DünyaHaber Girişi : 18 Nisan 2023 12:50

Podcast içeriklerine olan küresel ilgi katlanarak artıyor

Podcast içeriklerine olan küresel ilgi katlanarak artıyor

Sesli bir dijital içerik formatı olan podcast, dünya çapında her geçen gün daha fazla ilgi görüyor. Yapılan araştırmalar 16-64 yaş ortasındaki internet kullanıcılarının yüzde 21,4'ünün haftalık olarak podcast dinlediğine işaret ederken, 2022 yılının üçüncü çeyreğinde günlük ortalama dinleme mühletinin 1 saat 2 dakika olduğunu gösteriyor.

İnternet üzerinden bir bilgisayara yahut taşınabilir aygıta indirilmek üzere hazırlanan, ekseriyetle bir dizi olarak sunulan ve abonelerin yeni kısımlara otomatik olarak erişilebildiği dijital ses evrakı olarak tanımlanan podcast, günümüzde tüm dünyada gördüğü artan istek ile dijital içerik dünyasında yankı uyandırıyor.

Dijitalleşmenin ve global olarak internet erişilebilirliğinin gösterdiği artışa paralel olarak, bilgi, fikir ve haber üzere çeşitli alanlarda dijital içerik cinslerine olan ilgi de artış gösteriyor ve podcast bu alanda bilhassa son yıllarda daha fazla dikkat çekiyor. Yapılan araştırmalar 2022'nin 3'üncü çeyreği prestijiyle podcast'lerin artık ABD'deki 13 yaş ve üzeri şahısların yüzde 18'ine ulaştığına işaret ediyor. Bu data, 2021'in 3'üncü çeyreğine kıyasla yüzde 20'lik bir artış manasına gelirken, 2014'teki erişimin ise üç katından fazla.

Podcast'e yönelik global ilgili yaygınlaşıyor





We Are Social için Meltwater tarafından hazırlanan araştırma sonuçları, 16-64 yaş ortasındaki internet kullanıcılarının yüzde 21,4'ünün haftalık olarak podcast dinlediğine işaret ederken, Brezilya en fazla podcast dinlenen ülke (16-64 yaş arası nüfusun yüzde 42,9'u) olarak öne çıkıyor. Brezilya'yı sırasıyla Endonezya (yüzde 40,2),Meksika (yüzde 34,5) ve İsveç (yüzde 30,5) takip ederken, araştırmaya dahil edilen ülkeler ortasında en az podcast dinleyen ise Japonya (yüzde 4,1). Tıpkı araştırmaya nazaran dünya genelinde, çalışma çağındaki her beş internet kullanıcısından biri (yüzde 21,2) artık her hafta podcast dinlediğini söylüyor ve giderek daha tanınan hale gelen sesli içerikleri dinlemek için günde ortalama 1 saat 2 dakika harcıyor.

Edison Research tarafından yayınlanan datalar ise podcast dinleyici kitlesinde günden güne cinsiyet eşitliğinin de dengelendiği gösteriyor. ABD'de 18 yaşından büyük 1,567 bayan iştirakçi ile yapılan çevrimiçi görüşmeler sonucunda elde edilen bilgilere nazaran en az bir kere podcast dinlemiş olan bayan dinleyici oranı 2017'de yüzde 37 iken 2022'de yüzde 56 seviyesine ulaşmış durumda. Bu bilgiye nazaran 2022 yılı prestijiyle podcast dinleyicilerinin yüzde 52'sini erkekler, yüzde 48'ini ise bayanlar oluşturuyor.

Podcast'in global iktisattaki yansımalarını ortaya koyan araştırmalar ise Podcast gelirlerinin 2021'de birinci kere 1 milyar doları aştığına ve o yıl yüzde 70'ten fazla artarak yaklaşık 1,5 milyar dolara ulaştığına işaret ediyor. Süren artış trendinin bu yıl 2 milyar dolara ulaşması ve 2024'te de ikiye katlanması bekleniyor.

Poddy, podcast dinleme alışkanlıklarının geleceğine ışık tutacak

Herkesin özgürce ve her lisanda sesini duyurabildiği küresel bir platform oluşturmak üzere Londra'da temelleri atılan ve iki Türk teşebbüsçü tarafından geliştirilen yesyeni ve çok sesli podcast platformu Poddy, Türkiye'de podcast dinleyicilerine yenilikçi tecrübeler sunuyor. Yayına alındığı 24 Şubat 2023'ten bu yana kullanıcı kitlesi artmaya devam eden Poddy, sunduğu ayrıcalıklı özelliklerle dünyada tek olma özelliği taşıyor.

Podcast alanında global manada artmaya devam eden ilgiyi, podcast'in ve Poddy'nin geleceğini pahalandıran Poddy CEO'su Cüneyt Göktürk, “Tüm dünyada bireylerin ve markaların dijital içeriklere artan ilgisi paralelinde podcast içerikleri de kendine özel bir alan oluşturmaya, global manada büyük bir kitle tarafından takip edilmeye başladı. Bu artışı sayılarla ortaya koyan bilgiler bize podcast'in yakın gelecekte daha evvel hiç olmadığı kadar büyük bir dinleyici kitlesine ulaşacağını gösterirken, podcast'in de daha gelişmiş bir içerik formatı haline gelebilmesi gerektiğini düşünüyoruz. Araştırmalarımızda sıklıkla karşımıza çıkan bilgiler dinleyicilerin dinledikleri içerik üreticileri ile samimi bir bağ kurduklarının altını çiziyor. Poddy'i de özünde bu bakış açısıyla hayata geçirdik. Daha evvel hiçbir podcast platformunda bulunmayan etkileşim işlevleri ile geliştirdiğimiz Poddy, sadece anlatıcıların göründüğü bir platform olmanın ötesine geçerek dinleyicilerin de gerek beğenileri gerek yorumları gerekse de bizim ‘podcaps’ diye isimlendirdiğimiz 60 saniyelik mikro podcast kaydederek görünür olduğu ve seslerini duyurabildiği bir dijital uygulamadır. Bu özelliğiyle de dünyada bir birinci olma özelliği taşımaktadır. Zira Poddy'nin de ortaya çıkışında tesiri olan podcastin etkileşimli bir platformda var olmasını sağlayan 'çok sesli podcast platformu' olma faktörü bugüne kadar geliştirilmemişti. Bu bağlamda Poddy, tıpkı metin, görsel ve görüntü içeriklerinin kısmen yahut büsbütün üretildiği/paylaşıldığı platformlarda olduğu üzere ses içeriklerinin yani podcastlerin de üretici ve dinleyici ortasında etkileşim oluşturabileceği bir formata sahip. Sunduğu yararlarla bir dünyada birinci ve tek olma özelliği de taşıyan Poddy'nin bu haliyle podcast ekosisteminde yer alan tüm partilere mesken sahipliği yapacağına ve podcast dünyasının geleceğine ışık tutan yeni özellikleriyle eşsiz tecrübelere kapı aralayacağına inanıyoruz” dedi.

Poddy taşınabilir uygulaması aşağıdaki link aracılığıyla indirilebiliyor: 

https://poddy.co/indir 

Poddy toplumsal medya hesapları 

https://www.instagram.com/poddyturkiye/  

https://twitter.com/poddyturkiye  

https://www.linkedin.com/company/poddy/  

Hibya Haber Ajansı