TeknolojiHaber Girişi : 30 Mart 2023 14:52

Hazır giyim sektörünün nabzını tutan araştırma sonuçları açıklandı

Hazır giyim sektörünün nabzını tutan araştırma sonuçları açıklandı

Hazır giysi bölümü, ülke iktisadının itici gücü olmaya devam ederken, mağazaların yüzlerce üreticiye ulaşarak toptan sipariş oluşturabilmesini sağlayan DepoTextile.com, dalın nabzını tuttuğu araştırmanın sonuçlarını açıkladı. Bölümde yer alan markalara ve bu alana yatırım yapmayı planlayan bireylere rehber niteliğinde bir araştırmaya imza atarak, hazır giysi dalının haritasını çıkardı. Buna nazaran kesim oyuncularının birçoğunun satışlarını çevrimiçi kanallar aracılığıyla gerçekleştirdiği kaydedilirken, eser tedarikinde de emsal bir tablo görülüyor.

Hazır giysi markalarının %69,8’inin satışları online’da

Hazır giysi kesimindeki tedarikçilere yönelik bugüne kadar yapılan en kapsamlı çalışmalardan birine imza attıklarını aktaran DepoTextile.com Kurucusu Kenan Demir, mevzuya dair şu değerlendirmede bulundu: “Bu çalışma hazır giysi bölümünde şu an satış yapan ya da bu dala yatırım yapmaya istekli şahıslar için pusula niteliği taşıyor. Gerçekleştirdiğimiz araştırmadan elde edilen eser tedariği, satıcı ve tedarikçi münasebeti, tedarik etme araçlarına dair dataların hazır giyside faaliyet gösterecek adayların çalışmalarına istikamet vereceğini düşünüyoruz. Örneğin araştırmamızdaki iştirakçilere ‘çevrimiçi satış yapıyor musunuz?’ sorusunu yönelttik ve %69,8’inden ‘evet’ yanıtını aldık. Bu oran bize çevrimiçi araçların bölüm için ne kadar kıymetli bir kanal olduğunu gösteriyor.”�

Ürüne ulaşmanın yolu da internetten geçiyor





E-ticaret denince akla gelen kesimlerin başında hazır giysinin bulunduğunu söyleyen Kenan Demir,“Sektör oyuncularının sorularımıza verdiği cevaplar bu argümanı doğruluyor. Mesela yurt dışından eser tedarik edecek satıcıların %61,3’ü bunu çevrimiçi kanallardan yapıyor. Yurt içindeki kesim oyuncularının %41,4’ü de tedarik edeceği eser ya da şirketlere internetten ulaşıyor. Satıcıların %51,8’i ise bu tedarik faslını her ay sistemli bir biçimde yaparken, %31,9’u eser satın almak için mevsim geçişlerini tercih ediyor. %14,1’i ise yeni eserleri çıktıkları devirde eşzamanlı olarak tedarik ediyor” dedi.�

Yurt içi tedarikinde karayolu zirvede

Araştırmalarıyla birlikte hazır giysi markalarının tedarik yollarının karnesini çıkaran DepoTextile.com Kurucusu Kenan Demir, “Satıcıların %15,9’u kendi markasına ilişkin eserleri satarken, %62,9’u farklı markaların eserlerini satıyor. Bu doğrultuda yurt içindeki eser tedarik etmek isteyen satıcıların %94’ü kara yolunu tercih ederken, %4,3’ü de hava yolunu kullanıyor. Yurt dışı ithalatını seçenlerde ise bu oranlar değişkenlik gösteriyor. Yurt dışı eser tedariğinde kara yolunun hissesi yarı yarıya düşüyor ve %45,2 formunda kaydediliyor. Deniz yolu ise %38,7’de kalıyor. Kalan %16,1’lik kesim ise yurt dışından eser tedarik ederken hava yoluna başvuruyor” tabirlerini kullandı.