2020’den bu yana değerli bir yol kat eden dijitalleşmenin tesiri finansal eser ve hizmetlere erişimde de kendisini göstermeye başladı. Gerek işletmeler, gerekse ferdî kullanıcılar için finansal gereksinimlere taşınabilir ve web tabanlı uygulamalarla karşılık veren finansal teknoloji (fintek) şirketleri, geliştirdikleri yazılımlarla geniş bir kullanım alanına ulaştı. The Harris Poll tarafından yürütülen bir araştırmada, fintek benimseme oranının %80 ile tüm vakitlerin en yüksek düzeyine ulaştığı görüldü. Yeni kuşak finansal teknolojilere yönelik yeni mevzuatlar, Türkiye pazarında da yerli fintek şirketleri ortasındaki rekabeti artırdı.�
Konuyla ilgili değerlendirmelerini paylaşan Parolapara CEO’su Fatih Çelik, “Son kullanıcıların finansal teknolojilerin sunduğu kolaylık ve hızı fark etmesi, endüstri gelişimine ivme kazandırıyor. Fintech şirketlerinin geliştirdiği uygulamalar giderek daha fazla ana akıma dönüşüyor” dedi.
10 şahıstan 9’u 2022’de fintek tahlillerinden faydalandı
Söz konusu araştırmada 10 bireyden 9’unun 2022’de kullandığı finansal uygulamalardan yarar gördüğünü söz ettiği kaydedilirken, fintek uygulamalarının 2 kullanıcıdan birine finansal denetim hissi verdiği belirtildi. Bu bilgiler, klâsik finansal kuruluşlara kıyasla kullanıcı taleplerini daha uygun tahlil edebilen ve buna uygun, taşınabilir odaklı tecrübeler geliştirebilen fintek şirketlerinin kapsayıcılık ve kolaylık hedeflerine birkaç adım daha yaklaştığını ortaya koydu.�
Dünyanın global salgının başından bu yana bir ekonomik uğraş içinde olduğunu hatırlatan Fatih Çelik, “Araştırmaya göre 5 kişiden üçü fintek çözümlerinin ekonomik zorlukları aşmaya yardımcı olduğunu söylüyor. Bu durumun finansal kontrol hissiyle yakından ilgisi var. Ekonominin yeni paydaşları olan genç nesilleri, alıştıkları arayüzlerle ve kolaylıkla yakalayan finansal teknoloji çözümleri, kullanıcıların ihtiyaç duyduğu güveni de inşa edebiliyor” sözlerini kullandı.�
POS aygıtı ve toplam kart sayısı %16 arttı
Bankalararası Kart Merkezi tarafından yayımlanan datalar, Türkiye’de POS aygıtı sayısının geçtiğimiz yıl %16,6, banka/kredi ve ön ödemeli kartları kapsayan toplam kart sayısının ise %16,8 arttığını gösterdi. Bu bilgilerin ödeme araç ve alışkanlıklarındaki dönüşümün olgunlaştığına yönelik işaretler taşıdığına dikkat çeken Fatih Çelik, “Ağustos 2022’de Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası’ndan elektronik para ve ödeme kuruluşu lisansı alarak faaliyetlerine başlayan Parolapara olarak, ‘finansal özgürlüğün parolası’ mottomuzla hem son kullanıcıya hem de işletmelere yönelik tahlillerimizle ekosisteme dahil olduk. Sanal POS tahlilimiz kapsamında kolay entegrasyonla üye işyerlerini çok kısa mühlet içinde tahsilat yapabilir hale getiriyor, daima teknik dayanak imkanıyla ebediyen yanlarında oluyoruz. Tüm süreçlerini ayrıntılı olarak görebildikleri panel üzerinden hak ediş bakiyelerini istedikleri bankaya çekebilen, bakiyeleri ile ayrıyeten B2B ve B2C ödemelerini kolaylıkla gerçekleştirebilen üye işyerleri, Parolaparanın sunduğu sanal pos altyapısı ile Woocommerce, OpenCart üzere e-ticaret sistemlerine entegre olarak ödeme almaya başlayabiliyor. %95 ve üzeri başarılı süreç oranı sunan ödeme altyapımız, üye işyerlerini birden fazla bankayla muahede yapma zorluğundan kurtarıyor” diye konuştu.�
Yeni tahliller yolda�
Üye işyerlerini müşteri değil, iş ortağı olarak gördüklerini vurgulayan Parolapara CEO’su Fatih Çelik, değerlendirmelerini şu sözlerle sonlandırdı: “Çok yakında link ile ödeme alma, sanal POS ve toplu ödeme gönderme çözümlerimize ek, BKM TechPos uyumlu Android POS eserlerimizi devreye alacağız. Bu sayede işletmelerin ödeme aldığı her noktada işlerini kolaylaştırır hale geleceğiz. Ferdî ve kurumsal müşterilerimiz için yayımlayacağımız Android ve iOS taşınabilir cüzdan uygulamalarımızın, günlük hayatta en çok tercih edilen finans uygulamaları ortasında yer almasını hedefliyoruz. Kurumsal müşterilerimizin yanı sıra kişisel müşterilerimiz için de 7/24 para transferi, QR kod ile para gönderme/alma, mutabakatlı markalardan nakit iade üzere tahlillerimiz için çalışıyoruz. Halihazırda devam eden BKM üyelik sürecimizin tamamlanmasının akabinde da Troy, Mastercard ve Visa kart şemalarını destekleyen fiziki kart eserimizi de en kısa müddet içinde kullanıcılarımızla buluşturmayı hedefliyoruz.”