Toyota, 1 Nisan’dan itibaren Başkanlık ve CEO’luk vazifesini Akio Toyoda’dan devralan yeni CEO’su Koji Sato ile birinci basın toplantısını gerçekleştirdi. Koji Sato önderliğinde üst idarenin yer aldığı sunumda, Toyota’nın geleceğine dair stratejileri açıklandı.
Çevresel ve teknolojik değişimlere süratli karşılık vererek yalnızca otomotiv bölümünde değil birçok alanda öncülük eden Toyota, açıkladığı yol haritasıyla liderlik rolünü daha da ileriye taşımayı amaçlıyor.
Artan verimlilik ile menziller katlanacak
Hibrit modellerin öncülüğünde elektrikli araç satış adetlerini artıran marka, tıpkı vakitte plug-in hibrit eser gamı seçeneklerini de artırıyor. Tam elektrikli eser yelpazesini de genişleten Toyota, 2026 yılına kadar 10 yeni elektrikli model daha tanıtmayı hedefliyor. Tıpkı vakitte 3 yıl içerisinde şirketin yıllık tam elektrikli araç satışlarının 1.5 milyona ulaşması planlanıyor. Bu süreçte günümüzdeki elektrikli araçlardan büsbütün farklı yeni jenerasyon elektrikli araçlar geliştirmeyi de planlayan Toyota, daha yüksek verimliliğe sahip batarya kullanımıyla menzili iki katına çıkarmayı, daha dikkat alımlı dizaynlar ortaya koymayı ve daha heyecan verici sürüş performanslar sunmayı hedefliyor.
Bununla birlikte yeni plug-in hibrit modellerin artan batarya verimliliğiyle elektrikli sürüş menzilleri 200 kilometrenin üzerine çıkarılacak. Yakıt hücreli araç gelişimine de tüm süratiyle devam eden marka, hem binek hem de ticari araç segmentinde kullanımı artırmaya yönelik çalışmalar yapıyor. Hibrit araçlar ise, daha ulaşılabilir birer çevreci araç olmalarıyla ve yüksek verimlilikleriyle önümüzdeki periyotta ülkü bir alternatif olmaya devam edecek.
2035’te tüm küresel fabrikalarında karbon nötr olma gayesi açıklayan Toyota, küresel olarak sattığı araçların ortalama CO2 emisyonunu 2019’a nazaran 2030’a kadar yüzde 33 ve 2035’ye ise yüzde 50’den daha fazla düşürecek.
Toyota birinci kuşak Prius’un tanıtılmasından bu yana 22.5 milyon adet satış gerçekleştirildi ve bu da yaklaşık olarak 7.5 milyon tam elektrikli aracın CO2 emisyonu tasarrufuna muadil oldu. Toyota, emisyonları düşürmeye hibrit araçlarla öncülük ederken, hibrit sistemlerin maliyetleri birinci üretilen periyoda nazaran 6’da 1 oranında düşürüldü.
Mobilite şirketine yanlışsız heyecan verici dönüşüm
Bir mobilite şirketine dönüşen Toyota, araçlarını da toplumun kıymetlerine ve gereksinimlerine nazaran şekillendiriyor. Güvenlik ve sürüş keyfi ögelerini düzgünleştiren marka, tıpkı vakitte mobilite tahlillerinin de hayatı kolaylaştıracak ve topluma yarar sağlayacak halde geliştiriyor.
Mobilite şirketi olma gayesiyle Toyota üç alanda bunu gerçekleştirecek. Mobilite 1.0 ile araçları farklı gereksinimlerle birbirine bağlamak hedefleniyor. Elektrikli araçların gereksinim duyulan yerlere elektrik taşıması bunlardan biri olacak. Mobilite 2.0 mobiliteyi yeni alanlara yayacak. Yaşlılara, nüfusun azaldığı bölgelerde yaşayan insanlara ve araba pazarının şimdi büyümediği gelişmekte olan pazarlardaki kullanıcılara da uygun mobilite imkanları sunulacak. Mobilite 3.0 adımı ise toplumsal sistemleri entegre etmeyi amaçlıyor. Buna nazaran güç ve ulaşım sistemlerine, lojistiğe ve hayat stilimize bağlanan, kentler ve toplumla bütünleşen mobilite ekosistemleri yaratılacak.
Her bölgeye uygun elektrikliler üretilecek
Toyota, yeni kuşak elektrikli araçlarını farklı ülke şartlarına nazaran geliştirecek. bZ eser gamının odağında eser yelpazesini genişletecek ve ülkelere nazaran mahallî üretimler yapılacak. Buna nazaran ABD’de 2025’te 3 sıra koltuğa sahip elektrikli SUV üretimi başlayacak. Çin’de ise bZ4X ve bZ3 modellerine ek olarak 2024’te mahallî gereksinimlere uygun iki yeni tam elektrikli model daha geliştirilecek. Sonraki yıllarda ise modellerin sayısı daha da artırılacak. Asya ve gelişen pazarlarda artan tam elektrikli araç talebine cevap verilecek.
Hibya Haber Ajansı