminin ardından logosunu da seçti. TOGG’un logosu yaşamı kolaylaştıran mobilite çözümleri sayesinde teknolojiyi ve insanı bugünün ve yarının kesişim noktasında bir araya getiren bir teknoloji şirketi olduğunu da vurguluyor.
27 Aralık 2019’da ön gösterim araçlarının Türkiye’ye ve dünyaya tanıtılmasıyla YeniLig’e adım atan TOGG, o günden bu yana önemli bir bilinirlik seviyesine ulaşan ‘TOGG’ ismini marka adı olarak kullanmaya karar vermesinin ardından, logo seçimini de yaptı. Yerli ve global ajansların dahil olduğu bir sürecin ardından, bugüne kadar Türkiye’de ve dünyada önemli markaların logolarını tasarlayan marka ajansı CGH’nin logo tasarımı en yüksek puanı alarak, TOGG’un logosu olarak seçildi.
TOGG’DAN YENİ LOGO PAYLAŞIMI
Logonun açıklamasının ardından TOGG’un sosyal medya hesabından bugün yeni bir paylaşım yapıldı. TOGG’un Twitter hesabından “#YenilikŞimdi” etiketiyle paylaşılan videoda, yeni logo ilk kez otomobilin üzerinde görüldü.
Öte yandan Togg, 5-8 Ocak 2022 tarihlerinde Las Vegas’ta gerçekleştirilecek CES fuarında ilk kez uluslararası sahnede yer alacak.
Logo tasarımında iki ok, ortasında değerli taş şeklini oluşturacak şekilde kaynaşarak, Doğu ve Batı’nın bir araya gelmesini simgeliyor. Logo aynı zamanda TOGG’un yaşamı kolaylaştıran mobilite çözümleri sayesinde teknolojiyi ve insanı bugünün ve yarının kesişim noktasında bir araya getiren bir teknoloji şirketi olduğunu da vurguluyor. Logo için Avrupa Birliği, ABD, Çin, Rusya, Azerbaycan, Türk Cumhuriyetleri ve Türkiye’de gerekli tescil işlemleri başlatıldı.
TOGG İSMİ YÜZDE 90’IN ÜZERİNDE BİLİNİYOR
TRT Haber’e konuşan TOGG CEO’su M. Gürcan Karakaş, marka isminin ardından logoyu da belirlemekten büyük mutluluk duyduklarını belirterek, “Hedeflerimize adım adım yaklaşıyoruz. Kasım 2018’den bu yana global ve profesyonel bir yaklaşımla ele aldığımız kullanıcı markası oluşturma sürecini tamamlamanın mutluluğu içindeyiz” demişti.
Büyük bir titizlikle yürütülen süreçteki adımları özetleyen Karakaş, şunları söylemişti: “Global bir marka oluşturma hedefiyle çıktığımız bu yolda, markamızın doğum yerinin Türkiye olduğunun bilinciyle, ilk günden itibaren ülkemizdeki ihtiyaç ve beklentileri anlamaya çalıştık. Tıpkı üründe olduğu gibi marka çalışmalarına da pazar araştırmasıyla başladık, hedef kitleyi belirleyip müşterilerin beklentilerini bilinçaltı boyutunda anlamak için ileri araştırmalar yaptık.
Marka özümüzü bu doğrultuda tanımladık. 27 Aralık 2019’da ön gösterim araçlarımızın tanıtımı küresel ölçekte ses getirdi ve Togg ismi geniş kitleler tarafından, yüzde 90’ın üzerinde çok önemli bir bilinirlik seviyesine erişti. Lansman sonrası yaptığımız araştırmalarda da Togg isminin markamızın değerlerini yansıttığını tespit ettik ve yaptığımız değerlendirmeler sonucunda marka ismi olarak ‘TOGG’u kullanmaya karar verdik.
22.12.2021 11:19:15