Siber güvenlik şirketi ESET, şirketlerin ve bilişim uzmanlarının MDR ile ilgili hakikat adımları atabilmeleri için dikkat etmeleri gerekenleri bir ortaya getirdi. �
Şirketler pandemi periyodunda çok süratli karar vermek durumunda kaldıkları için kurumlarını atağa açık hale getiren yanlış yapılandırmaları da benimsediler. Birtakım kurumlar şirket içi tahlilleri art plana attılar. Hibrit çalışma modeli ile meskende denetim edilemeyen aygıtlar ve bunları kullanan dikkatsiz çalışanlardan kaynaklanan meselelerle boğuştular. Yeni iş yapış biçimleri ve yeni alışkanlıklar ihlallerin yaygınlaşma ihtimalini artırdı. 2021 yılında ABD’de kamuya açıklanan bilgi ihlallerinin tüm vakitlerin en yüksek düzeyine ulaştığı görüldü. Bu durum, ihlal olaylarının algılanmasını zorlaştırıyor ve denetim altına alınmasının maliyetini artırıyor. Bir data ihlalini algılamak ve denetim altına almak için ortalama müddet şu anda 277 gün ve güvenliği ihlal edilmiş 2.200-102.000 kayıt için ortalama maliyet 4,4 milyon ABD Doları olduğu belirtiliyor.
Yönetilen Algılama ve Cevap manasına gelen Managed Detection and Response (MDR), siber atakları mümkün olan en süratli formda tespit etmek ve bunlara müdahale edebilmek için dış kaynak sağlayıcı tarafından gerekli teknolojilerin temini, pozisyonlandırılması, işletilmesi ve yürütülmesi olarak tanımlanıyor. MDR, dal önderi teknolojinin ve insan uzmanlığının birleşimi olarak öne çıkıyor. Yetenekli tehdit avcılarının ve olay yöneticilerinin siber riski en aza indirmeye yardımcı olmak üzere araçların sonuçlarını tahlil ettiği Güvenlik Operasyonları Merkezi (SOC) içinde bir ortaya gelirler.�
ESET Türkiye Eser ve Pazarlama Müdürü Can Erginkurban,�kuruluşların günümüzün en kıymetli IT gereksinimlerinden olan siber güvenlik bahislerinde tahlil ve hizmet satın alacakları firmalar ile güçlü bir bağları olması gerektiğine inandıklarını söyleyerek şu değerlendirmede bulundu:
“Süreçlerin basit alım satım işlemleri dışında güvene dayalı bir iş ortaklığına dönüşmesi gerekiyor. ESET Türkiye olarak MDR hizmetlerimizi katma değerli hizmet sağlayıcılarımız aracılığı ile müşterilerimize ulaştırıyoruz. Türkiye’nin çeşitli bölgelerinde siber güvenlik ve iş sürekliliği başta olmak üzere kuruluşların tüm IT ihtiyaçlarına yanıt verebilecek çok değerli iş ortaklarımız bulunuyor”.�
Bir MDR tahlil sağlayıcısında olması gereken 5 özellik
“Mükemmel algılama ve karşılık teknolojisi: Yüksek algılama oranları, düşük yanlış tespitler ve en az sistem ayak izi ile tanınan bir üreticinin eserlerini kullanıyor olmalı. Bağımsız analist değerlendirmeleri ve müşteri incelemeleri faydalı olabilir.
Önde gelen araştırma yetenekleri: Tanınmış virüs laboratuvarları yahut benzerlerine sahip üreticiler, ortaya çıkan tehditleri durdurma açısından avantajlıdır. Bunun nedeni, uzmanlarının her gün yeni taarruzları ve bunların nasıl azaltılacağını araştırmasıdır. Bu istihbarat, bir MDR için kıymet biçilmezdir.�
24/7/365 takviye: Siber tehditler global bir olgudur ve ataklar her yerden ve her vakit gelebilir, bu nedenle MDR takımları tehdit ortamını gece gündüz her vakit izliyor olmalıdır.
Üst seviye müşteri hizmetleri: İyi bir MDR grubunun işi, sadece ortaya çıkan tehditleri süratli ve aktif bir formda algılamak ve bunlara cevap vermek değildir. Şirket içi güvenliğin yahut Güvenlik Operasyonları grubunun bir modülü üzere de davranmalıdır. Bu yalnızca ticari bir ilgi değil, bir iştirak olmalıdır. Müşteri hizmetlerinin devreye girdiği yer burasıdır. Üretici, lokal lisan dayanağı ve dağıtım için dünya genelinde hizmet vermelidir.
İhtiyaca nazaran hizmet: Her kuruluş birebir değildir. Bu nedenle MDR sağlayıcıları, kuruluşlar için hazırladıkları teklifleri kuruluşun boyutlarına, IT ortamlarının karmaşıklığına ve gerekli müdafaa seviyesine nazaran özelleştirebilmelidir.”
Hibya Haber Ajansı