Dünya genelinde kahve tüketimi giderek artıyor. Kahve en çok ABD’de tüketilirken, yıllık kişi başına kahve tüketiminde 12 kilogram ile Finlandiya birinci sırada geliyor. Onu 9,9 ile Norveç ve 9 kilogram ile İzlanda izliyor. 10 yıl öncesine kadar kahvenin kişi başı tüketim ölçüsü 350 gram olan ülkemizde ise bu oranın günümüzde 1,1 kilograma ulaştığı görülüyor. Ticaret hacmiyle birlikte her yıl %4,47 büyümesi beklenen global pazarda da öne çıkan yereldeki bölüm oyuncuları ise Türkiye’de kahve kültürünü süratle yaygınlaştırıyor.
Gourme Coffee Roasting olarak kaliteli kahve tedarikine ve kavurmasına adanmış kurum kültürüyle Türkiye’nin en önde gelen kahve markalarından biri olma yolunda emin adımlarla ilerlediklerini söyleyen Gourme Coffee Kurucusu Akın Kılıç, 20 yılı aşkın deneyimiyle ve dünya çapında çiftliklerle kurduğu iş ağıyla, müşterilerine en kaliteli ve taze kahveyi sunmayı hedefliyor. “Kahve, benim hayatımda her vakit kıymetli bir yere sahipti” diyen Kılıç, global kahve pazarı ve Türkiye’deki kahve tüketimi hakkında da değerlendirmede bulundu.
“Kahvenin topraktan başlayıp fincana ulaşan seyahatinin her basamağında varız”
Kahvenin kalitesini etkileyen tüm süreci yakından takip ettiklerini vurgulayan Gourme Coffee Kurucusu Akın Kılıç, bu süreci şöyle anlattı: “Kahvenin topraktan fincana uzanan seyahatinin her etabında lezzetini ve kalitesini nelerin etkilediğini çok düzgün biliyoruz. Bu nedenle titizlikle seçilmiş dünyanın en özel ham kahve çekirdeklerini Türkiye’ye getiriyoruz. Getirdiğimiz çekirdekleri, uzun yıllara dayanan bilgi birikimimizle ve yüksek teknolojili makinelerimizle dünya standartlarında kavuruyoruz. En yüksek kaliteye ulaşan kahvelerimizi bölgesine, çiftliğine, çeşidine, kavurma derecesine, tat özelliklerine ve skoruna nazaran ayırarak en gerçek fiyat siyaseti ile tüketicilerimizle buluşturuyoruz. Çalışanlarımızın ve müşterilerimizin içtikleri kahveyi öğrenebilmeleri için kahvelerimiz hakkında ayrıntılı bilgi veriyoruz. Bu sayede vakitle büyük bir aileye dönüştük, güzelin tutkunları olarak yeni hasatların en heyecanlı takipçileri haline geldik.”
“Toptan kahvecilikte birinci akla gelen isim olmak istiyoruz”
“Ülkemizdeki kahveseverler markamızı gördüklerinde en düzgün şartlarda toplanmış, kurutulmuş ve kavrulmuş çekirdeklerden hazırlanan bir kahve içtiklerine emin olabilir. Kahvelerimizin hem dokusunda hem tadında bu motivasyon ve tutkunun izleri var” diyen Akın Kılıç, kelamlarına şöyle devam etti: “20 yılı aşkın deneyimimizle ve birinci günkü heyecanla en güzel çekirdekleri ve kavurma sistemlerini Türkiye’deki tüketicilerle buluşturmak için daima araştırma yapıyoruz. Kaliteli ve yenilikçi kahve çeşitlerimizle Türkiye’deki kahve kültürünü dünya standartlarına taşımak en büyük motivasyonumuz. Bizim için kahveseverleri kaliteli kahveyle buluşturma tutkusu her şeyden evvel geliyor.”
Hedefleri kesimde tepeye ulaşmak
Toptan kahvecilikte büyümek istediklerini aktaran Akın Kılıç, “Gourme Coffee olarak Türkiye’deki kahve pazarının süratle büyümesinde değerli bir rol oynadığımızı düşünüyoruz. Müşterilerimize dünya standartlarında kahve sunmanın yanı sıra, kahve dükkanımız Gallo Rosso’da kahve demleme ekipmanları, ömür uzunluğu garantili termoslar, kahve öğütücüler ve kahve makineleri üzere aksesuarlar da sunuyoruz. Maksadımız kahve denince akla birinci gelen, eser ve hizmet kalitesiyle rakiplerinden daima bir adım öne çıkan bir marka olmak” sözlerini kullandı.