Konya Büyükşehir Belediyesi’nin hizmetlerin daha verimli ve faal yürütülmesini sağlayan Akıllı Kent Uygulamaları, deprem bölgesindeki çalışmalarda kritik rol üstleniyor.
Konya Büyükşehir Belediye Lideri Uğur İbrahim Altay, Türkiye tarihinin en büyük felaketlerinden birini yaşadığımız, 11 kentte büyük yıkıma neden olan Kahramanmaraş merkezli zelzelelerin akabinde Hatay’da birinci günden itibaren yaraları sarmak için canla başla çalışmaya devam ettiklerini söyledi. Asrın felaketinden sonra Hataylıları yalnız bırakmadıklarını belirten Lider Altay, “Depremin hemen ardından bölgeye en hızlı ulaşan ekiplerin başında geliyoruz. Altyapı, lojistik, su çalışmaları, barınma, mobil mutfaklar, haberleşme ve enerji sağlama gibi her türlü insani ihtiyacı karşılamak noktasında tüm imkanlarımızı Hatay halkı için seferber ettik” diye konuştu.
Hatay’da ömrü olağana döndürmek için yaptıkları tüm çalışmalarda Konya Büyükşehir Belediyesi’nin Akıllı Kent uygulamalarının kritik rol üstlendiğini kaydeden Lider Altay, “Konya’mızda hayatı kolaylaştırmak için hizmete aldığımız tüm teknolojik hizmetler deprem bölgesinde de işimizi kolaylaştırdı. Araç takip sistemleri, saha takip platformu, uydu internet hizmeti, sayısal telsiz haberleşme sistemi, solar taşınabilir şarj istasyonu, iş takip sistemleri, KOSKİCBS, akustik dinleme, taşınabilir su şebeke denetim araçları ve güneş gücünden elektrik üretimi üzere birçok uygulamamız alandaki çalışmalarımızın en süratli ve etkin halde yürütülmesine katkı sağlıyor.” sözlerini kullandı.
“Uydu internet hizmeti”
Konya Büyükşehir Belediyesi, zelzeleden sonra baz istasyonlarının hizmet verememesinden ötürü bölgede internet erişimini sağlamak gayesiyle uydu konseyimi yaparak internet hizmeti sağladı. Bu hizmetten bölgede bulunan Konya İtfaiyesi başta olmak üzere çeşitli vilayetlerden gelen arama kurtarma grupları de yararlanarak irtibatlarını sağladı.
“Sayısal Telsiz Haberleşme Sistemi”
Hatay’daki yıkımdan ötürü haberleşme sistemlerinin devre dışı kaldığı günlerde alanda hizmet veren Konya Büyükşehir Belediyesi, KOSKİ Genel Müdürlüğü ve ilçe belediyelerinin haberleşmesini sağlamak üzere Sayısal Telsiz Haberleşme Sistemi deprem bölgesinde devreye alındı.
“Solar Mobil Şarj İstasyonu”
Elektrik kesintileri olması durumunda acil bağlantı gereksinimlerinin giderilmesi maksadıyla cep telefonunun şarj edilebilmesi için geliştirilen, güneş gücüyle şarj olan bataryalar sayesinde rastgele bir kaynağa gereksinim duymayan Solar Taşınabilir Şarj İstasyonu deprem bölgesinde değerli rol oynadı. Konya Büyükşehir Belediyesi tarafından cep telefonu şarjı için üretilen aygıt, hava makinesine muhtaçlık duyan bir vatandaşın da makinesine güç sağladı.
“KOSKİCBS”
Hatay ilinin tüm altyapı bilgileri, Konya Büyükşehir Belediyesi KOSKİ Genel Müdürlüğü’nün kullandığı, Türkiye’nin birinci yerli ve ulusal coğrafik bilgi sistemi olan KOSKİ Coğrafik Bilgi Sistemi’ne (KOSKİCBS) entegre edildi. Bu sayede kentin tahrip olan altyapı ve üstyapıları dijital ortamdan takip edilip daha süratli müdahale etme ve onarma imkanı oluştu.
“Akustik Dinleme Mikrofonu”
Depremin çabucak sonrası 2 adet tam donanımlı su kayıpları denetim aracı ve 4 teknik işçi, tam donanımlı araçların içerisinde bulunan 3 adet Akustik Dinleme Mikrofonu ile enkaz altında kalan depremzedelerin seslerinin tespit ederek takımları yönlendirdi.
Depremden sonra Konya Büyükşehir Belediyesi ile KOSKİ’nin alanda kullandığı araçların; envanteri, anlık pozisyonları, ilerlemeleri, suratları, yakıt durumları üzere birçok datanın anlık olarak takip edilmesi sayesinde Konya Afet Uyum Merkezi (AKOM) ve Hatay’da alandaki takımların uyumu çarçabuk sağlanıyor.
“Saha Takip Platformu”
Kar küreme, asfaltlama, yol imal üzere çalışmaların harita üzerinden anlık olarak takip edilebilmesi emeliyle hizmete alınan Saha Takip Platformu, deprem bölgesi güzergâhındaki yolların da taban, trafik, kar yağışı üzere durumlarını canlı olarak takip etme imkanı sağladı.
“Belediye iş takip sistemleri”
Belediye üniteleri tarafından yürütülmekte olan işlerin bilgisayar yahut taşınabilir aygıtlar üzerinden takip edilmesini sağlayan sistemle, zelzelenin olduğu birinci andan itibaren deprem bölgesi ile ilgili tüm talepler iş takip sistemleri ile tek noktadan kayıt altına alındı. Böylelikle deprem bölgesinde duyulan gereksinimler, lojistik, depremzedelerin konaklamaları ve transferleri üzere hizmetler çarçabuk koordine edildi.
Hibya Haber Ajansı