Renklerin anlamı hayatımızın her köşesine etki ediyor aslında. Araştırmalar renklerin insanların psikolojisini etkilediğini gösteriyor.
Kırmızı
Kırmızının tansiyonu yükseltir, iştah açar, kan akşını hızlandırır. O yüzden yemek markalarının logoları kırmızı renktedir. Coca Cola, Pizza Hut, Ülker, Burger King .. gibi markalar logolarında kırmızı rengi kullanmışlardır. Gençliğe hitap eden ürünlerde de kırmızı renk kullanılır.
Yeşil vejeteryanlığı temsil eder, kasaplar bu nedenle yeşil rengi kullanmazlar. Kırmızıyı kullanılırlar. Yeşil doğanın kendisidir. Ayrıca yeşil renk güven verir. O yüzden banka logolarında genelde yeşil kullanılır. Yatak odası için de rahatlatıcı bir renktir, yaratıcılığı körükler.
Kahverengi
Kahverengi, insanın hızlı hareket etmesini sağlıyormuş. Cansas’da yapılan bir araştırmada, sanat müzesinin duvarlarını değiştirilebilir renklerden yapmışlar. Beyaz ve kahverengi arasındaki farkı ortaya koymak için bir süre duvarları beyaz olarak bırakmışlar.
Siyah
Siyah hırsı, gücü ve tutkuyu temsil eder. İş görüşmelerinde: “ Şirketimizde işe başladığınızda size araba verecek olsak hangi rengi tercih edersiniz?” diye sorduklarında siyah cevabını verirseniz şirket sizi hırslı ve yükselmeyi isteyen bir elaman diye düşünür. Bizde ve batıda, siyah matemi simgelerken Japonya’da mutluluğun simgesidir.
Mor
Mor insanların bilinç altlarındaki korkuyu açığa çıkarttığı tespit edilmiştir. Birçok intihar vakasında intihar edenlerin tüm eşyaları mor olduğu gözlemlenmiştir.
Mavi
Freud maviyi, okyanusa benzetir, sakin diye betimlemiştir. Faber Birren ise mavinin tansiyonu düşürdüğünü söyler. Araplar ise mavi taşların, firuzenin kanın akışını yavaşlattığına inanır.
Sarı
Sarı geçiciliğin ifadesidir. Aynı zamanda çekiciliği temsil eder. Tüm dünyada taksilerin sarı olmasının nedeni dikkat çeksin ve geçici olduğu bilinsin diye. Araba kiralama şirketlerinin de logoları sarı renktedir. O yüzden dünyada hiçbir banka ambleminde sarı rengi kullanmaz.
Turuncu
Turuncu, dikkat çeken bir renktir. Eğer bir ürün veya markada bu rengi tercih ederseniz bu ürün herkes için imajını verirsiniz. İnsanlar Turuncu rengi kaplı alanlara daha rahat girerler.
Pembe
Pembe karşı tarafa rahatlık hissi gönderir. Özellikle ödeme yapacağımız kişiler pembe giydikleri takdirde kendimizi daha rahat hissederiz.
Bronz
Bronz renk negatif bir etki yaratır. Tepki almak isterseniz bronz renk işe yarar, içki rengiyle benzemesinden dolayı içki reklamlarında bronz renk kullanılır.