Kanada, Amerika ve Türkiye’deki 265 bin metrekarelik kapalı alandaki lojistik merkezlerinde yıllık 20 bin konteyneri aşan seramik ve doğal taş dağıtımı ile küresel pazarda öne çıkan Anatolia, 250 milyon dolarlık yatırımla İzmir’de kurduğu tesiste üreteceği porselen plakaları 2023’ün ikinci çeyreğinde pazara sunmaya hazırlanıyor. 2022’yi dolar bazında %20 büyüme ile kapatan şirket, muvaffakiyetinin rüzgarını gerisine alarak İzmir’deki yatırımlarını 5 yılda tamamlamayı ve 400 milyon dolara ulaştırmayı hedefliyor.
Anatolia, Türkiye’de birinci kere 1,6 x 3,2 metre porselen plakalar üretecek
Anatolia, büyük ebatlı porselen plakalarını mutfak ve banyo tezgahları, yer, duvar, dış yer, masa, dolap, mobilya kaplamaları üzere pek çok alanda kullanılabilir halde tasarlayacak.�
Anatolia, 200 bin metrekarelik kapalı alanda toplam 9 sınır olarak projelendirilen İzmir tesisindeki birinci üç sınırını önümüzdeki aylarda devreye almayı planlıyor. Şirket, böylelikle 10 milyon metrekare kapasiteyle porselen plakalar üretecek ve birinci etapta 200 şahsa istihdam sağlayacak. Yatırımın tamamlanmasıyla ve öteki sınırların faaliyete geçmesiyle bu sayının beş yüz çalışanın üzerinde olması planlanıyor.�
Dünya çapında birincilere imza atacak�
2017’den bu yana İzmir Aliağa’da 40 bin metrekarelik dağıtım merkezi, ofis ve showroom ile Türkiye’deki çalışmalarını sürdüren Anatolia, gibisi görülmemiş üretim tesisi ile birincilere imza atacak. Sürdürülebilirlik odağında geliştirdiği entegre projelerini devreye alacak üretici; son teknoloji fırın ve üretim sınırları, tam otomasyon hammadde karışım tesisi, şoförsüz taşıma araçları, geri dönüştürülebilir atık sistemi, çatı üzeri güneş gücü sistemi ve Sanayi 4.0 uygulamaları ile birlikte bölümün en gelişmiş örneklerini dünyada birinci kere hayata geçirecek. Şirket proje tamamlandığında, dünyanın en çok tercih edilen yeşil bina derecelendirme sistemi LEED’e başvurarak en yüksek puanı temsil eden LEED Platin Sertifikası almayı planlıyor.