Premium araba üreticisi Lexus, büsbütün yeni LM modelinin dünya prömiyerini gerçekleştirdi. Lexus’un Avrupa’daki eser gamını genişletecek olan yeni LM, marka ismine büsbütün yeni bir segmentte yer alarak büyük bir fark yaratacak. Yeni LM modeli, Eylül ayından itibaren Türkiye’de de satışa sunulacak.
Üst seviye lüks bir limuzinin özelliklerini geniş bir minivan olarak daha ileriye taşıyan LM, yeni NX, RX ve tam elektrikli RZ SUV’larının akabinde Lexus’un yeni periyodunu temsil eden dördüncü model oldu. “Luxury Mover”ın kısaltması olan LM’in ismindeki L harfi, LS sedan, LC coupe/convertible ve doğu Avrupa pazarında sunulan LX SUV üzere LM’in de bir Lexus amiral gemisi modeli olduğunu vurguluyor.
Lexus, yeni LM modeliyle birlikte markanın Omotenashi misafirperverlik ideolojisini eşsiz bir düzeye taşıdı. LM’in tüm ayrıntıları, araç içerisindekilerin her an kendilerini büsbütün meskeninde üzere hissedecekleri formda geliştirildi. Tıpkı vakitte taşınabilir ofis olmanın tüm muhtaçlıklarını karşılayacak halde tasarlanan LM, her koşulda yüksek konfor sağlıyor. Koltuklar kusursuz takviyesi ve konforu sağlarken araç içerisindeki sıcaklık ve hava kalitesi de her vakit hassasiyetle denetim edilebiliyor.
LM, tüm Lexus’lar üzere sürüş tecrübesi ön plana alınarak geliştirildi. Lexus Sürüş İmzası’nın temel kıymetleri olan Konfor, Denetim ve İtimat ögeleri, yüksek rijitliğe ve alçak yük merkezine sahip GA-K platformuyla elde edildi. Araç içerisindeki yüksek kalitedeki personellik ve gelişmiş teknolojiler ise, şahsileştirilmiş lüksün Omotenashi vizyonunu yansıtıyor.
LM ile lüksün, konforun ve teknolojinin zirvesi
Tamamen konfor ve lüks odaklı olarak tasarlanan yeni LM, farklı müşterilerin hayat usulüne ve gereksinimlerine nazaran geniş bir eser yelpazesiyle sunulacak. Büsbütün en başından itibaren lüks yolcu taşıma aracı olarak üretilen LM, dört ve yedi koltuklu versiyonlarla tercih edilebilecek. Yedi koltuklu modelde orta sıradaki VIP koltuklar hacim ve erişilebilirlik açısından ön planda tutuldu. Ek olarak üçüncü sıra koltuklar, daha fazla yük alanı gerektiğinde başka ayrı açılıp/kapanabiliyor.
Dört koltuklu model, çok işlevli iki art koltukla birlikte lüksün doruğu olarak dikkat çekiyor. Bu art koltuklarda her seyahati son derece konforlu ve keyifli hale getiren çok sayıda özellik yer alıyor. Bunlar ortasında 48 inçlik geniş ekranın yanı sıra karartılabilen cam panel barındıran ön-arka kabin ortasında bir bölme bulunuyor. Bu ekran isteğe nazaran tam ekran olarak yahut farklı yolcu tercihlerini karşılamak için sağ/sol farklı ekranlar olarak kullanılabiliyor. Kullanıcılar, içeriği direkt akıllı telefonlarından yahut tabletlerinden ekrana yansıtabiliyorlar. Birebir vakitte iki HDMI temas noktası aracılığıyla da ekrana bağlanmak mümkün. Sistem online iş toplantıları için de kullanılabiliyor. Yedi koltuklu modelde ön konsoldan bağımsız olarak çalıştırılabilen 14 inçlik art multimedya ekranı da yer alıyor.
Özel olarak geliştirilen Mark Levinson 3D Surround Sound Ses Sistemi dört koltuklu modelde 23 hoparlöre ve yedi koltuklu modelde 21 hoparlöre sahip. Ayrıyeten kabin konforu, ısıtma ve havalandırmayı hassas bir biçimde denetim etmek ve yönlendirmek için termal sensörler kullanan daha sofistike bir Lexus Climate Concierge özelliğiyle daha ileriye taşınıyor.
