SÖZÜN ÖZÜ (KAVRAMSAL EMPATİ (4))

KAVRAMSAL EMPATİ  (4)

28 Şubat kararlarından;

.“4.a-2)Tarikatlarla bağlantılı özel yurt, vakıf ve okullar, devletin yetkili organlarınca denetim altına alınarak Tevhidi Tedrisat Kanunu gereği Millî Eğitim Bakanlığına devri sağlanmalıdır.” denilmiştir.

28 Şubat kararlarının en önemli ve uygulanması gerekli olan kararı;  tarikatlarla bağlantılı özel yurt, vakıf ve okullarının Millî Eğitim Bakanlığına devri sağlanmalı kararıdır ki; devletin anti laik uygulamalarından kaynaklı üretilen toplumdaki dini cahiliye alanını doldurmak, sözde bu ihtiyacı karşılamak amacı ile ilimden bilimden uzak ağzı laf yapan tarikat, cemaat unsuru şaklabanlar/dalkavukların marifeti ile taban bulmuş ve bu alandan menfaat elde etme amaçlı tarikat,cemaat yapılanmaları ve din ticareti sektörü oluşmuştur.

Laik bir ülkenin din eğitimi; din kurumu olan Diyanet İşleri Başkanlığınca Milli Eğitim Bakanlığına bağlı eğitim öğretim verilen yerlerinden ders saati alınarak yürürlükteki anayasanın haftada iki saat din kültürü öğretimi verilmesi zorunluluğu gereği din dersi adı altında Başkanlığın formasyon almış İlahiyat mezunu öğreticileri marifeti ile lise son sınıfa anayasa ile reşit olma yaşı olan 18 yaşına kadar son sınıf dahil eğitim öğretimi verilmesi gerekir. İslam dinine ve/veya herhangi bir dine mensup olmayan çocukların ebeveynlerinin yazılı talepleri ile din dersi yerine din kültürü dersi alma şeklinde anayasal zorunluluk karşılanmalıdır. Laik bir ülkenin çocuklarının din eğitim ve öğretimi onsekiz yaşına kadar (reşit olma yaşı) din kurumunun mensupları tarafından ilmi düzeyde verilmiş olması; tarikat,cemaat gibi yapılanmaların oluşmasının, bu yapıların taban bulmasının engelidir.

 4.a-3) “Genç nesillerin körpe dimağlarının öncelikle Cumhuriyet, Atatürk, Vatan ve Millet sevgisi Türk Milletini çağdaş uygarlık düzeyine çıkarma ülkü ve amacı doğrultusunda bilinçlendirilmesi ve çeşitli mihrakların etkisinden korunması bakımından,” denilmiştir.

Genç nesillerin körpe dimağlarının çeşitli mihrakların etkisinden korunması pozitif ilimle mümkündür. Cumhuriyet cicilik, Atatürk cücülük, Türk Milletinin çağdaş uygarlık düzeyi cicilik sloganları, ancak darbe alt yapısı oluşturulmaya yaramış, geçmişteki bütün darbelerin arkasında bu cicilik, cücülük sloganları olmuştur. Gerçek Cumhuriyetçi, Atatürkçü ve Vatan ve Millet sevgisi ile milli davranışı ülkü edinmiş milli ve manevi duygularla bilinçlendirme; bilimi, ilimi ve dini gerçekliklerin pozitif eğitim öğretimi ile mümkündür. Nesillerin korunması ancak ve ancak bu şekilde olur.

4.a-(4) “8 yıllık kesintisiz eğitim, tüm yurtta uygulamaya konulmalı.” denilmiştir.

Bu madde doğrultusunda Milli Eğitim Bakanlığına bağlı binlerce okul kapatılmış, çocukların köyünde, beldesinde okuma hakkı elinden alınmış, taşımalı eğitim uygulaması ile devlete ve ebeveynlere büyük maliyetler yüklenmiştir. Bu kararlarla ülkeye ekonomik zarar verilmiş olması bir yana, bundan daha önemlisi eğitim rafa kalkmış, kendi beldesinde, köyünde, sokağında yürür/gezerken eğitim alan çocuklar,  beldesinden, köyünden ve sokağından koparıldığından ezberle tilerle robotlaşma ile karşı karşıya bırakılmıştır. İtiraf etmeliyim ki; 2024 yılından 28 Şubat 1997 tarihine kavramsal empati kurulduğunda alınan 28 Şubat kararları denilen kararlardan 4.a-(4) maddesi amacına ulaşmıştır. Bu dönemin nesli heba edilmiştir.

4.a-5) “Temel eğitimi almış çocukların,ailelerinin isteğine bağlı olarak, devam edebileceği kuran kurslarının Millî Eğitim Bakanlığı sorumluluğu ve kontrolünde faaliyet göstermeleri için gerekli idari ve yasal düzenlemeler yapılmalıdır.” denilmiştir.

Laik bir ülkenin din kurumu Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından kuran kurslarının açılması ile eğitim öğretim verilmelidir. Millî Eğitim Bakanlığının sorumluluğu ve kontrolünü istemek laik ciciliğin ezberinden ibarettir.

devam edecek

Yorum Yaz
  • UYARI: Konuyla ilgisi bulunmayan, hakaret içeren cümleler veya imalar, inançlara saldırı, şiddete teşvik yorumları onaylanmamaktadır.