Dijitalleşmeyle birlikte iş dünyası evrilmeye devam ederken, Neal Stephenson’ın 1992’de yayımladığı bilimkurgu romanı Snow Crash’le ortaya çıkan metaverse kavramına dair 2020’den bu yana yürütülen çalışmalar dönüşüme sürat kazandırıyor. “Sanal evren” manasına gelen metaverse’te, ortalarında Ankara’nın da bulunduğu birçok belediye kentlerini inşa etmeye başlarken, iş dünyasının önde gelen şirketleri de dijital dünyada iş yapmaya hazırlanıyor. B2Press Online PR Servisi’nin tahlil ettiği bilgiler, sanal cihana iş dünyasının penceresinden ışık tutuyor.
2024 için 1 trilyon doları işaret edenler var
Emlaktan dokumacılığa, teknolojiden turizme birçok kesim iş modellerini metaverse’e taşıyor. Mevzuya dair Earth Web dataları ise 2020’de 46 milyar dolar olan sanal cihanın, 2024’e kadar 800 milyar dolar büyüklüğe ulaşacağını gösteriyor. Kimi kestirimler metaverse’in 3 yılın sonunda 1 trilyon dolara ulaşacağına işaret ederken, sanal kozmosun iş dünyasındaki hakimiyetinin artmasıyla, gelecek 5 yılda 10 bin iş alanı yaratılacağına dikkat çekiliyor. Sanal ve artırılmış gerçekliği birleştiren, fizikî dünyanın sürükleyici bir uzantısı olduğu düşünülen metaverse’ün, işletmeler için daha uygulanabilir ve etkileşimli tecrübe alanları açacağı öngörülüyor. Çalışanların %44’ü ise şimdiden sanal kozmosa hazır olduğunu söylüyor.
İş dünyası sanal kainata hazırlanıyor!
Pandemiden bu yana yeni çalışma modellerine ahenk sağlamak konusunda adım atan iş dünyasının başkanları, artık de metaverse’e hazırlanıyor. Lenovo tarafından yapılan araştırmayı inceleyen Online PR Servisi B2Press, çarpıcı sonuçları paylaştı. Çalışanların %51’i, bir patronun yeni teknolojileri benimseme suratının, yeni teknolojik gerçekliklere hazır olduğunu gösterdiğini düşünüyor. Neredeyse yarısı ise metaverse’te çalışmaya istekli olduğunu aktarıyor. Açıklanan datalar hem gelirlerini hem de verimliliklerini artırmak isteyen işletmeler için ise motivasyon kaynağı oluşturuyor.
Çalışanların %44’ü metaverse’e geçmek istiyor
İş dünyası fizikî alanlarda birlikte olamadığı beşerlerle sanal gerçeklikte buluşmaya hazırlanıyor. Patronların sanal kainata ilgisinin gün geçtikçe artması ise çalışanlarda birçok soru işaretinin doğmasına kapı aralıyor. Basın bülteni dağıtımına odaklanan B2Press’in bahse dair incelediği araştırma bilgilerine nazaran, çalışanların %44’ü sanal kainata geçmek istediklerini, bunun üretkenliklerini artırarak yeni yararlar elde edebileceklerini söylüyor. Çalışanların %59’u ise patronlarının BT sistemlerine gereğince yatırım yapmadıklarını ve metaverse’e geçiş yapacak kadar bilgiye sahip olmadıklarını söz ediyor. Hem iş dünyası hem de devletler için geleceğin yeni yatırım alanı olarak görülen sanal cihana geçiş ise alışılageldik uygulamaların tekrar tasarlanmasını gerektiriyor.