Yeni LM modelinde sessizlik de önceliklerden biriydi ve bunun için geliştirilmiş bir ses izolasyonu kullanıldı. Ayrıyeten gürültüyü azaltan jantlar ve lastiklerin yanı sıra kabinde düşük frekanslı gürültüleri azaltan Faal Gürültü Denetimi de yer alıyor.
Tüm çizgileriyle şık bir tasarım
LM, Lexus’un yeni periyodunu temsil eden dizaynına sahip ve şık bir şıklık temasıyla geliştirildi. Sonuç olarak ortaya eşsiz ve kendinden emin görünen, tıpkı vakitte kolay hareketler sağlayan bir tasarım çıktı. LM’in uzunluğu 5,130 mm, genişliği 1,890 mm ve yüksekliği 1,945 mm oldu. Cömert genişliği, yüksekliği ve 3,000 mm’lik aks aralığı, art yolcuların hayat alanını azamiye çıkaran kilit noktalar oldu.
Cesur ön kısım, Lexus’un imzası olan ön panjurla bir ortaya getirildi. Spindle ön panjur biçimi, tamponun altındaki ince açıklıklarla entegre edilerek far dizaynını da birbirine bağlıyor. LM modelinin akıcı sınırları, karartılmış ön ve art sütunlarla vurgulanıyor. Geniş camlar ise ferahlık hissini artırıyor. Büyük kayar kapılar sayesinde araca binmek çok daha kolay hale geldi.
Aracın şoför kokpiti, tüm başka yeni Lexus modelleriyle birebir ayrıntılara dikkat edilerek Omotenashi ideolojisine uygun olarak tasarlandı. Tüm denetimler, göstergeler ve bilgi ekranları Tazuna konseptine nazaran konumlandırıldı. Bu sayede şoförün yalnızca çok küçük el ve göz hareketleri yapması kâfi oluyor ve büsbütün yola odaklanabiliyor. “Tazuna”, bir binicinin dizginleri nazikçe ayarlayarak at üzerinde sahip olduğu birebir cinsten sezgisel denetimi tanımlayan Japonca bir sözden geliyor.
Lexus LM hibrit motordan güç alıyor
Sürüş konforu ve sürüş memnuniyetini bir ortaya getiren LM, Avrupa’da LM 350h ismiyle Lexus’un 2.5 litrelik kendi kendini şarj eden hibrit güç ünitesine sahip. Yeni NX 350h ve RX 350h modellerinde de kullanılan hibrit sistem, yüksek verimliliği, sessiz sürüşü ve rafine performansıyla dikkat çekiyor. Toplam gücü 245 HP olan LM 350h, 239 Nm tork üretiyor.
Standart olarak E-Four elektronik dört çeker sistemine sahip olan LM 350h, daha yeterli yol tutuş ve art koltuk konforunu artırmak ismine torku otomatik olarak dengeliyor. Sürüş koşullarına nazaran tork önden geriye 100:0’dan 20:80 oranına kadar ayarlanabiliyor.
Bununla birlikte LM, yeni NX, RX ve RZ modellerinde de yer alan son kuşak Lexus Safety System + etkin güvenlik ve şoför asistanları sistemleriyle donatıldı. Bu güvenlik paketi daha geniş ölçekte kaza senaryolarını algılayabiliyor. Kazalardan kaçınmaya yahut tesirini azaltmaya yardımcı olacak halde gerektiğinde ikaz veriyor, yönlendirme, frenleme ve çekiş gücü takviyesi sağlıyor. Bu güvenlik sistemi, şoföre doğal hisler verecek halde ayarlandı. Çalışma kapsamı birebir vakitte sürüş yükünü de düşürerek yorgunluğun azaltılmasına ve şoförün her vakit dikkatini muhafazasına katkı sağlıyor. Ayrıca LM, Acil Direksiyon Yönlendirme Takviyesi ve Adaptif Sürat Sabitleyici içeren Çarpışma Önleyici Sistem ile birlikte, daha yavaş kent trafiğinde daha inançlı sürüş için Proaktif Sürüş Asistanı’na sahip. Şoför Monitörü, daima olarak şoförün durumunu takip ederek, reaksiyon verilmediği durumlarda aracı yavaşlatabiliyor yahut durdurabiliyor. Art kayar kapılar dahil olmak üzere kapılarda Lexus’un şık e-latch elektronik kapı açma sistemi yer alıyor. İnançlı Çıkış Asistanı birlikte çalışan sistem, arttan gelen trafiği algılayarak kapının açılmasıyla yaşanan kazaların önüne geçiyor.
Hibya Haber Ajansı