Türk moda endüstrisi döngüsel ekonominin öncüsü İsveç ile iş birliğini artırıyor

Türkiye’de ihracatçı birlikleri ortasında katma bedeli en yüksek ihracat gerçekleştiren ve dönüşüme liderlik eden Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği sürdürülebilirlikte birinci sıralarda olan İskandinav ülkeleriyle uzun vakittir temas halinde.

Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği, Ticaret Bakanlığının takviyesiyle 2-6 Nisan’da Sürdürülebilir Rekabetin Geliştirilmesi UR-GE projesi kapsamında döngüsel iktisatta dünyanın en ileri ülkelerinden biri olan İsveç’e inceleme heyeti düzenliyor.   �

Türkiye, İsveç’in 6’ıncı büyük tedarikçisi

Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Lideri Burak Sertbaş, “İsveç’in 2022 yılında toplam hazır giysi ithalatı 6,7 milyar dolar, Türkiye yüzde 4,5 hissesi ile 6’ıncı büyük tedarikçisi.  İsveç ve Türk hazırgiyim bölümü çok uzun müddettir birlikte çalışıyor. İsveçli iş insanları Türk dokumacılık ve hazırgiyim endüstrinin çok güçlü olduğunu biliyor. Türk moda sanayisi ne kadar sürdürülebilir olursa İsveç ve Türk şirketleri ortasında o kadar iş birliği olacaktır. Birliğimiz tarafından yürütülen Hazır Giysi Kesiminde Sürdürülebilir Rekabetin Geliştirilmesi UR-GE projesi ile firmalarımızın sürdürülebilirlik alanında teknik açıdan daha kâfi olmaları ve Avrupa Yeşil Mutabakatı başta olmak üzere önümüzdeki periyotta dalın dinamiklerini etkileyecek şartlara hazırlıklı olmaları için çalışmalarımıza devam ediyoruz.” dedi.

“Sürdürülebilirlik UR-GE Projemizde yer alan 9 firmamız ile İsveç’te sürdürülebilir-yenilikçi dokumacılık tahlilleriyle ilgili bilgi edinmeleri, İsveç kurumları ve şirketleri ile hem irtibat ağlarını genişletmeleri hem de yeni iş birliği fırsatları için inceleme heyeti gerçekleştireceğiz” diyen Sertbaş, “Firmalarımız sürdürülebilirlik odağında üç yıldır ağır faaliyet gösteriyor. Biz onların bu eforunu danışmanlık, eğitim ve kapasite geliştirici tertipler ile destekledik. Projemizin sonunda firmalarımızın sürdürülebilirlikte kat ettikleri yolu görmek, İsveç’te Sürdürülebilir markaların faaliyetlerini göstererek, firmaların hem kendi durumlarını görmeleri hem de İsveç’teki markalarla bağlantıya geçerek önümüzdeki periyot karşılaşacak etraf ve toplumsal bahislerdeki talepleri yerinde görmelerini sağlamayı amaçlıyoruz. 2022 yılında Türkiye’nin İsveç’e ihracatı 1,6 milyar dolar olarak gerçekleşti. Hazırgiyim ihracatımız ise 286 milyon dolar bandında. İsveç pazarına önümüzdeki süreçte 500 milyon dolarlık hazırgiyim ihracatı hedefliyoruz. Tıpkı vakitte İsveç’te sürdürülebilirlik konusunda çalışmalar yürüten araştırma enstitüleri ve üniversiteler ile işbirliği yapma maksadımız de mevcut.” diye konuştu. �

Başkan Sertbaş, “Hazır giysi dalının merkezi olduğu için heyetimize birinci olarak Göteborg’dan başlayacağız. Göteborg ve geçmiş periyotta dokumacılık ve konfeksiyon üretimi olan ve hala butik de olsa üretimlerin gerçekleştirildiği merkez olan Boras’da dünyaca ünlü markalar ile görüşmeler gerçekleştireceğiz. Akademik ve teknik seyahatler de yapacağız. Boras’da yer alan ve örnek model niteliğindeki içerisinde inkübasyon merkezi, Ar-Ge merkezi, sürdürülebilirlik merkezi, teknik dokumalar merkezi ve dokuma fakültesi bulunan Dokuma ve Moda Merkezi’ni de ziyaret edeceğiz. Heyetin son gününde ise Stockholm’de dünyaca ünlü ve sürdürülebilirlikte ön planda olan İsveçli firmalar ile görüşmeler ve teknik seyahat yapacağız.” diyerek kelamlarını noktaladı.

Hibya Haber Ajansı


02.04.2023 10:04:06