Avrupalı şirketler dijital dönüşüm projelerinin verimliliklerini ortalama yüzde 38 artırmasını ve yatırımların geri dönüşünü de (ROI) 5 yıldan kısa bir mühlet içinde tamamlamayı hedefliyor.
Yapılan yeni araştırma, şirketlerin verimliliklerini teknolojiyle artırabileceklerini düşündüğünü, lakin dijital dönüşüm projelerini tamamlamak için büyük bilgi ve maharet pürüzleriyle karşı karşıya kaldıklarını gösteriyor. Üst seviye karar vericiler, Avrupalı şirketlerin teknolojik dijital dönüşüm projelerinin yalnızca 3 yıl içinde verimliliklerini ortalama yüzde 38 artırmasını ve yatırımlarının geri dönüşünü de (ROI) 5 yıldan kısa bir mühlet içinde tamamlamasını istiyor. Lakin şu ana kadar şirketlerin ortalama yalnızca yüzde 15’i dijital dönüşüm projelerini tamamladı.
Ankete katılanların neredeyse yüzde 40’ı dijital dönüşüm kelam konusu olduğunda şirketlerinin, rakiplerinin gerisinde kaldığını düşünüyor. Dijital dönüşüm teknolojilerinin uygulanmasının önündeki en önemli pürüzler ise şirket içindeki bilgi eksikliği (yüzde 35), şirket içindeki BT çalışanının kaynak ve marifet eksikliği (yüzde 32), mevcut BT altyapısıyla birlikte çalışabilirlik konusundaki tasalar (yüzde 30) ve harici uzman BT takviyesi yahut uzman sağlayıcıların farkındalık eksikliği (yüzde 30) olarak sıralanıyor.
Panasonic Connect Avrupa Pazarlama Yöneticisi Jan Kaempfer mevzuyla ilgili şunları söylüyor:
“Bu araştırma, Avrupalı şirketlerin en yeni teknoloji tahlillerinin iş operasyonlarını dönüştürebileceğini ve verimlilikte büyük adımlar atmalarına yardımcı olabileceğini anladığını gösteriyor, fakat birçoğu için hala üstesinden gelinmesi gereken bariz mahzurlar var. Şirketler, bünyelerinde uzmanlık ve kaynak alanlarında eksiklikler yaşıyor ve planlarını uygulamak için muhtaçlık duydukları dış uzman takviyesini bulmakta da zorlanıyor. Panasonic Connect Europe, bir yıldan biraz daha uzun bir müddet evvel bu muhtaçlıkları gidermek için kuruldu. Bu yapının kurulma nedeni tam olarak B2B şirketlerin dijital dönüşüm zorluklarını gidermesine yardımcı olmak için teknoloji donanımını, yazılım tahlillerini ve hizmet uzmanlığını bir ortaya getirmekti.”
Bağımsız araştırma şirketi Opinion Matters tarafından yürütülen ve Panasonic Connect Europe tarafından yaptırılan anket, İngiltere, Fransa ve Almanya’da iş dünyasında dijital dönüşümden sorumlu 300 üst seviye karar vericiyi sorguladı.
Breaking Down the Barriers to Digital Transformation çalışmasının yönetici özetini indirmek için şu adresi ziyaret edin.
Hibya Haber Ajansı