2023’te yapacağı işe alımlarda önceliği depremzedelere vereceğini açıklayan ŞOK Marketler, istihdamda maksat büyütmeye devam ediyor. 2022 sonu prestijiyle çalışan sayısı 45 bini geçen şirket, zelzelenin yaralarını sarmak için açıkladığı istihdam takviyesinin yanı sıra bölgede açtığı konteyner ve prefabrik mağazalarla çalışmalarını kesintisiz sürdürüyor.
ŞOK Marketler, Kamuyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) yaptığı açıklamada 2022 yılı sonu prestijiyle cirosunu yüzde 108,7 artışla 59,3 milyar TL’ye yükselttiğini, çalışan sayısının ise 45 bini aştığını vurguladı. Kısa bir mühlet evvel ülke genelindeki işe alımlarında önceliği işin ihtiyaçlarını karşılayan depremzedelere vereceğini açıklayan şirket, Kahramanmaraş merkezli sarsıntılardan etkilenen vilayetlerin tamamında bölgenin ekonomik olarak tekrar ayağa kaldırılması ve gündelik hayata dönüşün hızlanması için çalışmalarını aralıksız sürdürüyor.
Depremin çabucak sonrasında afet bölgesindeki pek çok mağazasında bulunan eserleri, ilgili yardım kuruluşları iş birliğiyle vatandaşlara fiyatsız dağıtan ŞOK Marketler, bölgeye yakın depolarından da temel muhtaçlık eserlerini depremzedelere ulaştırdı. Şirket, son olarak bölgede konteyner ve prefabrik mağazalarla da hizmet vermeye başladı.
Uğur Demirel: “Ekonomiye ve istihdama katkıyı sürdüreceğiz”
Konuya ait değerlendirmede bulunan ŞOK Marketler CEO’su Uğur Demirel şunları söyledi:
“Hepimizi derin ıstıraba boğan deprem felaketi sonrasında yaralarımızı birlikte sarmak üzere milletimizle dayanışmayı, işimize ve ülkemize kıymet katmayı sürdürüyoruz. Birinci günden itibaren hem zelzeleden etkilenen çalışanlarımıza hem de bölge halkına dayanak olmayı vazife bildik. Bölgedeki çalışanlarımızı ve ailelerini süratle inançlı yerleşim alanlarına taşıdık. Binlerce koli eseri depremzede vatandaşlarımıza ulaştırdık. Bölgede hayatın olağana dönmesine dayanak olmak için tüm imkanlarımızı seferber ettik. Bilhassa zerzevat ve meyve alanındaki satın almalarımızda önceliği bölgedeki üreticilere veriyoruz. Hatay Arsuz’da bahçelerde olgunlaşan yaklaşık 200 ton limonu üreticilerle birlikte toplayarak satın aldık. Böylelikle ağaçta bekleyen eserlerin kısımlarda çürümesini engellerken, çiftçimize de gelir imkanı sağladık. Öte yandan istihdama olumlu katkı sağlayabilmek için bu yıl ülkemiz çapında yapacağımız işe alımlarda önceliği ilgili işin ihtiyaçlarını karşılayan depremzede vatandaşlarımıza vereceğiz. Milletimizle güç birliği yaparak bu sıkıntı günleri atlatacağımıza inanıyoruz.”
ŞOK Marketler Tic. A.Ş. Hakkında:
1995 yılında kurulan ŞOK Marketler Ticaret A.Ş., 2011 yılında bin 200 mağaza ile faaliyet gösterirken Şubat 2023 prestijiyle Türkiye’nin 81 vilayetinde 10 bini aşan mağazası, 45 bini aşan çalışanı, özgün iş modeli, çağdaş perakendeciliğin gereklerine uygun dijital altyapısı, güçlü ve dinamik insan kaynağı ile müşterilerine hizmet vermektedir. 2016 prestijiyle mağaza konseptini büsbütün yenileyen ŞOK Marketler, tüketicilerin temel muhtaçlıklarının tamamına yakınını, bilinen markalı eserlerle ve uygun fiyatlarla, meskenlerinin yakınındaki mağazalarında müşterilerine sunmaktadır. Ayrıyeten, farklı nedenlerle iktisadın dışına çıkmak durumunda kalan Mis, Piyale, Mintax, Amigo, Meskenin üzere esaslı ve bilinirliği yüksek, kaliteli ve uygun fiyatlı, tarihi geçmişi olan özgün markalarını iktisada kazandırarak Türkiye’nin bu kıymetli markalarını müşterilerine piyasanın tanınmış markalı eserleriyle bir ortada sunmaktadır. ŞOK Marketler, mağazalarına giren her bir müşterinin rahat, kaliteli ve hesaplı alışveriş tecrübesinden mutlu olarak ayrılmasını sağlamak vizyonuyla faaliyetlerini sürdürmektedir. Mayıs 2018’de halka arz edilen Şirket’in payları SOKM koduyla Borsa İstanbul’da süreç görmektedir.
Hibya Haber Ajansı