Dondurulmuş besin, konserve ve margarin bölümlerinde Türkiye’de pazar başkanı olan Kerevitaş, 2022 yılında konsolide cirosunu yüzde 153 artışla 12,3 milyar TL’ye yükseltti. Kerevitaş yurt dışı pazar hissesini da büyüterek ihracatını yüzde 111 ile rekor bir seviyede artırdı.
Türkiye’de taze dondurulmuş besin, konserve ve margarin pazarının başkan şirketi Kerevitaş, 2022 yılı finansal sonuçlarını Kamuyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) açıkladı. Buna nazaran Kerevitaş, geçen yıl konsolide cirosunu bir evvelki yıla nazaran yüzde 153 oranında artırarak 12,3 milyar TL’ye yükseltti. İhracat kapasitesiyle de dünya genelinde çeşitli pazarlarda liderliğini koruyan Kerevitaş, 2022’de ihracatını yüzde 111 oranında artırarak toplam 1,6 milyar TL’ye yükseltti. SuperFresh ve margarin kategorisinde beş kıtada 50’yi aşkın ülkeye yaptığı ihracatla bölgesel liderliklerini güçlendiren Kerevitaş, tüketici margarini kategorisinde 30 yılı aşkın müddettir faaliyette bulunduğu Irak, Suriye ve Gürcistan pazarlarında “Ona” markasıyla; mesken dışı tüketim kesiminde ise pastacılık kategorisinde Arnavutluk’ta, catering kategorisinde Irak, Romanya ve Kazakistan’da liderliğini korudu. Şirket, İstanbul İhracatçılar Birliği tarafından düzenlenen İhracat Birincileri 2022 Ödül Töreni’nde, “Dondurulmuş Ürünler Kategorisi’nde” gerçekleştirdiği satış tonajıyla birinci seçilerek, son üç yılın en başarılı ihracatçısı ödülünün de sahibi oldu.
Mert Altınkılınç: “Tüm kategorilerde liderliklerimizi daha da güçlendirdik”
Kerevitaş’ın 2022 yılı finansal sonuçlarını değerlendirirken kelamlarına 11 ili sarsan deprem felaketiyle ilgili ıstıraplarını tabir ederek başlayan Kerevitaş CEO’su Mert Altınkılınç, bölgeye birinci etapta konserve ton balığı ve besin eseri ulaştırdıklarını, yaraların süratle sarılması için bu çalışmalara devam edeceklerini aktardı. Altınkılınç kelamlarına şöyle devam etti: “2022 yılında sadece ülkemizde değil, ihracat ve yurt dışında da büyümemizi sürdürdük. Yenilikçi ürünlerimizin, yaygın satış ve dağıtım ağımızın bize kattığı güçle tüm kategorilerde liderliklerimizi daha da güçlendirdik. Bu büyümede ihracattaki başarılarımızın payını önemli buluyor, yenilikçi ürün ve markalarımızla önümüzdeki dönem de liderliğimizi devam ettirmeyi hedefliyoruz.”
Markalar birbirinden değerli başarılara imza attı
Dondurulmuş besin ve konserve bölümünün başkan markası SuperFresh, 2022 yılında portföyüne yenilikçi marka duruşunu destekleyecek 19 eser ek ederek yeni bir soluk getirdi. Kategoride bir birincisi gerçekleştirdiği ‘Refika Birgül ile SuperFresh Bi’ Yolculuk’ irtibat kampanyasıyla 50 yıla yakın uzmanlığı üzerinden dondurulmuş besinin tarladan tabaklara ulaşan seyahatini tüketicilere anlattı. Dala taraf veren SuperFresh, yüzde 50* ciro pazar hissesiyle açık orta liderliğini korudu.
Türkiye margarin dalının açık orta pazar başkanı olan Kerevitaş Yağ İş Ünitesi ise, yüzde 100 marka bilinirliğine sahip Bizim Yağ ve Teremyağ üzere markalarıyla 2022 yılını yüzde 63,2** oranındaki güçlü ciro hissesiyle tamamladı. Bizim Yağ, stratejik iş birlikleri ve yeni jenerasyon dijital bağlantısıyla Türkiye’de FMCG Besin kategorisinde birinciliğini güçlendirerek 421 bin takipçiye ulaştı ve kendi rekorunu kırdı. Türkiye’de bir birinci olan, içinde yağ, salça, soğan, sarımsak ve baharatların yer aldığı; yemeklere keyif ve lezzet katan Ülker Bizim Yemek Kimi iki çeşidiyle raflarda yerini aldı. Domates salçalı ve pestolu çeşitleriyle eser “hepsi bir arada” konseptinde tüketiciyle buluştu. Kategorinin hem eser hem de bağlantı manasında en yenilikçi markası olan Teremyağ ise, 2022’de gaye kitlenin ağır vakit geçirdiği ve erişimi en yüksek dijital mecra olan Instagram’da lezzet odaklı ve ayrışan içerik stratejisi ile FMCG Besin kategorisinin en çok takip edilen üçüncü markası oldu.
* AC Nielsen, Dondurulmuş Besin Pazarı, İndirim marketleri hariç
** AC Nielsen, Toplam Margarin Pazarı, İndirim marketler hariç
Hibya Haber Ajansı