TeknolojiHaber Girişi : 07 Mart 2023 11:54

Panasonic, çözümleriyle perakendecilere yardımcı oluyor

Panasonic, çözümleriyle perakendecilere yardımcı oluyor

E-ticaretin arttığı Avrupa’da fizikî perakendeciler de müşteri tecrübesini güzelleştirmek ve müşterilerinin mağazalarına gelmek istemesini sağlamak için teknolojiye yöneliyor. Perakendeciler, Panasonic’in bu alandaki en yeni tahlillerini Münih’teki Panasonic Campus – the Customer Experience Centre’da inceleyebiliyor.

Panasonic, e-ticaretin büyümesini sürdürdüğü bu devirde Münih’te sergilediği tahlilleriyle perakendecilerin müşterilerinin mağazalarını ziyaret etmek istemesini sağlayacak. Panasonic, bu tahlillerinde yapay zeka, gerçek vakitli takip ve mağaza içi idare üzere perakende dünyasına istikamet veren trendlerden güç alıyor.

Perakende tecrübesi, içgörülerle iyileştiriliyor

Perakende tecrübesini güzelleştirmesi için mağaza yöneticilerine müşterilerin davranışlarına yönelik içgörü sağlayabilme imkanı, perakende teknolojilerinin en kıymetli alanlarından birisi haline geldi.





Customer Experience Centre’da perakendeciler, Panasonic Grid-EYE ismi verilen ve müşterilerin mağazadaki hareketlerini takip etmek için kullanılan özel kızılötesi sensörleri inceleyebiliyor. Bu tahlil, mağazadaki yerleşimin uygunlaştırılması için kullanılabilecek müşterilerin mağaza içinde ilerlediği istikamet yahut mağaza içinde en çok durdukları yer üzere pek çok yararlı bilgiler sunabiliyor.

Bu tahliller, yapay zekadan güç alan kameralarla da birlikte kullanılabiliyor. Kameralar güvenliğin yanı sıra mağazadaki insan sayısını belirlemek ve rafta eksik eser olup olmadığının takibini yapmak için de KVKK gerekliliklerine uyumlu olacak biçimde kullanılabiliyor.

Fiyatlar gerçek vakitli olarak takip ediliyor

Verimliliği artırmak ve stokları daha tesirli yönetebilmek için elektronik raf etkiketlerine (Electronic Shelf Labelling, ESL) geçiş yapmak, perakendeciler açısından kıymetli bir adım. Münih’teki merkezde sergilenen Panasonic ESL tahlili de fiyatlandırmanın kategori idaresi, envanter ve öngörü üzere öteki kıymetli idare sistemleriyle nasıl bağlanabileceğini ve merkezi bir biçimde denetim edilebileceğini gösteriyor. Merkezdeki bir bilgisayar üzerinden bir eserin fiyatı yahut bilgisi değiştirildiğinde mağazadaki elektronik raf etiketleri de tek bir tuşla otomatik olarak güncellenebiliyor. Panasonic ESL tahlilinin kullanıcıları, fiyatlandırma yanılgılarının yüzde 100 azaldığını ve fiyat güncellemeleri için harcanan müddetin yüzde 80 düzgünleştiğini belirtiyor. Böylelikle çalışanlar da müşterilerin şahsen gördüğü daha tesirli alanlarda misyon alabiliyor.

Bu etkietler birebir vakitte müşteri tecrübesini düzgünleştirmek için de kullanılabiliyor. Mesela müşteriler etiketlerdeki QR kodlarını taradığında eserin içindekileri, tanımları ve hatta fırsatları ve muadili eserleri de görebiliyor.

Tedarik zincirinde yapay zeka

Yapay zekanın tedarik zincirindeki tesiri, perakendecilerin art ofis operasyonlarını neredeyse dönüştürmek üzere. Panasonic’in sahibi olduğu yapay zeka tedarik zincir uzmanı Blue Yonder’ın uygulamaları, eserlerin çok vakit kaybetmeden yine sipariş edilmesinden stokların ve teslim edilen eserlerin idaresine kadar tedarik zincirinin pek çok basamağını takip edebiliyor ve güzelleştirebiliyor. Bu tahliller de yakında Customer Experience Centre’da sergilenecek.

Mağaza içi yönetim

Teknoloji, mağazadaki müşterilerin dikkatlerini çekmek ve onlara özel fırsatlar sunmak için de kullanılıyor. Panasonic’in mağazalardaki projektörleri ve ekranları, müşterinin profiline bağlı olarak bir raftan geçerken özel indirimleri yahut eserleri göstermek için kullanılabiliyor. Bu teknoloji alışveriş yapanları mağazaya çekmek yahut alışveriş yaparken onlara yol tanımı vermek için tesirli bir biçimde kullanılabiliyor.

Perakende çalışanları tarafında ise sağlam TOUGHBOOK el terminalleri ve tabletleri, gerçek vakitli bilgi sağlayabiliyor ve mağaza içindeyken verimliliği artırabiliyor. Bu aygıtlar sipariş almak, eser seçmek, barkod taramak ve mağaza katında stok bilgisine ulaşmak üzere işler için kullanılabiliyor.

Ek hizmetler

Gelir fırsatlarını en üst seviyeye çıkartmak isteyen perakendeciler, müşterilerine sunabilecekleri ek hizmetler arıyor. Akıllı kilitli dolaplar için mağazayı yahut otopark alanını kullanmak, müşterilerin mallarını kolaylıkla teslim almasına imkan tanıyan tanınan bir seçenek haline geliyor.

Panasonic Smartlocker da 6, 8, 10 yahut 12 bölmeli olacak biçimde tasarlanmış yeni ve modüler bir sistem sağlıyor. Bu sistemde dört farklı sıcaklığa uygun dolaplar da bulunuyor. Bu seçenekler ortasında koli üzere günlük eşyalar için olağan bir ortam dolabı, yiyecek ve hatta tıbbi eserler için soğutulmuş ve dondurucu dolaplar ve paket servis siparişlerini gerçek sıcaklıkta tutmak için ısıtmalı kilitli dolaplar bulunuyor.

Bu sayede kullanıcılar süratli, inançlı ve temassız teslimat tahliline sahip olmanın yanında eşyalarını da çarçabuk, verimli ve esnek bir biçimde alabiliyor yahut iade edebiliyor. 7/24 erişimin yanı sıra iç ve dış yer versiyonlarıyla Panasonic Smartlocker, müşterilerin eserleri kendilerine uygun bir vakitte ve yerde almasına ve iade etmesine imkan tanıyor.

Teknoloji, mağazaların da popülerleşmesine imkan tanıyor

Son yıllar, klâsik perakendeciler için güçlü geçti fakat en yeni teknoloji tahlilleri, fizikî perakendecilerin e-ticaret karşısında avantaj sahibi olmasını sağlıyor. Müşteri tecrübesindeki bu cins güzelleştirmelerle pek çok müşteri, caddede yahut alışveriş merkezlerinde yorulana kadar alışveriş yapmanın keyfini tekrar yaşıyor.

Hibya Haber Ajansı