Çin’de şubat ayında yaklaşık 525 bin elektrikli araç satıldı. Bu sayı, evvelki yılın şubat ayına kıyasla yüzde 55,9, ocak ayına kıyasla ise yüzde 28,7 oranında artışa denk düşüyor. Yeni pastanın en büyük hissesini alan marka ise BYD oldu.
Çin’de devlet yeni güçlü araçların üretimi ve tüketimini teşvik edici siyasetler uyguluyor. Bu kategoride yalnızca elektrikli araçların yanı sıra elektrikli ve birebir vakitte yakıtla çalışan akülü hibrid araçlar da bulunuyor.
Ocak ayı satışları, klâsik olarak yüksek olan aralık ayına nazaran düşük olmakla birlikte 2022 Ocak ayına kıyasla yükselerek 408 bin ünite elektrikli araç olmuştu. Şubat ayında ise satışlar yükselerek 376 bin adet salt elektrikli üniteye, 149 bin adet şarj edilebilir hibrid şeklinde dağılmıştı. Bir yıl öncesinin tıpkı ayına kıyasla, salt elektrikli araçların satışı yüzde 43,9, şarj edilebilir hibrid olanların satışı ise yüzde 98 oranında artmış görünüyor.
Öte yandan Çin’de şubat ayında elektrikli, hibrid, akaryakıtlı olmak üzere toplam 1 milyon 976 bin araç satıldı. Bu bağlamda, bir yıl öncesine kıyasla yüzde 13,5 oranında bir artış var. Ayrıyeten yeni güçlü araçların pazar hissesi yüzde 26 kadar olmuş durumda.
Kaynak: Çin Memleketler arası Radyosu
Hibya Haber Ajansı