İLETİŞİMDE SÖZLER Mİ DAHA ETKİLİ DAVRANIŞLAR MI?

Çok kıymetli Dostlarım,

ABD’nin UCLA Üniversitesi’nden Profesör Albert Mehrabian’ın dünya çapında yankı uyandıran iletişim çalışmasına göre, yüz yüze iletişimde beden dili %55, ses ve konuşma %38, kelimelerin ise sadece %7 etkili olduğu belirtiliyor.

Bu bağlamda; sosyal ve meslek hayatımızda beden dili sözlü ifadeden daha güçlü mesaj veriyor. Evrensel birçok duyguyu korku ve umut, coşku ve hüzün, sevgi ve nefret gibi zıt duyguları birarada taşıyan insanoğlu, konuşmadan da çok şey anlatabiliyor. Duygular beden diliyle düşünceler sözlerle aktarılıyor.

Beden dili iletişiminde “baş” pek çok ipucu verir. “Yüz” de 300’e yakın mimik vardır. Sevgi, öfke, keder, hüsran ve heyecan gibi duygular yüze doğrudan yansır. Yapılan araştırmalara göre bireyler sevdikleri, beğendikleri objeye bakarken, gözbebekleri büyüyor. Tersi durumda ise küçülüyor. Satış Danışmanları, müşterinin gözüne bakarak tavır alabiliyor. Gözbebeği birden büyüyen bir müşteri karşısında satıcının zorlanmadığı kanıtlanmıştır. Gözler, kalbin aynasıdır sözü sanırım buradan gelmektedir.

Vücudun duruş biçimi, takınılan poz, doğal haliyle sözden daha etkilidir. Aktif ve güçlü olduğunu söyleyen bir kişiye dikkat edin omuzları çökük, ayakları yerde sürünür hali sözlerini yalanlar. Sözlü iletişimimizi en çok ellerimiz destekler.

Sosyal hayatta, bütün katılımcıların yarattığı sorunlar çok derin. Kent yaşamı bilinci noksan olanlar, sosyal düzeni zorlayıcı davranışlarla karşımıza çıkıyor. Aktif dinleme becerisinin olmayışı, fikir üretememek sorunlu ilişkilerin temelini oluşturuyor. Dinlemenin akılla, işitmenin kulakla olduğunun farkında olmayanlar, maalesef soruna davetiye çıkarabiliyor.

Emojilere odaklanarak sözsüz iletişim araştırmalarında elde edilen bulgular, araştırma topluluğunun önemli bir kısmının (%48.93) WhatsApp emojilerinin en sık kullanılan emojiler olduğunu ve bunu Facebook’un emojilerinin takip ettiğini düşündüğünü göstermektedir. Verilerin analizi sonucunda kadınların ve erkeklerin emojileri eşit olarak kullandığı ortaya çıkmıştır. Katılımcıların %50,35’ini temsil eden 71 erkek ve %49,65’ini temsil eden 70 kadın katılımcı; iletişim amacıyla, eşit derecede emoji kullanmaktadır. (Kaynak: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1336398 )

İşte böyle Dostlarım, insanlığın doğuşundan itibaren keşfedilen yöntemlerle ister sözlü, ister bakışlarla, ister emojilerle, isterseniz de konuşmadan duygularınızı karşı tarafa aktarabilecek iletişim yöntemleri kullanabilirsiniz. Dürüst ve doğruluktan yana olun, Kötülükten nefret etmeyi öğrenin, kötü ve zalim insanlardan uzak durun.

Kalın sağlıcakla…

Yorum Yaz
  • UYARI: Konuyla ilgisi bulunmayan, hakaret içeren cümleler veya imalar, inançlara saldırı, şiddete teşvik yorumları onaylanmamaktadır.